• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 15:45

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik heb een poster gemaakt in photoshop en deze moet naar iemand verzonden worden die er minder verstand van heeft. Hij moet dus zonder nabewerking perfect uit de printer rollen. Ik dacht dit te doen door hem te exporteren naar pdf. Echter als ik hem zelf afdruk komt het laatste stuk niet goed over, dit wordt wit. Terwijl in adobe acrobat er daar wel kleur te zien is.
De printer heeft geen margins ingesteld. Dus in principe zou hij er volledig uit moeten komen. Ik heb al "fit to printable area" ,"shrink to printable area" en "rotate and scale" geprobeerd maar dit werkt niet. De pdf is in photoshop gemaakt met standaard a4 formaat dus hij zou eigenlijk niet moeten scalen |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Mr_gadget op 07-09-2008 20:31 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat noem je het laatste stuk? Is dat 1 centimeter, of is dat 5 centimeter of meer?

1 centimeter: -> dat is het grijpwit van je printer. Krijg je echt niet beter, je printer kan geen nat ge-inkt papier vastpakken. Dat krijg je gewoon niet geprint. Dus ook al stel je geen margins in, een normale huis-tuin-en-keuken inktjetprinter zal geen posters voor je tot aan 't randje printen.

5 centimeter: -> misschien is je PDF file zo groot, dat je printer het laatste deel niet kan bufferen ofzo. Ik heb er niet echt een verklaring voor. Maar ik weet wel dat ik laatst een InDesign bestand tot PDF had gemaakt en naar een simpele kleurenprinter op school had gestuurd. Al het vectorwerk kwam er goed uit, maar er zat 1 plaatje in verwerkt en daar maakte hij (binnen de mooie vectorkader) gewoon een soort van rafelig testbeeld van. Dat kan bij jou ook gebeuren, maar ik zou het onwaarschijnlijk vinden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 15:45

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
dank je voor je snelle antwoord.
Het varieert van 5 mm tot ongeveer 23 mm. Het zou idd het grijpwit kunnen zijn maar het lijkt eerder aan de software te liggen. Aangezien pdfcreator het wel scaled, wat erg vreemd is aangezien volgens photoshop het gewoon 210 bij 297 mm is.

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
hm, als ik dit zo lees denk ik van; maar pdf creator "print" het toch naar een pdf ? dus die heeft ook marges. en dan print je dat ook nog een keer met evt marges....