Toon posts:

Draadloze verbinding - regelmatig geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb via mijn desktop een draadloze verbinding om op internet te komen.
Ik gebruik Windows XP, een wireless router van Belkin en een SpeedTouch router.

Ik zou via DHCP automatisch een ip-adres toegewezen moeten krijgen, maar vaker lukt dit niet dan wel.
Meestal krijg ik het 'beperkte of geen internetverbinding' icoontje te zien. In sommige gevallen (zoals nu) komt ie wel op internet. De (goede) settings nu zijn:

ip-adres 192.168.2.2
subnet mask 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1

Ook lukt het soms via een statisch ip-adres om op internet te komen, maar meestal werkt dit ook niet.

Kan iemand mij uitleggen wat het probleem zou kunnen zijn van deze instabiele verbinding met internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Ik heb dit probleem nog steeds.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-03 16:38

Schonhose

Retro Icoon

Misschien een wilde gok, maar hoe staat de DHCP ingesteld op beide apparaten? Leveren ze beide een ip-adres?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Ik gebruik Windows XP, een wireless router van Belkin en een SpeedTouch router.
Wat is de opstelling van je netwerk?
Want ik heb ook een vermoeden dat je 2 routers ip's uitdelen.

[ Voor 6% gewijzigd door eXop op 16-10-2008 02:13 ]

exop.io

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-02 01:37
Het is zo dat je een bepaalde signaalsterkte nodig hebt om een ip adres toegewezen te kregen van je draadloze router. Die signaalsterkte ligt vaak hoger dan veel mensen denken. Maar de signaalsterkte aanduiding is afhankelijk van de gebruikte hardware. (met name de ontvangersgevoeligheid.)

Dat je met statisch ip instellingen ook vaak problemen hebt kan erop duiden dat de verbindingskwaliteit te slecht is. Immers als het aan dhcp lag dan zou je met statische ip instellingen geen problemen mogen hebben, maar je geeft aan dat je die wel hebt.

Ik raad je aan om met 1 router tegelijk ingeschakeld te proberen te te zorgen voor een signaalsterkte en kwaliteit boven de 80%. Ook als je desnoods je desktop dichterbij moet zetten om te testen.

Ik heb een aantal routers gezien die onder de 60%-70% vaak geen ip gaven. (Ik weet niet of de jouwe daarbij hoort.) Als de signaalsterkte dan even boven de grenswaarde kwam dan kreeg de user wel een ip-adres toegekend en kon de verbindingssterkte dalen naar rond de 30% zonder dat de verbinding wegviel. Daaronder kon de verbinding wel vaak wegvallen. Als je zo een router heb zou je het best je ip statisch instellen. Omdat je dan niet die hoge signaalsterkte nodig hebt om een ip adres toegewezen te krijgen.

Mocht het aan de kwaliteit van de verbinding liggen dan moet je de antennes beter richten of obstakels tussen zender ontvanger verminderen om op de benodigde afstand voldoende vermogen te ontvangen.
mocht dit niet kunnen heb je betere ontvangers en/of antennes nodig. Interferentie kan ook een rol spelen
magnetron/andere thuisnetwerken/mobiele communicatie apparatuur ligt ook een beetje welk protocol je gebruikt a b g of n en welke frequentie.

Mocht je verbinding al zeer goed zijn dan gaat dit stukje natuurlijk niet op :) (maar het is een mogelijkheid vandaar dat ik het heb toegevoegd, succes)

[ Voor 40% gewijzigd door maltesersnoepie op 16-10-2008 02:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Inmiddels heb ik de twee apparaten vervangen door één wireless modem/router met protocol N+

In het begin ging dit uitstekend en was ik dus zeer blij, echter sinds een aantal dagen gaat het weer verkeerd ;( Verbinding met router is beter dan voorheen (zit nu standaard boven de 50%, dat was eerst wel minder), maar ik heb nog steeds vaak verbindingsproblemen.

Ik had een tijdlang een flauw vermoeden dat mijn netwerkkaart gewoon niet goed (meer) functioneerde, maar toevallig hebben mijn buren sinds kort een wireless router zonder beveiliging waar ik zonder problemen opkom. Deze heeft ongeveer dezelfde signaalsterkte. Het internet is dan vrij traag, maar hij valt tenminste nooit weg.

Zouden het toch de obstakels zijn dan? Dit lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien er naar mijn weten niets is veranderd in het huis de afgelopen week en ik toch van goede naar slechte internetverbinding ben gegaan.

Tot slot wil ik vermelden, dat een andere laptop en mijn mobiele telefoon probleemloos werken met dezelfde draadloze verbinding. De desktop die problemen heeft staat weliswaar iets verder weg van de router, maar dat zou niet zulke verschillen moeten geven lijkt mij...
Pagina: 1