[FPS] Ingame shout geluiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wat ik me laatst ineens afvroeg, in CS als in vele andere shoot-m-up games heb je de mogelijkheid/ondersteuning om via de Mic met je medespelers te praten.

Een andere manier is dan weer via vastgelegde commando's die bij het spel zelf horen.

Mijn gedachte hierover is het volgende, met name bedoeld voor echte simulatieshooters:

- bij elk geluid (via MIC, of vastgelegde commando) krijgt iedere speler (die daartoe bevoegd is dat te horen (teams) ) datzelfde geluid even hard te horen, onafhankelijk van waar je staat.

Nou leek het me juist spanneder, en echter als alle geluiden ook vanuit de real-time locatie te horen is van de afkomst/speler.

Ik besef me net dat sommige commando's zoals GRENADE! wel zo gebeuren.

maar het leek me dus leuk dat je dus realtime met je headset om kon gaan, dus dan een medespeler aan mijn praten over de MIC kan horen, in het spel, waar ik ben.

volgens mij bestaan zulke spellen niet, maar waarom zoiets nou niet geimplementeerd is, is mij een raadsel (performance misschien).

Wat zijn jullie ideeen hierover? of 'schiet' ;) ik te kort hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

In Grand Theft Auto 4 kan je instellen dat je de voiceommunicatie te horen krijgt vanuit zijn relatieve locatie, waarbij het steeds minder hoorbaar is naarmate je teamgenoot verder weg is. Het zou me sterk verbazen als dit het enige spel is dat dit kan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Echte terroristen hebben ook headsets :+

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
WeeJeWel schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:05:
Echte terroristen hebben ook headsets :+
maar op deze dergelijke manier kan je terroristen wel te grazen nemen, stel:

2 terroristen zitten in een bungalow te bepraten of ze hostage nr 1 straks door de kop gaan schieten, maar ze zijn er nog niet over uit hoe ze dat gaan doen. dit is een tergende discussie tussen beide...

ondertussen sluip jij ergens door de bosjes, juist, langs die bungalow, en je hoort in de verte al wat geroezemoes uit die bungalow.

met elke stap dat je dichterbij de bungalow komt, des te beter hoor je hun praten.

Tenzij jij per ongeluk een enorme BOER laat bij het besluipen van de bungalow, wordt je ontdekt, en is je sluipmissie mislukt,
maar als jij je netjes stil houdt, en je moeder je slaapkamer niet binnenkomt stormen omdat je op bed moet, kun je stiekempjes de bungalow binnengaan en die twee terristen proberen te killen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Lijkt me ook echt machtig, maar clanwars gebruiken wel hun eigen teamspeak server :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

De HL2 engine kan dit in principe ook geloof ik, lijkt me wel bijzonder handig online, als je dan "GET OUT OF THE WAY!!" roept, dat iemand zich dan ook daadwerkelijk aangesproken voelt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Of dat je achter een camper kan gaan sluipen, en dan in eens schreeuwen, BAM YOUR DEAD!! * knive *

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
idd, dat zou echt gaaf zijn.

Bij team fortress 2is het nu helemaal gek geregeld, voice 'commando's' hoor je wel alleen als je in de buurt bent, praten via microfoontje hoort echter gewoon iedereen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
steveman schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:42:
De HL2 engine kan dit in principe ook geloof ik, lijkt me wel bijzonder handig online, als je dan "GET OUT OF THE WAY!!" roept, dat iemand zich dan ook daadwerkelijk aangesproken voelt.
bedoel je dat dit al mogelijk is?

valt dit, ben echt geen MOD deskundige, idd niet in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
HyperTrophy schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:10:
[...]

maar op deze dergelijke manier kan je terroristen wel te grazen nemen, stel:

2 terroristen zitten in een bungalow te bepraten of ze hostage nr 1 straks door de kop gaan schieten, maar ze zijn er nog niet over uit hoe ze dat gaan doen. dit is een tergende discussie tussen beide...

ondertussen sluip jij ergens door de bosjes, juist, langs die bungalow, en je hoort in de verte al wat geroezemoes uit die bungalow.

met elke stap dat je dichterbij de bungalow komt, des te beter hoor je hun praten.

Tenzij jij per ongeluk een enorme BOER laat bij het besluipen van de bungalow, wordt je ontdekt, en is je sluipmissie mislukt,
maar als jij je netjes stil houdt, en je moeder je slaapkamer niet binnenkomt stormen omdat je op bed moet, kun je stiekempjes de bungalow binnengaan en die twee terristen proberen te killen.

:)
Pfff ja, dit zou echt geweldig zijn :D
Heb inderdaad wel bij GTA 4 hier wat van gemerkt maar nog niet echt bij andere 1st person shooters.
Raar eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik denk dat een dergelijke feature interessant zou zijn, maar dan moet het wel optioneel zijn. Een hotkey voor normaal spreken en "shouten" lijkt me een goed compromis.

Wat betreft het scenario met de bungalow vind ik dat het leuk klinkt, maar in de praktijk als irritant ervaren worden. Het draagt imho niet bij aan de speelervaring als je kunt verliezen omdat iemand je kamer binnen komt lopen en daarbij je positie verraad aan andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Patriot schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:56:
Ik denk dat een dergelijke feature interessant zou zijn, maar dan moet het wel optioneel zijn. Een hotkey voor normaal spreken en "shouten" lijkt me een goed compromis.

Wat betreft het scenario met de bungalow vind ik dat het leuk klinkt, maar in de praktijk als irritant ervaren worden. Het draagt imho niet bij aan de speelervaring als je kunt verliezen omdat iemand je kamer binnen komt lopen en daarbij je positie verraad aan andere spelers.
Ja dan moet het dus gewoon "push to talk", dan voorkom je dit soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:56:

Het draagt imho niet bij aan de speelervaring als je kunt verliezen omdat iemand je kamer binnen komt lopen en daarbij je positie verraad aan andere spelers.
What?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In TF2 spreken de karakters echt de ingame commands uit, en die hoor je dus aan de andere kant van de map niet meer. Maar de mic zelf is wel altijd even hard.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In SplinterCell: Chaos Theory zit een optie om via ingame voice te communiceren, en het schijnt dat als je daar te hard bij praat, de tegenstander (AI) dit kan horen en je op die manier opmerken. Ik heb het helaas niet kunnen uitproberen, omdat ik de setup hiervoor niet aan de praat krijg :(.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

In Counter-Strike 1.3 waren de radio commands ook hoorbaar voor tegenstanders die zich dichtbij genoeg bevonden. Dit werd tegelijkertijd toegevoegd met in-game voice communication (die niet hoorbaar was voor de tegenpartij). In 1.4 echter (minder dan een half jaar later) is de feature omtrent radio commands weer teruggedraaid.

Teveel realisme vergalt dikwijls de gameplay, misschien dat ontwikkelaars een dergelijke feature daarom niet snel zien zitten. Neemt niet weg dat ik, nadat ik er eenmaal aan gewend was, de hoorbare radio commands best een waardevolle toevoeging vond destijds.

[ Voor 3% gewijzigd door 8088 op 10-09-2008 04:14 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59

Grannd

da Granndest

In SOCOM hoor je altijd je teammates waar ze ook zijn, en vijanden horen jouw chatter alleen als ze in de buurt zijn. Je heb zelfs afluisterbommen die je kan planten en als je vijanden in de buurt van zo'n bom aan het praten zijn hoort heel jouw team hun woorden.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
afstudeerwerk van een kennis van me deed precies dit: in quake tournament had hij directional audio ingebouwd, werkte best cool. Maar het is dus best lastig, want niet ieders microfoon is perfect ingesteld, dus heel vaak zit je jezelf af te vragen wat de ander nou aan het roepen is.

Denk maar eens aan de dynamic range; normaliter moet de microfoon gevoelig zijn voor zachte en harde geluiden. als je schreeuwt, dan zit je alleen maar met oversampling. Optimaliseer je daarvoor, dan kun je ze zachte gedeeltes van je spraak niet meer horen, en dan klinkt hete net alsof je microfoon zo af en toe midden in de zin ophoudt met opnemen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

HyperTrophy schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:47:
[...]

bedoel je dat dit al mogelijk is?

valt dit, ben echt geen MOD deskundige, idd niet in te bouwen?
Van wat ik begreep van de source engine documentatie wel :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1