Toon posts:

Barstje in scherm M1530

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu zo'n 5 maanden in het bezit van de Dell XPS M1530. Toen ik mijn M1530 vanochtend opstartte, zag ik dat er een klein barstje aan de rechterkand van het scherm zit. Ik weet zeker dat dit gister nog niet het geval was. In de tussentijd heb ik niets gedaan waardoor mijn scherm kon beschadigen (laptop staat gewoon netjes op mn bureau). Het barstje lijkt ook niet aan de oppervlakte van het scherm te zitten en de behuizing is niet beschadigd.
Nu vraag ik mij af of hier iets aan te doen is, dit misschien onder de garantie valt en of het voor kan komen dat schermen kunnen barsten door een fout tijdens de productie. Ik weet namelijk wel dat het soms bij mobiele telefoons voorkomt dat het scherm spontaan barst en dat dit in een aantal gevallen onder de garantie valt. Heeft er iemand antwoord op mijn vragen?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:30:
Heeft er iemand antwoord op mijn vragen?
Dell?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Al contact gehad met Dell ? ik zou dat eerst doen omdat we hier geen helpdesk zijn, en onze glazen bollen toch eerst verwijzen naar de leverancier.

suc6

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:43:
Al contact gehad met Dell ? ik zou dat eerst doen omdat we hier geen helpdesk zijn, en onze glazen bollen toch eerst verwijzen naar de leverancier.

suc6
Heren... moggel... het is zondag?!
De TS kan op zijn vroegst morgenochtend telefonisch contact opnemen met de servicedesk van Dell en een beetje extra info achter de hand houden kan best handig zijn tijdens zo`n telefoongesprek.

Zo vreemd is die vraag niet.. en aangezien bij mobieltjes dezelfde situatie zich wel eens voordoet en er alleen bij specifieke gevallen garantie wordt verleend..

De TS kan overigens wel aangeven wat hij heeft ondernomen om achter het antwoord te komen.. die info is nu karig...

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 07-09-2008 18:55 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Vragen voor Customer Service
Telefoonnummer 020-674 5298

8:30 - 17:00 maandag - vrijdag,
behalve op woensdag 9:00 - 17:00

Misschien kun je hun vragen over jou scherm ....wij zijn geen leverancier wij kunnen helaas geen antwoord geven op jou vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel deze vraag in der daad om een beetje informatie achter de hand te hebben op het moment dat ik bel. De kans dat Dell zegt: Ja, daar kunnen wij niets aan doen, u heeft uw scherm zelf beschadigd, is natuurlijk best wel aanwezig. Morgen ga ik sowieso de klantenservice bellen (in ieder geval bedankt voor het nummer). Als iemand nog tips heeft over de aanpak van dit probleem hoor ik het graag.

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 22:55
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:39:
Ik stel deze vraag in der daad om een beetje informatie achter de hand te hebben op het moment dat ik bel. De kans dat Dell zegt: Ja, daar kunnen wij niets aan doen, u heeft uw scherm zelf beschadigd, is natuurlijk best wel aanwezig. Morgen ga ik sowieso de klantenservice bellen (in ieder geval bedankt voor het nummer). Als iemand nog tips heeft over de aanpak van dit probleem hoor ik het graag.
Dell biedt standaard op alle XPS machines XPS Techsupport (die volgens mij 24x7), dit is niet hetzelfde als de normale support. Gewoon ff bellen ;)

Let wel op dat Customer Care niet XPS support is, is een wereld van verschil bij Dell

[edit]
ff opgezocht:
XPS Premium Support is beschikbaar in het Engels, 24 uur per dag, 7 dagen per week
020-674 4594

[ Voor 7% gewijzigd door orbit_ph op 08-09-2008 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou net dell aan de lijn gehad. Die zeggen dus gewoon dat iedere fysieke schade niet gedekt wordt door de base warranty, ook al is het niet de schuld van de klant. Dit vind ik eigenlijk echt onzin, omdat het ook net zo goed een slecht scherm had kunnen zijn. Maandag wordt ik gebeld hoe duur een vervanging gaat zijn, maar ik weet bijna zeker dat ik het scherm niet ga laten vervangen, zo groot is die barst niet. Heeft er iemand een andere oplossing?

Verwijderd

Je zou via ebay een schermpje op de kop kunnen tikken.
En wellicht dan zelf inbouwen, de kosten van dell zullen veel hoger wezen en op internet zijn genoeg tutorials te vinden hoe je die laptop uit elkaar kan halen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:00:
Nou net dell aan de lijn gehad. Die zeggen dus gewoon dat iedere fysieke schade niet gedekt wordt door de base warranty, ook al is het niet de schuld van de klant. Dit vind ik eigenlijk echt onzin, omdat het ook net zo goed een slecht scherm had kunnen zijn. Maandag wordt ik gebeld hoe duur een vervanging gaat zijn, maar ik weet bijna zeker dat ik het scherm niet ga laten vervangen, zo groot is die barst niet. Heeft er iemand een andere oplossing?
Een andere notebook pakken waarvan het scherm nog heel is en die overzetten? Moet je wel zorgen dat je eenzelfde type hebt.

Zit de barst bij het scharnier of ergens anders in het scherm?

Trouwens, dekt je verzekering dit niet?

Verwijderd

Topicstarter
De barst zit ongeveer 4 cm boven het scharnier en verdwijnt zeg maar in de behuizing. Nu is dat scheurtje niet zon ramp (lijkt een beetje of er een haar op zit), maar ik ben een beetje bang dat mn scherm verder gaat scheuren.

@Terw_Dan
Aan welke verzekering zat je te denken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:39:
@Terw_Dan
Aan welke verzekering zat je te denken?
Inboedelverzekering, Kostbaarhedenverzekering, notebookverzekering en vast nog wel wat andere waar hij onder zou kunnen vallen.
Pagina: 1