Spikes of rubber nobben

Pagina: 1
Acties:
  • 3.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 22:32
Ik heb net een paar mission 700 speakers gekocht. Ik heb gekeken naar de prijs van spikes maar die dingen zijn best wel duur. Een vriend van mij heeft "rubber nobben" i.p.v. spikes onder zijn speakers zitten (hij heeft zelfde speakers als ik). IS er een groot verschil tussen spikes i.p.v. rubberen noppen onder je speakers te zetten? want die rubberen noppen zijn veel goedkoper?? :):):):):):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25

Opa

Nu Multifocaal!

"What-HiFi" adviseert om Squash ballen door midden te snijden en de spiekerts daar op te zetten. Ik denk dat het van de zachtheid van het rubber af hangt. Te zacht gaat meeveren.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieckseW
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:37

WieckseW

...

ik ben eerlijk gezegd van mening dat die spikes zo duur zijn vanwege de 'mooiigheid' om het zo maar te zeggen. Die rubber nobben zijn volgens mij net zo functioneel...:)

Als je het echt niet meer zit zitten neem je toch gewoon een W...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4040

Spikes ofcourse:):) heb onder m`n Tannoys ook spikes lekker trillingvrij en inderdaad mooooooi:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12272

Spikes natuurlijk. Ik vond ze ook te duur, dus ik heb in de bevestgingspunten onder m'n speakers gewoon puntig geslepen tapeinden geschroefd! Kost niks, klinkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 19680

je kan ook gewoon schroeven in de vloer draaien,maar wel er aan denken dat je er maar 3 gebruikt(3 punten liggen altijd in 1 vlak).....

• Chillmeister
Dat Squashballen idee klinkt wel leuk, daar heb ik toch genoeg van

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 21:29

ALH

als je de Mission 700 hebt, dat zijn toch deze? :

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/l.parren/alhpics/700b.gif

Zou dat veel uitmaken voor die speakers?

no offence hoor...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:51
Op woensdag 21 februari 2001 21:07 schreef victorvo het volgende:
"What-HiFi" adviseert om Squash ballen door midden te snijden en de spiekerts daar op te zetten.
Volgens mij was dat alleen geldig bij cd-spelers en platenspelers, want deze apparaten zijn veel gevoeliger voor trillingen.
Overigens is het gebruik van spikes/rubbers afhankelijk van de vloer waar ze opgezet moeten worden. Wanneer je een houten vloer hebt (beste geluid overigens) zijn kleine rubbers prima geschikt (is ook beter voor de vloer), wanneer je een tapijt hebt, zijn spikes beter bruikbaar.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Ik heb die speakers. Die waren best wel door hoor. en geven best wel veel bass. maar ja ik heb ook een infinity subwoofer.
De speaker staan op mijn bureau (die van hout is natuurlijk). Het zijn Bookshelf speakers. 8-) 8-). Kijk maar naar die foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16683

Op donderdag 22 februari 2001 20:09 schreef ALH het volgende:
als je de Mission 700 hebt, dat zijn toch deze? :

[afbeelding]

Zou dat veel uitmaken voor die speakers?

no offence hoor...
Spikes maken veel uit bij praktisch alle luidsprekers. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid bas en de resonanties die daardoor ontstaan. Het hele geluidsbeeld wordt rustiger en realistischer als de luidsprekers hun trillingen minder kunnen doorgeven aan vloeren en muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Ik heb Tannoys en die spikes waren er bij geleverd, en t verschil is goed merkbaar met spikes (duhh), Maarja, anders probeer je eerst die rubberen dingen, want t kost toch niks en als dat niet werkt dan ga je die spikes kopen, er zijn ook goedkope, alleen die zijn wat minder en niet in hoogte verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ligt natuurllijk ook aan het gewicht van de speakers, mijn speakers zijn 37 kilo per stuk en dan hebben rubberen noppen weinig zin meer.
Overigens is het 't beste om 3 ipv. 4 spikes/noppen te gebruiken per speaker, op die manier staat de speaker namelijk altijd stabiel op de grond. (bij 4 spikes kan de speaker nog wel eens "een pootje optillen")

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 21:29

ALH

Op vrijdag 23 februari 2001 09:56 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Spikes maken veel uit bij praktisch alle luidsprekers. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid bas en de resonanties die daardoor ontstaan. Het hele geluidsbeeld wordt rustiger en realistischer als de luidsprekers hun trillingen minder kunnen doorgeven aan vloeren en muren.
oh ok dan, ik vroeg het me alleen ff af...
Op zaterdag 24 februari 2001 05:00 schreef SiGNe het volgende:
Ligt natuurllijk ook aan het gewicht van de speakers, mijn speakers zijn 37 kilo per stuk en dan hebben rubberen noppen weinig zin meer.
Overigens is het 't beste om 3 ipv. 4 spikes/noppen te gebruiken per speaker, op die manier staat de speaker namelijk altijd stabiel op de grond. (bij 4 spikes kan de speaker nog wel eens "een pootje optillen")
Lijkt me raar dat speakers op 3 spikes steviger staan dan op 4! Mijn speakers staan op 4 spikes maar als die al een neiging hebben om een pootje op te tillen, dan zijn dat er altijd 2!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

gum!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 19680

je gebruikt 3 spikes, omdat 3 punten ALTIJD in 1 vlak liggen. maw wiebelen KAN niet.

btw... knappe speakers die op 2 spikes kunnen staan :P
Pagina: 1