Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Relatie adapter en extern beeldscherm laptop

Pagina: 1
Acties:

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Ik werk eigenlijk alleen maar met laptops, en heb daarom een laptop werkplek ingericht waar ik iedere willekeurige laptop aan een extern beeldscherm kan hangen en een usb hubje met andere randapparatuur. Nu heb ik problemen met bepaalde adapters van de laptops en het aansluiten van het externe beeldscherm.
De eerste keer dat ik erachter kwam was met de laptop van m'n werk, die ik inmiddels weer heb ingeleverd. Ik had bijna m'n mooie HP scherm teruggestuurd toen ik erachter kwam dat ie het met een oude laptop prima deed. Per toeval kwam ik erachter dat die 'probleemlaptop' het ook prima deed op een andere adapter. Het lag dus aan de adapter. Die laptop heb ik weer in moeten leveren want die was van m'n werk. Nu heb ik zelf een nieuwe gekocht, een totaal andere (eerste was Toshiba, nu een MSI) maar daar zit wel exact hetzelfde type adapter bij. En ja hoor, weer dezelfde problemen.
Het gaat om een adapter die 19V / 3.42A geeft. En op beide adapters staat ook V85 en N193.
Over de problemen met het beeldscherm, het beeld van de laptop wordt opzich prima weergegeven, het is alleen verstoord. Niet als in sneeuw oid, maar het beeld flikkert in horizontale lijnen. Beter kan ik het niet uitleggen :P Het is iig erg storend, zeker met grote vlakken met niks (zoals bij tweakers/GoT op een 22 inch scherm bijvoorbeeld), en al helemaal bij bepaalde grijstinten, dan denk je dat de boel kapot gaat. Ik zou denken dat ik de 50Hz van het elektriciteitsnetwerk zie, dat de betreffende adapters dus een tikkeltje onstabiel zijn. Misschien gewoon laag kwaliteit spul? Het is trouwens over VGA aangesloten, dus analoog. Had ik het over een digitale beeld interface aan kunnen sluiten had ik waarschijnlijk nergens last van gehad.
Daarbij moet gezegd worden dat het beeld op de betreffende laptops zelf er prima uitziet. (Maarja, dat zal ook wel digitaal zijn (LVDS/LDI)).

In principe is het antwoord vrij simpel, gewoon een andere adapter halen (van liefst ook 19 volt maar niet dezelfde serie), maar het is toch wel heel vreemd eigenlijk? Ik vroeg me dus af of sommige van jullie hier ooit wel eens last van gehad hebben. Het is ook wel een veel gebruikte adapter serie volgens mij, zeker bij de huidige generatie laptops.
En nu we het toch overhebben, denken jullie dat je een adapter ter vervanging met exact hetzelfde voltage moet hebben? Naar mijn idee zit er toch nog een voltage regulering iets in waardoor 19, 20 of 21 niet zoveel uit maakt.

(en is dit het goeie subforum?)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)