[Testcase] Marijke

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Topicstarter
Alweer 2,5 jaar geleden heb ik voor het eerst een modelshoot gedaan met Marijke. Bij gebrek aan een geschikte ruimte, heb ik de foto's toen in het stadspark van Groningen geschoten.

Inmiddels heb ik een eigen huis waarbij ik de zolder heb omgebouwd tot fotostudio. Tijd voor een tweede poging dus :)

Naast m'n eigen gear, heb ik ook gebruik gemaakt van de 50/1.8 van m'n buurman.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/boonstra_aduard/dump/got/marijke/IMG_1839.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/antonboonstra/got/marijke/IMG_1910.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/boonstra_aduard/dump/got/marijke/IMG_1804.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/boonstra_aduard/dump/got/marijke/IMG_1805.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/marijkeshoot/IMG_1824.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/boonstra_aduard/dump/got/marijke/IMG_1859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/marijkeshoot/IMG_1878.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/antonboonstra/got/marijke/IMG_1888.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/boonstra_aduard/dump/got/marijke/IMG_1923.jpg

Ik hoor graag jullie opmerkingen, tips of complimenten natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door antonboonstra op 08-09-2008 15:27 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:53
Op zich niet heel verkeerd, maar ik mis een aantal dingen:

1) Tanden (spontane lach, of in ieder geval een andere uitdrukking dan die ze op 9/9 foto's heeft :+)
2) Variatie van oogpunt (wees creatief, 9x min of meer een close-up kijkt niet fijn)

Foto 9 is in dat opzicht al heel prettig in deze serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Met name 7 en 8 hebben wat hoge standpunten, alsof je op haar neerkijkt. Over die zwarte achtergronden ben ik niet helemaal uit.. 1, 2, 4 en 5 vind ik het best.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Quadropluxor schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:12:
Op zich niet heel verkeerd, maar ik mis een aantal dingen:

1) Tanden (spontane lach, of in ieder geval een andere uitdrukking dan die ze op 9/9 foto's heeft :+)
2) Variatie van oogpunt (wees creatief, 9x min of meer een close-up kijkt niet fijn)

Foto 9 is in dat opzicht al heel prettig in deze serie :)
1: Ben het helemaal eens met die opmerking, maar op een of andere manier heeft zij moeite om een andere gezichtsuitdrukking te maken, zonder dat deze geforceerd lijkt. Misschien moet ik volgende keer toch meer haar proberen te laten lachen en net dat spontane moment weten te pakken. (edit: ik heb wel een foto met een lach, maar vond deze niet goed genoeg om hier te posten)

2: Ik vind 1,3, 6 en 9 allemaal niet écht close-up, maar misschien moet ik iets minder vaak in portait stand schieten. Hierdoor is ze wat minder beeldvullend, zoals bij foto 9.

Bedankt iig voor de comments. Hier kan ik wel wat mee.

@AugmentoR, volgens mij lijkt het een hoog standpunt omdat ze wat voorover knikt met haar hoofd.

[ Voor 7% gewijzigd door antonboonstra op 08-09-2008 14:19 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Ik vind ze allemaal te donker. De poses en dergelijke, en de compositie vind ik best goed. Volgens mij stond je lichtbron ook veel te ver van het model. Als je een model goed belicht ziet de huid er veel rustiger uit namelijk.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
BiX schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:13:
Ik vind ze allemaal te donker. De poses en dergelijke, en de compositie vind ik best goed. Volgens mij stond je lichtbron ook veel te ver van het model. Als je een model goed belicht ziet de huid er veel rustiger uit namelijk.
Heb je je monitor niet te donker ingesteld? Ik heb namelijk bij niet één foto het gevoel dat deze te donker is, tenzij je de donkere achtergrond bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik vind ze ook zeker niet te donker om maar ff in te haken...
1 en 7 vind ik het sterkst! Maar ik moet zeggen en dat is niet lullig bedoelt tegen over het model!!!!! Haar neus lijn moet je goed in de gaten houden want het lijkt hier en daar een beetje appart te worden om het maar zachtjes uit te drukken...
Verder vind ik het wel een leuke serie.. Niet heel spannend maar zeker niet slecht! :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Ben ik de enige bij wie geen van de foto's behalve 2, 6 en 9 het doen? Ze lijken ook in een andere dir te staan.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Hier doen ook alleen 2,6 en 9 het.

Win XP SP3, Google Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Marty26 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:27:
Ik vind ze ook zeker niet te donker om maar ff in te haken...
1 en 7 vind ik het sterkst! Maar ik moet zeggen en dat is niet lullig bedoelt tegen over het model!!!!! Haar neus lijn moet je goed in de gaten houden want het lijkt hier en daar een beetje appart te worden om het maar zachtjes uit te drukken...
Verder vind ik het wel een leuke serie.. Niet heel spannend maar zeker niet slecht! :)
Mijn server had even kuren (pingen lukte wel prima), maar lijkt het nu weer te doen... 2, 6 en 9 stonden al op een andere server.

Ze is een genot om te fotograferen, omdat ze heel makkelijk en ontspannen poseert. Persoonlijk vind ik haar grote kapsel ook erg mooi, maar inderdaad haar neus is iets waar je gewoon rekening mee moet houden. Zeker ‘en profil’ valt het gewoon te veel op en dat weet ze zelf gelukkig ook.

1 en 7 zitten ook bij mijn favorieten, maar op een of andere manier vind ik 6 ook erg geslaagd. Misschien de belichting...

Bedankt verder voor de complimenten. Met jullie tips zal ik misschien de volgende keer een showcase kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN

BLN

Nu het donker is in de kamer van het donker van de foto's wel mee inderdaad. Het viel meer op door de gebruikte belichting denk ik. Hoewel 8,7 en 2 toch echt iets onderbelicht zijn. Meet de rgb-waarde van haar boord in foto 8 maar, die moet op het lichtste stuk heel dicht bij 255,255,255 liggen.

Ik zou aanraden om de lichtbron echt dichter bij het model te zetten. Dan belicht je veel egaler, wat met name de huid veel mooier uit laat komen.

Toen 9 uit je camera kwam rollen, was die toen erg donker? Ik herken de contrasten en kleuren een beetje van m'n eigen foto's die eigenlijk te donker waren, maar door helderheid en contrast op te schroeven weer redelijk belicht werden. Toch blijf je dat altijd zien in de uiteindelijke foto, omdat een aantal donker contrasten gewoon niet in de foto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
BiX schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:40:
Toen 9 uit je camera kwam rollen, was die toen erg donker?
Niet echt donker -> origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN

BLN

Niet heel donker, maar ook niet echt licht. Wat voor lichtopstelling gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
BiX schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:03:
Niet heel donker, maar ook niet echt licht. Wat voor lichtopstelling gebruik je nu?
Aan de linkerkant gebruik ik een (zelfgemaakte) softbox met 3x23W spaarlampen (1x 4000K en 2x 6000K) voor zo’n 300W aan verlichting. Deze geeft net genoeg licht om eventuele schaduwen te beperken. Voor de rest gebruik ik mijn 430EX flitser om indirect via het witte plafond of via de witte muur (rechts) te flitsen.

Zie ook de foto van mijn fotostudio.

Pagina: 1