[iPhone 3G] E-mail attachments

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland010
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb onlangs een iPhone 3G gehaald en ik vind het een prachtig apparaat! Alleen heb ik twee kleine vraagjes:

1) Als ik via Safari naar de website van hotmail ga en daar inlog in mijn hotmail-account dan kan ik de bijlagen van mijn mailtjes niet openen. Als ik dan op bijvoorbeeld op een powerpoint bijlage klik dan gebeurt er niks. Waar ligt dit aan?

Ik heb hetzelfde mailtje doorgestuurd naar mijn gmail account. Als ik dan via Safari naar de website van gmail ga, dan opent mijn iphone de bijlagen zonder probleem. Ik heb het hier voor de duidelijkheid dus dus niet over de mail appl. van de iphone (mail button).

2) Waar worden de bijlagen van je emails opgeslagen die je leest in de mail appl. van de iphone? Als ik een bijlage open dan wordt het bestand gedownload en bewaart (want als ik mijn telefoon uitzet en later weer aan doe dan hoeft het bestand (soms) niet weer te worden gedownload als ik de bijlage nogmaals open in mijn mail).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb namelijk al op verschillende fora gepost, maar niemand kan mij een duidelijkheid antwoord geven.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
1.) Mmm, heb er geen ervaring mee aangezien ik attachments idd via Gmail of MobileMe doe. Maar het Live gebeuren is een vrij pittige omgeving, her en der verkeerde standaard zal ook niet helpen. Ik gebruik hotmail soms en moet dan op bepaalde links meerdere keren drukken voor de site juist reageert.

2.) Dat zal de Safari cache zijn denk ik, alleen kan je die geloof ik niet zomaar uitlezen. Wel kan je attachments doorsturen natuurlijk of gewoon benaderen vanuit de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

1) je kan de mobile versie van hotmail nog proberen: http://mobile.live.com/hm/folder.aspx
2) deze worden opgeslagen in de /var/mobile/Library/Mail map opgeslagen. Dit is in iedergeval zo op 1.1.4 en in de 2.0 firmware zal daar niet heel veel aan veranderd zijn. Hier kan je pas komen als je de boel gejailbreaked hebt en zal je dus met een normale iPhone niet bij kunnen komen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:23

Aight!

'A toy robot...'

Iemand trouwens enig idee dat ik meerdere bijlages kan versturen via de mail van de iphone?
Of copy en paste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland010
vgroenewold schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:45:
1.) Mmm, heb er geen ervaring mee aangezien ik attachments idd via Gmail of MobileMe doe. Maar het Live gebeuren is een vrij pittige omgeving, her en der verkeerde standaard zal ook niet helpen. Ik gebruik hotmail soms en moet dan op bepaalde links meerdere keren drukken voor de site juist reageert.
Ik denk dat het daar niet veel mee te maken heeft, want hotmail werkt verder prima op mijn Iphone. Alleen als ik op een bijlage klik dan gebeurt er helemaal niks. Er wordt ook geen (fout)melding gegeven of iets dergelijks. Er gebeurt gewoon niks...
Die heb ik ook net geprobeerd, maar hier worden de bijlagen helemaal niet weergegeven. Er staat dan alleen dat het bericht bijlagen bevat, maar je kan verder nergens op klikken om de bijlagen te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland010
Heeft het er misschien mee te maken dat je via Safari niks kunt downloaden? Via de website van gmail opent hij de bijlage namelijk in een nieuw venster (en download het bestand misschien niet).

Of kan het er mee te maken hebben dat gmail POP en IMAP ondersteunt en Hotmail geen van beide...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Roeland010 schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:42:
Ik heb onlangs een iPhone 3G gehaald en ik vind het een prachtig apparaat! Alleen heb ik twee kleine vraagjes:

1) Als ik via Safari naar de website van hotmail ga en daar inlog in mijn hotmail-account dan kan ik de bijlagen van mijn mailtjes niet openen. Als ik dan op bijvoorbeeld op een powerpoint bijlage klik dan gebeurt er niks. Waar ligt dit aan?

Ik heb hetzelfde mailtje doorgestuurd naar mijn gmail account. Als ik dan via Safari naar de website van gmail ga, dan opent mijn iphone de bijlagen zonder probleem. Ik heb het hier voor de duidelijkheid dus dus niet over de mail appl. van de iphone (mail button).
Hotmail doet het dus niet, en gmail wel, beide in Safari? Misschien ligt het dan aan Hotmail. Bij mijn hotmail worden links en bijlages ook vaak geblokkeerd, dan moet je eerst ergens bovenaan op een linkje klikken en dan werken de links pas.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland010
Hertog schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:20:
[...]

Hotmail doet het dus niet, en gmail wel, beide in Safari? Misschien ligt het dan aan Hotmail. Bij mijn hotmail worden links en bijlages ook vaak geblokkeerd, dan moet je eerst ergens bovenaan op een linkje klikken en dan werken de links pas.
Ja die melding ken ik. Dan zegt Hotmail dat de bijlagen worden geblokkeerd voor je veiligheid ofzo, maar dat is het niet. De e-mails komen namelijk van (vertrouwde) contactpersonen. Hierdoor geeft hotmail dat bericht niet.

Ik zie de attactment wel staan als ik de e-mail open. Ik kan er dan ook wel op klikken, maar er gebeurt gewoon niks. Plaatjes en links in de e-mail worden wel gewoon weergegeven. Het gaat dus puur alleen om de attachment.

Lukt het jou trouwens wel dan om bijvoorbeeld een .pps attachment te openen in hotmail???

• Roeland010
Lukt het uberhaupt iemand om een bijlage (zoals een powerpoint presentatie) te openen via hotmail...?
Pagina: 1