ADSL of Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
he mensen, wat is nou op dit moment het beste met geld/kwaliteit verhouding breedband internet???

tampert, kriminalpolizei

• Evilernie933
Nou, dan niet he...

tampert, kriminalpolizei

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op woensdag 21 februari 2001 21:09 schreef Evilernie het volgende:
Nou, dan niet he...
Verwacht jij in 7 minuten antwoord?!?!?!?

Iets minder ongeduldig mag wel, zeker als er ook een storing is in de DNS-server (bij mij dan)!!!

Vertel bijvoorbeeld eerst is waartussen je kan kiezen!!! MXstream & ?????

• Evilernie933
JA sorry ,maar als er niet heel snel gepost wordt komt hij onderaan te staan en dan kijkt helemaal niemand meer ernaar dus als je dan snel even zelf nog een keer post komt hij weer iets naar boven, maar ja :z
Ik zat te twijfelen tussen mxstream en chello of zo...

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

ADSL of Kabel , in Nederland geen zak verschil . Gewoon goeie provider nemen . Anders T1 ofzo .

Verwijderd

Zeg niet zo ongeduldig, he!
Ik heb kabel, in A'dam. Ik weet het UPC :r, maar ja. De snelheid is de laatste tijd best acceptabel.
Verder is ADSL gewoon duurder. Ik heb zelf geen vast telefoonabbo (doe alles met mobiel), dus dan heb je én een duurder ADSL-abbo, én een telefoonaansluiting die ik verder niet gebruik.
Pas als het qua snelheid echt niet meer te harden is, Chello met datalimieten komt, en bij ADSL dat idiote dubbele inloggebeuren is afgeschaft ga ik ADSL overwegen.

• Evilernie933
T1 wtf??? is dat sneller, ik heb wel eens van de naam T3 gehoord maar T1... Is zeker wel duur

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

GEEEEEEN Chello , das bescheten brol !

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 21 februari 2001 21:15 schreef Evilernie het volgende:
T1 wtf??? is dat sneller, ik heb wel eens van de naam T3 gehoord maar T1... Is zeker wel duur
T1 is sneller dan kabel en ASDL, maar langzamer dan T1.

Weet niet wat de theoretische snelheid is van T3.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24
Wat chello langzaam....... Ik download de hele weke al met snelheden tussen 50 en 180 kb/s duzz dat zit wel goed de laatste tijd...ligt erook aan waar je woont!!!!

• Evilernie933
He straatje, wat bedoel je met de snelheid, 50 K/s op een goeie server of maar iets van 20?

tampert, kriminalpolizei

• Evilernie933
Ik woon in Rotterdam - Hillegersberg

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 21:19 schreef Evilernie het volgende:
He straatje, wat bedoel je met de snelheid, 50 K/s op een goeie server of maar iets van 20?
Op een goede server 100 en hoger, maar bij gemiddelde downloads tussen de 20 en 80. Ik sluit me aan bij Koentjuh. Ligt eraan waar je woont!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
170 kb/sec bij een goeie server

(Terayon Wageningen)

Verwijderd

waar kan je T1 of adsl aanvragen? want essent wilt maar niet komen met KABEL....

Verwijderd

R'dam huh?

Wel eens bART overwogen? Ik had hiervoor Slownera - volop ellende (okee; 't is maar waar je woont) en heb nu bART en op ieder moment van de dag roelt mijn kabel. Hoor over bART trouwens minder klachten dan over Slownera en Sjello - lijken beide teveel afhankelijk van je lokatie.

Ik zou niet het risico willen lopen om een kutverbinding te krijgen. Go for bART - vette ISP, goeie h'desk en zeer stabiel. Alleen maar lof van mijn kant!

• Evilernie933
Op woensdag 21 februari 2001 21:32 schreef -BORG- het volgende:
R'dam huh?

Wel eens bART overwogen? Ik had hiervoor Slownera - volop ellende (okee; 't is maar waar je woont) en heb nu bART en op ieder moment van de dag roelt mijn kabel. Hoor over bART trouwens minder klachten dan over Slownera en Sjello - lijken beide teveel afhankelijk van je lokatie.

Ik zou niet het risico willen lopen om een kutverbinding te krijgen. Go for bART - vette ISP, goeie h'desk en zeer stabiel. Alleen maar lof van mijn kant!
thanx, wat kost dat ongeveer per maand?

tampert, kriminalpolizei

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
MXSTREAM IS GEEN ADSL......... ECHT ADSL is 8Mbps downstream en 1Mbps upstream. Wat MXSTREAM levert haalt dat NOOIT.

• Saisho
  • Laatst online: 02-08 16:10
In Belgïe is alleszins de kabel stukken sneller dan ADSL.

Bij een goeie download haal je bij ADSL max. 70 à 80k, bij de kabel (en ik spreek uit ervaring :) ) zit je toch rond de 300 à 400 kb/s. En als de wind wat mee zit haal ik vlotjes 500 K.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik download altijd boven de 250 k/sec meestal nog wel hoger rond de 450 ofzo.
Limiet=475k/sec oftewel 3,8mbit

@Home kabel in Oldenzaal
Ik ben trouwens wel een van de weinigen in deze wijk op de kabel :)

edit:

Owja upload is begrensd op 16k dus een FTP draaien is er niet bij ;(

Alle proemn in n drek

Verwijderd

haha T1 aanvragen, sorry hoor maar dit is dus echt vet duur he (eigenlijk alleen voor bedrijven). Er is eigenlijk niet een bepaalde vaste T1 snelheid, maar het is vet snel.
Ik heb Chello en ik ben er best tevreden over. Ik haal altijd wel boven de 100k (150 gemiddeld). Kijk ff of je op Cistron DSL kan, want die is gruwelijk snel (800k down bij een vriend van mij)

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 21:35 schreef HitmanWVU het volgende:
MXSTREAM IS GEEN ADSL......... ECHT ADSL is 8Mbps downstream en 1Mbps upstream. Wat MXSTREAM levert haalt dat NOOIT.
Maximaal ja. Dat wil niet zeggen dat het continu haalbaar is. Komt ook nog eens bij dat ADSL een relatief nieuwe techniek is en dan heb je nou eenmaal de kans dat het minder goed werkt dan theoretisch mogelijk is.

Oh en Ernie; kijk gewoon eens op http://www.bart.nl en dan bij fiberspeed.

Ik raad je wel aan om een maandabbo te nemen. Zowel bij UPC als bij bART. Je weet maar nooit of het kut is of niet en dan kun je makkelijker alsnog overstappen. Niemand wil een jaar lang met een kutverbinding zitten.....

Verwijderd

Specs:
T1 van 256 KBit/s tot 1.5 Mbit/s
T3 van 3 Mbit/s tot 45 Mbit/s

Die verbindingen worden alleen geleverd in USA. In europa hebben we voornamelijk te maken met E1 en E3 verbindingen.

Specs:
E0 64 KBit/s
E1 2 Mbit/s
E2 8 MBit/s
E3 34 MBit/s

Natuurlijk hebben we ook OC3 van 155Mbit/s
of hoger voor degene die een glasvezelnet hebben :9~ :9

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Er is geen limiet bij @home qua snelheid hoor.
Ik heb wel gedownload met 640 kb/sec, no shit.

Dus in ieder geval geen limiet bij 475 kb/sec

Ik zou gewoon voor kabel gaan, als je een goeie provider hebt, @home ofzo.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 21:37 schreef superoma het volgende:
haha T1 aanvragen, sorry hoor maar dit is dus echt vet duur he (eigenlijk alleen voor bedrijven). Er is eigenlijk niet een bepaalde vaste T1 snelheid, maar het is vet snel.
Ehh.. dat wordt dan wel heel erg duur als jij een T1 (T3 trouwens ook) gaat aanvragen, moet je namelijk een lijntje vanuit amerika naar hier laten aanleggen. In europa hebben de telecom bedrijven de T vervangen door een E. Dus krijg je E1 en E3 zit natuurlijk ook E2 t/ E5 maar ja die zie je weinig.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

T3=45Mb/s. T1=2Mb/s. (uit het hoofd)
Dat is gegarandeerde snelheid.
En ongeloofelijk duur
Ik durf de schatting van enige duizenden guldens per maand wel aan.
Zelfs een fractionele T1 is verschrikkelijk duur.
Ik heb kabel(casema oftewel wanadoo) dat loopt voor geen meter en zodra het hier beschikbaar komt leg ik er adsl naast (redundancie :)), want ook dat zal wel weer vollopen.

No news is bad news.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

ej, is die adsl van xs4all niet goed dan? volgens mij hoor ik daar nooit wat over!

traktor scratch!

Verwijderd

Ik heb mxstream van xs4all. Ze adverteren met max. 512Kb/sec. Ik dacht: ha, misschien wel sneller als kabel (hier in Zwolle @home) NOU NIET DUS!!! Verkeerd gelezen: 512/8 (bits en bytes) maakt maximaal 64 KB/sec downloadsnelheid... ik ben nog niet over de 60 geweest, maar 64 is dus theoretisch de maximale downloadsnelheid... Zuigt dus!!!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik hang lekker aan SURFnet :9~
Alleen jammer dat mijn NIC maar 10 Mbit is ... :(

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Chemist, waar woon je dat je SurfNET hebt?
En waarom niet 50,- uitgeven en dan 100Mbit internet hebben....
Of is de aansluiting op de server max 10Mbit?

IIG ik wil ook SNELLERRRR!!!!:)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Ik woon ook in Rotterdam. Ik heb ongeveer 4 jaar kabel gehad en vreselijk veel ellende ermee gehad. Sinds een paar maanden heb ik Mxstream van KPN. Ik heb het advanced abbo.
Echt een heel stuk beter. Geen Cistron snelheden, maar wel 4x zo snel t.o.v. Kabel.
In sommige wijken heb je in Rotterdam Cistron ADSL en dat is echt super! Weer 4x zo snel als Mxstream voor minder geld. Ik dacht niet dat ze dat al in Hillegersberg hadden :'(
Check de sites van www.mxstream.nl en [url="http://www.cistron.nl,"]www.cistron.nl,[/url] maar neem geen kabel in Rotterdam, dat zuigt. :r

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Nou ik werk (nog) op een uni en dan hebben dus alle PC's een aansluiting op surfnet. Verder is het interne netwerk maar 10Mbit, dus ....

Zodra SURFnet voor particulieren beschikbaar is (moet tussen nu en 2003 ergens gebeuren) ben ik een van de eersten die lid word, ook al kost het me fl 300,- per maand of zo !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

in theorie is DSL veel beter als kabel, je deelt bv niet "echt" de bandbreedte zoals bij kabel.

Snelheid ligt in theorie hoger. Maar das dus allemaal theorie, als die klote ptt het niet zou knijpen :( . Ik heb xs4all adsl en er is echt nix mis mee maar het kan natuurlijk altijd sneller. Ping bij CS ut is altijd rond de 40 50 bij demon barrysworld en een aantal andere server.

Wees trouwens blij dat je kan kiezen voor mij was het of telefoon,mxstream of kaashema dan begrijp je ook dat de keus snel is gemaakt.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

Hee, wat nou 60 Kb/s? Daar droom ik alleen maar van! Ik kom niet hoger dan 12k sec met isdn :'( ..

traktor scratch!

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op donderdag 22 februari 2001 16:31 schreef Erikie het volgende:
Hee, wat nou 60 Kb/s? Daar droom ik alleen maar van! Ik kom niet hoger dan 12k sec met isdn :'( ..
ISDN is ook geen adsl he....:+

Verwijderd

Ik heb sinds kort ADSL basic.
TOV de 4.5 kb met een gewoon modempje draait het geweldig. Gemiddeld zeg pak 'm beet 25-30 kb/s. Maar dan moet het wel een goede dag zijn, berg af wind mee enz. Soms is er geen doorkomen aan!

Och, ik ben wel tevreden, het is een stuk sneller, en geen telefoonkosten meer. *D

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Kilobit<------>Kilobyte

Ik heb casema en het voordeel daarvan is:
Als je op de bodem zit kan je alleen nog maar hoger komen. Ik blaas over het internet met een gemiddelde van, ongeveer, plus minus, naar schatting iets meer of iets minder dan

1.5 kb/s En dan mag ik in m'n handjes knijpen. Volgens mij gaat binairschrijven met de hand nog sneller ;)

• nicolai
  • Laatst online: 13-08 07:57
Op woensdag 21 februari 2001 21:35 schreef HitmanWVU het volgende:
Jij weet geloof ik niet echt waar je het over hebt. ADSL is een standaard van data versturen over een koper-paar en in die standaard staat niet dat alleen 8Mbps/1Mbps geld als ADSL. ADSL is gewoon Asymmetrical DSL en hoe snel dat is hangt volkomen af van hoeveel bandbreedte je provider je toebedeeld. Niks meer niks minder.
Pagina: 1