Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB op PC blijft actief na uitschakeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PC poorten op mijn Packard Bell I-media blijven actief nadat de pc is uitgeschakeld. Dat wil zeggen dat de op de USB aangesloten apparaten (voornamelijk MIDI controllers en interfaces) van spanning voorzien blijven na het afsluiten van de PC.

Dit levert vooral soms problemen op bij m'n KVM switch die schakelt tussen mijn 2 pc's. (Blijft hangen op de Packard Bell zodat ik niet kan omschakelen naar m'n andere pc.

Is dit verschijnsel bij iemand bekend? Bestaat er een mogelijkheid om dit uit te schakelen? Ik heb al in de BIOS gekeken maar daar kan ik niks vinden.

Er zit een Intel 945G moederbord in met een Pentium D cpu.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Jumpertje op het moederbord verzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een suggestie of weet je zeker dat dat het is? (dat zou een simpele oplossing zijn). Weet je toevallig ook wat er bij die jumper zou moeten staan?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Trek de kast open? Meestal kan je USB Power schakelen tussen 5V+ en 5Vsb, wat betekent "5Volt" of "5volt StandBy".
Verder gebruiken PB machines vaak moederborden van bekende fabrikanten, dus zoek even op welke er in zit en download de handleiding.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu niet thuis, dus kan effe niet kijken. Ik was alleen benieuwd of je toevallig wist of dat met mijn mobo mogelijk was. Ik heb net de documentatie van het mobo (intel 945G) gevonden op internet. Ga eens effe speuren.

Alvast dank voor de hulp!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 07:26:
Ben nu niet thuis, dus kan effe niet kijken. Ik was alleen benieuwd of je toevallig wist of dat met mijn mobo mogelijk was. Ik heb net de documentatie van het mobo (intel 945G) gevonden op internet. Ga eens effe speuren.

Alvast dank voor de hulp!
Das je chipset, niet je moederbord. Kastje openmaken dus ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak kun je in de bios ook de wake on USB aan of uitzetten. Zet die sowieso eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zal thuis eens goed op het mobo kijken. Ik had "wake on USB" al uitgezet, zonder resultaat...
Pagina: 1