Connection-specific DNS suffix = oude router naam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het maakt waarschijnlijk niet uit, maar toch maar even hier aan de experts vragen. Zoeken leverde weinig info op. Dus hier de vraag :

Een tijdje terug mijn oude modem/router, een W700V vervangen door een Arcor 200 modem en een SMC smcwbr14-n2 router. Alles werkt prima maar mij viel op dat bij IPCONFIG de "Connection-specific DNS suffix" op een waarde staat die van mijn oude router moet komen, er staat "Speedport_W_700V".

In de registry vond ik onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Signatures\Unmanaged\(lange hex waarde) Die bovenstaande waarde, en nog op diverse andere plaatsen.

Doet die Connection-specific DNS suffix waarde er eigenlijk überhaupt toe, of is het gewoon een documentatie entry die je bij ipconfig te zien krijgt ? Ik verwacht toch dat de nieuwe router bij dhcp een nieuwe waarde verstuurt die vista zou moeten overnemen.

Ik draai vista 32 ultimate, en eerder vermelde netwerk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou dit moeten kunnen wijzigen in de Advanced TCP/IP settings van de netwerkkaart (tabje DNS). De oude router gaf de connection suffix waarschijnlijk door via een DHCP option. De nieuwe router doet dit niet waardoor de waarde blijft staan. Het kan overigens geen kwaad, de suffix wordt toegevoegd bij DNS queries. Doe je bijvoorbeeld een nslookup van "www", dan wordt dat nu "www.Speedport_W_700V"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

append this suffixes doet wat de poster hierboven zegt. Volgens mij is dit ooit handmatig ingevuld, want als het een dhcp setting was geweest, dan blijf die niet staan. Je kan hem imho zowieso beter weghalen, omdat het niets toevoegt en aangezien het geen correcte dns naam is evt. problemen zou kunnen veroorzaken (zeker als je register dns voor die connectie aan hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden, ik kan helaas in de setting van de netwerk kaart de suffix niet vinden. In controlpanel > network connections > local area connection > properties staan entries voor tcp/ip 6 en 4 en daarvan de properties > advanced > dns staat dit :

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/9790/dns1ki6.jpg

Geen idee wat ik hier moet aanpassen om die malle suffix weg te krijgen. Overigen heb ik die suffix nooit met de hand toegevoegd, want mijn netwerk ervaring is nogal klein en voordat ik die suffix bij de ipconfig tegenkwam, was ik er niet mee bekend.

Hoe verders ? Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk kan je de suffix wegkrijgen door hem in te vullen bij "dns suffix for this connection" van je screenshot en te applyen en vervolgens deze weer te leegmaken en ok drukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:17:
waarschijnlijk kan je de suffix wegkrijgen door hem in te vullen bij "dns suffix for this connection" van je screenshot en te applyen en vervolgens deze weer te leegmaken en ok drukken.
Ik heb je advies opgevolgd, en de w700v veranderd in smc en weer terug naar niks. Dat werkt, bedankt !
Pagina: 1