Toon posts:

SpeedTouch 780, telefoonnummers en poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist InternetPlusBellen aangesloten m.b.v. de SpeedTouch 780. Ik had/heb ISDN met 4 nummers. Ik gebruikte met een huisgenoot 2 nummers, ingesteld via de telefooncentrale QuattroVox V. Daarop zitten 4 poorten en je kunt via een aangesloten telefoon configureren welk nummer aan de poort toegewezen wordt. Vraag me niet waarom, maar we gebruikten nummer 2 en 3 uit het rijtje, dus iedereen kent ons onder die nummers.

Nu heb ik de twee telefoons aangesloten op de twee poorten van de SpeedTouch. De telefoon aangesloten op de eerste poort werkt, maar gebruikt nummer 1 (niet handig, niemand kent mij onder dit nummer). De telefoon aangesloten op de tweede poort kan niet bereikt worden. Deze telefoon kan ook niet bellen, krijgt in gesprek op ieder nummer.

De eerste vraag is, hoe kan ik dit aanpassen? Is het net zoals de QuattroVox, dat je middels de telefoon de poort kan configureren? Via de web interface kan ik het niet (vinden). De online dienst van KPN werkt voor geen meter (sinds gister is dit al zo):
quote: KPN
Er is een fout opgetreden bij het openen van uw persoonlijke InternetPlusBellen/i-TV omgeving. Probeert u het over 30 minuten nogmaals. Excuses voor het ongemak.
Wie heeft er nog meer ervaring met ISDN en InternetPlusBellen (met name het gebruik van de 4 telefoonnummers)?

Alvast bedankt voor tips of links!

• Mr_EOS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11-2022
Controleer eerst eens of je wel de juiste 780 hebt.
POT of ISDN, dus

Verwijderd

Topicstarter
ST780i WL staat er op de onderkant. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de i een aanduiding is voor ISDN?

Verwijderd

Je moet dit instellen via je persoonlijke Mijn KPN pagina. Tijdens de portering (omzetting van ISDN naar IPB) gebruik je een poort van de Vox voor de inkomende gesprekken. Die sluit je dus tijdelijk aan op de PSTN poort. Je hebt op de 780 2 telefoon poorten, je hebt dus ook maximaal 2 nummers tegelijkertijd actief.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daarnet werkte die Mijn KPN pagina toevallig even wel, zij het niet goed in Firefox. Ik heb toen maar snel de poorten geconfigureerd, maar dit werkt (nog) niet. Dit gaat dus werken als de portering compleet is en de Quattro Vox er tussen uit is, begrijp ik nu.

Al deze tijd staat de KPN helpdesk al op speakerphone: "U wordt zo spoedig mogelijk geholpen".

Ja, als je naar GOT gaat wel ja :)

Bedankt!

Verwijderd

Ja Mijn KPN is inderdaad weer een ramp sinds kpnvandaag.nl... Met de telefoonnummers die je nu geconfigureerd hebt kun je al wel bellen normaal gesproken, inkomende gesprekken lopen nog via ISDN. 1 Nummer kun je via een poort op de vox doorzetten naar de PSTN, andere telefoon aangesloten laten op de Vox tot na de portering is ook een optie...

Verwijderd

Topicstarter
Okee, het begint me nu te dagen, de oude centrale werkt ook nog gewoon! Telefoons staan weer terug op m'n Quattro Vox, en ik merk dan denk ik vanzelf wel wanneer de portering gelukt is. Dan pas sluit ik ze aan op de SpeedTouch.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1