Bedrade PC geen internet/netwerk laptops op WRT54G wel

Pagina: 1
Acties:

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-03 13:58

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleem met mijn netwerk.

Ik heb kabelinternet van Ziggo (casema), en heb altijd via een WRT54G via een draad naar mijn vaste pc kunnen internetten en met 2 laptops en PS3/Wii gewoon kunnen internetten.
Maar nu kan ik met de vaste PC met geen mogelijkheid meer het internet/netwerk op. Als ik alles automatisch laat staan dan geeft XP een waarshuwing dat het internet niet werkt, hij gaat automatisch naar een IP adres dat lijkt op 169.254.15.5, en de volgende keer is het weer 169.254.125.128.
Ik dacht eerst dat ik één of ander virus/spyware had opgelopen ofzo op die PC (meest gebruikte PC door het hele gezin). AVG begon namelijk toen de PC opstartte en het internet het niet meer deed ook te waarschuwen over één of ander virus.
Dus toen heb ik AVG een volledige scan laten doen, Spybot Search & Destroy en Ad-aware. Die vonden weinig tot niets, paar tracking cookies ofzo. Dus dat hielp niet.
Ondertussen hebben de laptops gewoon internet via het netwerk, dus ik dacht nou dan zet ik het ip adres vast op het netwerk.
Dus naar een vast ip-adres van de pc van 192.168.1.112, en alle andere informatie overgenomen van de router en de gateway naar het ip adres van de router.
Dan kan ik dus wél pingen naar bijvoorbeeld de router op 192.168.1.1, maar in de browser kom ik nog steeds nergens.
Toen probeerde ik direct aan de modem aan te sluiten, maar dan doet hij het nog steeds hetzelfde.

Een ipconfig /release werkt wel maar bij /renew gaat het dan weer fout, dan zegt hij 'Er is een fout bij het initialiseren van: LAN-Verbinding'. Zoiets dergelijks.
Er zit dus toch ergens iets fout maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, weet iemand hier iets?

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Heb je al geprobeerd het modem te restarten?
Het Ziggo modem welke ik heb accepteerd alleen nieuwe computers binnen 1 minuut na een restart.
Het kan zijn dat het modem de entry van de vaste pc om wat voor reden dan ook is kwijt geraakt.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Ja, dat heb ik al meerdere malen geprobeerd. Maar alles zonder succes helaas.

Heeft iemand anders nog een idee?
Ik ga vanmiddag proberen er een andere netwerkkaart bij te zetten, misschien dat dat helpt...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Al een laptop op dat bewuste kabeltje aangesloten ? Om de kabel uit te sluiten.

Al je netwerkkaart van de desktop verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ? Misschien driver / verotte tcpip stack.

Firewall ?

Andere browser ?

Ping / tracert tests gedaan ?

Abort, Retry, Quake ???

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Nee, het is allemaal nutteloos.

Een andere PC werkt wel gewoon op die kabel dus ik denk dat ik er maar gewoon een format tegenaan gooi, de tweede netwerkkaart die ik hier heb liggen wil hij ook niet herkennen dus dan maar op die manier.

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03-2025
WACHT MET DIE FORMAT!!!

Kijk hier eens:
BigDplayboy in "Met draad problemen, draadloos niet \[DIR..."

EDIT: Moest even snel zijn voordat je dadelijk voor niks die format doet. Waarschijnlijk zijn je Winsock-registersleutels corrupt. Zie mijn laatste post in bovenstaande thread, die bevat een link naar de oplossing. En gezien je omschrijving, lijkt het er erg veel op dat je hetzelfde probleem hebt als ik had.

[ Voor 57% gewijzigd door BigDplayboy op 09-09-2008 11:15 ]

• Grannd

Grannd

da Granndest

Topicstarter
Super!

Ik was eigenlijk van plan om de format vanavond te doen (eerst de andere mensen hier gelegenheid geven hun spullen extern op te slaan :P), maar het is nu gefixt.
Eén om te onthouden.

En met een format was het dus ook opgelost 8) (deze methode is wel prefereerbaar)

[ Voor 18% gewijzigd door Grannd op 09-09-2008 16:11 ]

Pagina: 1