HP w2408h gebruikt niet hele beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• MrVirtual
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:05
Hallo Allemaal,
Bij deze mijn eerste topic op het forum. Ik heb al wat rondgezocht maar kon geen antwoord op mijn probleem vinden.

Ik heb een probleem met mij HP w2408h 24 inch beeldscherm. De kwaliteit en kleur is goed echter krijg ik dit niet op het hele beeldscherm. Ik krijg ongeveer 2 cm zwart aan alle kanten van het scherm.

De aansluiting gaat via DVI - HDMI verloop stekkertje. Resolutie is 1920 x 1200.

Bij het opstarten zie je wel de bios versie over het hele scherm.. Daarom vind ik het zo raar dat hij het bij Vista niet gebruikt...

Ik heb het scherm op full screen staan in het menu.

Heeft iemand een idee hoe ik het scherm toch volledig in gebruik kan nemen ? Ik heb al in het menu gezocht maar zie helaas geen optie waar ik dit kan instellen.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualshock.nl/foto/beeldscherm_dichtbij.jpg

Alvast bedankt,
Ivo

[ Voor 13% gewijzigd door MrVirtual op 07-09-2008 13:43 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 22:47

Zjemm

...

euhh :P

heb je al naar je resolutie gekeken?

opensecure.nl

• MrVirtual
Ja die is 1920x1200 :) :P

Verwijderd

Heeft het scherm niet een 'auto' knopje waarbij je het scherm kan instellen? Als dat niet werkt kun je een afbeelding maken (bijv met photoshop) ter grootten van de schermresolutie, buitenste pixelrand bijvoorbeeld even rood maken en als achtergrond instellen. Kun je kijken of je pixels mist :)

• MrVirtual
Bij het opstarten zie je wel de bios versie over het hele scherm.. Daarom vind ik het zo raar dat hij het bij Vista niet gebruikt...

Ik heb het scherm op full screen staan in het menu.

Ik zal het eens proberen via die afbeelding maken in de photoshop.

• MrVirtual
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:39:
Heeft het scherm niet een 'auto' knopje waarbij je het scherm kan instellen? Als dat niet werkt kun je een afbeelding maken (bijv met photoshop) ter grootten van de schermresolutie, buitenste pixelrand bijvoorbeeld even rood maken en als achtergrond instellen. Kun je kijken of je pixels mist :)
Als ik die afbeelding maak en als achtergrond gebruik dan laat hij de hele afbeelding zien. :?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mis je aan de bovenkant en/of zijkanten ook een deel van je scherm? anders moet je in de settings je beeld verschuiven

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Controleer in je grafische kaart instellingen hoe de 'Flat Panel Scaling' staat.
Probeer ook eens 1680*1050 en kijk of die ook zwarte balken krijgt.
En wat als je een 16:9 resolutie probeert: 1920*1080?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• MrVirtual
Het was inderdaad een instelling van de videokaart en niet het beeldscherm.

Ik heb de scaling veranderd, die stond nog tussen onder- en overscaling. (Waarschijnlijk van het oude beeldscherm.) Heb het nu op "0" ingesteld en hij gebruikt nu het hele beeld.

Thanks allemaal voor de snelle hulp!
Pagina: 1