Toon posts:

xfx 8800gs werkt slechter dan 8500gt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb gister mijn xfx 8800gs alpha dog edition binnen gekregen en heb deze meteen geïnstalleerd. Nieuwste drivers van xfx erbij en toen ben ik gaan testen met als resultaat:

Het werkt voor geen meter!? Met mijn 8500gt deed alles het nog prima (bf2, stalker, etc) alleen dan wel op lagere grafische eisen. Dus ik dacht met deze nieuwe kaart kan het veel beter, maar nu heb ik bij bijna elk spel gigantisch veel haperingen van het beeld( ook bij lage instellingen). Ook heb ik soms last van artifacts en ik krijg het gewoon niet beter. Ook de temperatuur blijft goed, de kaart word op zijn hoogst 60 graden.

Nu mijn vraag, kan dit aan de rest van mijn hardware liggen?
Ik heb namelijk een niet al te goede pc verder.
Hier mijn system specs:

System Specification---7-9-2008 13:21:11

Memory (RAM) 2047 MB
CPU Info Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
CPU Speed 2791,2 MHz
Display Adapters NVIDIA GeForce 8800 GS | NVIDIA GeForce 8800 GS | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver
Screen Resolution 1440 X 900 - 32 bit
Hard Disks C: 290,1GB
Hard Disks - Free C: 98,0GB
Manufacturer American Megatrends Inc.
Product Make RC415
AC Power Status OnLine
BIOS Info
Motherboard Packard Bell BV RC415

ik heb een voeding van 450watt en de minimum eisen voor de kaart waren 400 watt--> aanbevolen = 500 dus ik zit er tussenin.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Als ik andere gegevens moet posten laat het maar weten.

alvast bedankt,
fresco

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 13:32 ]

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 14:55
Het eerste wat in mij opkomt is dat je de extra stroom kabel niet op je videokaart hebt geplugt. Hierdoor gaat ie langzamer lopen....

Verder is je CPU zeker een bottleneck voor de 8800GS, maar je zou toch wel een betere score moeten krijgen in games.

Heb je wel een complete remove van de drivers gedaan?

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Eerst je drivers deinstalleren reboot, driver sweeper van guru3d draaien reboot, en dan de nieuwste van nvidia erop zetten, klinkt namelijk als een driver issue

http://specs.tweak.to/15535

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:00
installeer de nieuwste driver van de Nvidia site en niet van XFX, driver verwijderen met driversweeper.

[ Voor 3% gewijzigd door Fanatic_FS op 07-09-2008 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

maar ik heb nu alle drivers verwijderd, toen met driversweeper alle resterende bestanden verwijderd. En vervolgens heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd, maar nog steeds zonder resultaat. Het is precies hetzelfde, 1 en al haperingen. Het rare is wel dat bij Assassins creed ik een fps heb van ongeveer 120 (?!) op gemiddelde instellingen(met fraps) alleen het beeld hangt echt 4 keer per seconde helemaal stil, het hapert als een gek.

kan het dan toch aan mijn cpu liggen? met mijn 8500gt kon ik bij assassins creed op lage instellingen gewoon goed spelen.

alvast bedankt.
fresco

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je AA (Anti Aliasing) meteen ook omhoog geschroefd? Zo ja, zet die eens omlaag en als het goed is moet je minder haperingen hebben.

En je zegt wel nieuwste driver, maar welk versienummer heeft deze? 175.16WHQL of 177.92 Beta zijn de besten in dit geval, je moet dan zelf kiezen of je een WHQL of een Beta wilt draaien. Ik draai hier keurig met de Beta zonder vastlopers etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
AA staat uit, vsync ook altijd uit. uhm ik heb de 175.19whql. Is er nog iets anders waar het aan zou kunnen liggen?
Fanatic_FS schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:46:
installeer de nieuwste driver van de Nvidia site en niet van XFX, driver verwijderen met driversweeper.
Misschien is dit het, volgens mij was dit de driver van XFX, ik zal de driver van nvidia is proberen of maakt dit geen verschil?

fresco

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 16:16 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:09

Nibbz

Postmaster General

Mja, ik ben een tijdje geleden van een 8600 GT naar een 9800GT gegaan.. maar, hoe ik ook probeerde de drivers eraf te halen, het bleef maar niet perfect werken.. mja, ff Vista opnieuw geinstalleerd.. doe je binnen een uurtje, en toen liep het bij mij vlekkeloos (raar probleem, mijn onboard-netwerkkaart deed het niet meer naar een geheugen upgrade, werkte ook weer na een nieuwe installatie).

Tip: Installeer windows opnieuw..

13:37

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan ook Driver Cleaner Pro gebruiken, hiermee heb ik het ook gedaan toen ik van 1 naar 2 grafische kaarten ging en m'n driver moest updaten.

Verder altijd de nvidia drivers gebruiken omdat XFX er reclame etc. in stopt. Bij die van Asus krijg je 'Splendid' waar je nooit gebruik van maakt, maar toch ruimte in neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Nibbz schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:16:
Mja, ik ben een tijdje geleden van een 8600 GT naar een 9800GT gegaan.. maar, hoe ik ook probeerde de drivers eraf te halen, het bleef maar niet perfect werken.. mja, ff Vista opnieuw geinstalleerd.. doe je binnen een uurtje, en toen liep het bij mij vlekkeloos (raar probleem, mijn onboard-netwerkkaart deed het niet meer naar een geheugen upgrade, werkte ook weer na een nieuwe installatie).

Tip: Installeer windows opnieuw..
ja maar dit lijkt me nogal raar? waarom zou dit nodig zijn. beetje extreem, ben ik ook meteen alles kwijt he en dat is niet echt waar ik zin in heb. Wil het liever eerst op een andere manier proberen. maar toch bedankt voor de tip
Wiethoofd schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:18:
je kan ook Driver Cleaner Pro gebruiken, hiermee heb ik het ook gedaan toen ik van 1 naar 2 grafische kaarten ging en m'n driver moest updaten.

Verder altijd de nvidia drivers gebruiken omdat XFX er reclame etc. in stopt. Bij die van Asus krijg je 'Splendid' waar je nooit gebruik van maakt, maar toch ruimte in neemt.
Oke dan ga ik die van nvidia maar eens downloaden, kijken of dat helpt. bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb nu de nvidia 175.19 driver geinstalleerd en bij assassins creed blijven de problemen, maar als ik bijvoorbeeld america's army op high/very high settings open dan werkt het prima. Alleen mijn fps vind ik laag( zo rond de 30-35), die had ik hoger verwacht want dit is nou niet echt bepaald een veeleisend spel dacht ik. Ik zal even wat zwaardere spellen installeren om het hierbij te proberen.

bedankt

Verwijderd

Wat voor voeding heb je 450 Watt zegt natuurlijk niks he. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:59:
Wat voor voeding heb je 450 Watt zegt natuurlijk niks he. ;)
ik heb deze voeding:
http://www.flexpro.nl/com...t.php?partnummer=10022111

Verwijderd

Misschien is dat wel je probleem X-Gear maakt namelijk bagger voedingen. ;)
Dus als je een multimeter hebt kun je even meten of het voltage onder load wel goed blijft. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:41:
[...]

Misschien is dat wel je probleem X-Gear maakt namelijk bagger voedingen. ;)
Dus als je een multimeter hebt kun je even meten of het voltage onder load wel goed blijft. :)
Een multimeter heb ik wel maar hoe jij dat nu zegt klinkt voor mij nogal moeilijk:P.. Waar zou ik het dan moeten meten?

fresco

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:46:
[...]

Een multimeter heb ik wel maar hoe jij dat nu zegt klinkt voor mij nogal moeilijk:P.. Waar zou ik het dan moeten meten?

fresco
Een multimeter heeft meestal een rode en een zwarte draad.
Jij kan het beste de 12 volt en de 5 volt van de voeding meten.
Wil je weten hoeveel de 5 volt is, sluit dan de rode draad van de multimeter aan op een rode draad van de voeding en bij zwart hetzelfde.
Wil je weten hoeveel de 12 volt van de voeding is pak dan inplaats van de rode de gele. :)

• Oguz286
  • Laatst online: 06-05 21:44
Chiel340 schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:43:
Het eerste wat in mij opkomt is dat je de extra stroom kabel niet op je videokaart hebt geplugt. Hierdoor gaat ie langzamer lopen....
Heb je dit al gecontroleerd? Een 8500 heeft geen extra stroomkabel nodig maar een 8800GS wel zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:53:
[...]

Een multimeter heeft meestal een rode en een zwarte draad.
Jij kan het beste de 12 volt en de 5 volt van de voeding meten.
Wil je weten hoeveel de 5 volt is, sluit dan de rode draad van de multimeter aan op een rode draad van de voeding en bij zwart hetzelfde.
Wil je weten hoeveel de 12 volt van de voeding is pak dan inplaats van de rode de gele. :)
ja maar waar sluit ik hem aan, waar pak ik de draden van de voeding? gewoon die rechtstreeks uit de voeding komen?
Oguz286 schreef op zondag 07 september 2008 @ 18:55:
[...]

Heb je dit al gecontroleerd? Een 8500 heeft geen extra stroomkabel nodig maar een 8800GS wel zover ik weet.
ja klopt de 8500 had geen extra kabel, ik heb bij de 8800gs wel een kabel aangesloten. Bij de kaart kreeg ik een verloop stekkertje van 2 keer 4pins naar 1keer 6 pins--> de 6pins zat op de kaart zelf en de 2 keer4 pins( nja ik sloot ze aan op de 2 keer 4pins maar er zitten maar 3pins in de stekkertjes uit het verloopstekkertjs.(lekker duidelijk he)

zeg maar dit:
http://www.mnm-computers....3pins-fan_4pins-molex.jpg
en dan van de 2 rechtse stekkertjes, daarin zitten dan maar 3 pins. deze heb ik aangesloten op de 4 pins uit de voeding. en Deze 2 worden dan samengevoegd tot 1keer 6pins die ik aangesloten heb op de videokaart. Is dit misschien dan niet helemaal de bedoeling geweest? Ik heb niets hoeven forceren alles paste meteen en het zat gewoon bij de kaart.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 19:02 ]

• Oguz286
Ok het ziet er naar uit dat je het allemaal wel goed hebt aangesloten. Dan zou het best eens aan je voeding kunnen liggen. Als je een slechte kwaliteit voeding hebt dan kan het misschien niet genoeg energie leveren om je grafische kaart te voeden en dan krijg je dus slechtere prestaties.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als je GPU performance ongeveer gelijk is als eerst, dan is je CPU (Pentium D 2.8GHz) waarschijnlijk de bottleneck. Maar misschien loopt je PCI-express wel slechts op 1x ipv. 16x (kun je controleren met CPU-Z) ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:21:
Als je GPU performance ongeveer gelijk is als eerst, dan is je CPU (Pentium D 2.8GHz) waarschijnlijk de bottleneck. Maar misschien loopt je PCI-express wel slechts op 1x ipv. 16x (kun je controleren met CPU-Z) ?
als ik via cpu-z bij " mainboard-Graphic interface " kijk dan staat er link width: 16x & Max. supported 16x dus dit is volgens mij goed. Maar als mijn cpu het dan zou zijn, waarom werkte het dan wel vele malen beter met mijn 8500gt. Of is de cpu gewoon te laag voor de kaart zelf, dat de kaart dus meer nodig heeft ipv het spel?

Verwijderd

Je kunt het beste aan een molex meten, is het makkelijkst. ;)
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/alpha.spongefish.com/2842/wide/molex_style_power_connector.jpg
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:32:
[...]

als ik via cpu-z bij " mainboard-Graphic interface " kijk dan staat er link width: 16x & Max. supported 16x dus dit is volgens mij goed. Maar als mijn cpu het dan zou zijn, waarom werkte het dan wel vele malen beter met mijn 8500gt. Of is de cpu gewoon te laag voor de kaart zelf, dat de kaart dus meer nodig heeft ipv het spel?
CPU zou niet het probleem mogen zijn aangezien het met de 8500GT wel goed werkte. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:34:
Je kunt het beste aan een molex meten, is het makkelijkst. ;)
[afbeelding]

[...]

CPU zou niet het probleem mogen zijn aangezien het met de 8500GT wel goed werkte. :)
oke bedankt, ook bedankt voor de foto dan weet ik ook weer hoe dat heet. Dan zal ik toch eens gaan meten. Ik laat hier weten wat de waarde zijn die eruit komen.

fresco

edit:
nou nog 1 vraag over dat meten, als ik dit wil gaan doen moet ik dat dan tijdens het opstarten doen of als de pc gewoon aan staat, gewoon idle zeg maar?
En wat voor marge kan ik nemen qua afwijking, hoeveel mag het afwijken zeg maar? Dus als het 12v moet zijn, hoeveel mag het dan meer of minder zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 20:49 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hoe gedraagt bijv. Assasin's Creed zich bij dezelfde instellingen als voorheen? Dus toen het soepel liep met de 8500GT?

Het kan namelijk zijn dat de haperingen veroorzaakt worden door de CPU die de high/very high instellingen niet kan bijbenen terwijl de GPU wél genoeg rekenkracht heeft om dit te doen...

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:27:
Hoe gedraagt bijv. Assasin's Creed zich bij dezelfde instellingen als voorheen? Dus toen het soepel liep met de 8500GT?

Het kan namelijk zijn dat de haperingen veroorzaakt worden door de CPU die de high/very high instellingen niet kan bijbenen terwijl de GPU wél genoeg rekenkracht heeft om dit te doen...
het is dan vrijwel hetzelfde, iets minder. Ik had wel eventjes 1 minuut "bijna"geen last ervan maar daarna werd het weer heel erg.

Edit:
Ik heb net Racedriver Grid Demo geinstalleerd en deze even uitgetest. Ik begon met medium settings bij 1280 * 720 (dacht ik,in ieder geval ongeveer deze resolutie ) Dit werkte niet echt en ik kwam niet echt boven de 12fps gem. uit met als top zo rond de 18. Toen met 1024 * 800 en med settings--> gemid. 15 fps en daarna met 1024*800 met low settings zo rond de 18gem.
Dit zijn dus niet echt de fps die ik verwacht had met deze kaart, zou het dan toch aan me cpu liggen? of kan ook dit met bijvoorbeeld een te slechte voeding te maken hebben?
Met de low settings was het dus opzich nog wel te doen alleen het zag er zo veel slechter uit, jammer :'(

lol zelfs met Need for Speed underground 2(zag ik toevallig liggen) heb ik gemiddeld maar 50 fps, wel op max details en resolutie maar dat is alsnog zeer laag vergeleken met andere spellen?!!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 20:12 ]

• Oguz286
Het kan heel goed aan je voeding liggen. Als je voeding niet genoeg stroom kan leveren aan je kaart dan klokt het zover ik weet zichzelf terug en haal je dus lage performance. Je CPU houdt je kaart wel tegen, maar je moet echt wel betere performance halen met je systeem dan wat je nu hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Oguz286 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:58:
Het kan heel goed aan je voeding liggen. Als je voeding niet genoeg stroom kan leveren aan je kaart dan klokt het zover ik weet zichzelf terug en haal je dus lage performance. Je CPU houdt je kaart wel tegen, maar je moet echt wel betere performance halen met je systeem dan wat je nu hebt.
Oke, zal ik dan toch maar eens een andere voeding gaan halen om dat te proberen.
Is er een bepaald merk of een bepaalde voeding die jullie mij aanraden?

• Oguz286
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:02:
[...]
Oke, zal ik dan toch maar eens een andere voeding gaan halen om dat te proberen.
Is er een bepaald merk of een bepaalde voeding die jullie mij aanraden?
Dat kan je het beste hier vragen.

Verwijderd

En wat voor marge kan ik nemen qua afwijking, hoeveel mag het afwijken zeg maar? Dus als het 12v moet zijn, hoeveel mag het dan meer of minder zijn?
Uit Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 :)

ATX/NLX/SFX
VoltageAfwijkingMinimale voltageMaximale voltage
+5VDC5%4,7505,250
-5VDC10%-4,500-5,500
+12VDC5%11,40012,600
-12VDC10%-10,800-13,200
+3.3VDC4%3,1683,432
+5VSB5%4,7505,250
lol zelfs met Need for Speed underground 2(zag ik toevallig liggen) heb ik gemiddeld maar 50 fps, wel op max details en resolutie maar dat is alsnog zeer laag vergeleken met andere spellen?!!
Als ik mij goed herinner speelde ik dit spel zelf met mijn GeForce 4 kaart op max. ;)

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik denk dat ik toch iets heb gevonden wat niet klopt.
Kijk maar bij de voltages rechts in speedfan, hier zitten grote afwijkingen bij bijvoorbeeld de -12v = -7,59V
Hier een SS:
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/2613/specsnp0.th.jpg
Ik kon de multimeter niet vinden maar zal toch nog is gaan zoeken om het te controleren.

bedankt,
fresco

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Post ook eens een plaatje van GPU-Z. Ik ben benieuwd naar de waarde die deze weergeeft bij Shaders.
Na een upgrade van mn 2e pc van 8400GS (16 shaders) naar een 8600GT bleef de waarde slechts 16 shaders (in Rivatuner, GPU-Z etc) ondanks de 32 shaders van de nieuw geinstalleerde 8600GT 8)7

Jouw waarde zou 96 Shaders moeten zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Majin Buu op 09-09-2008 16:59 ]

Ultra 5 250KF / B860M AORUS ELITE / Intel B580 12GB OC

Verwijderd

Topicstarter
fvdn77 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:58:
Post ook eens een plaatje van GPU-Z. Ik ben benieuwd naar de waarde die deze weergeeft bij Shaders.
Na een upgrade van mn 2e pc van 8400GS (16 shaders) naar een 8600GT bleef de waarde slechts 16 shaders (in Rivatuner, GPU-Z etc) ondanks de 32 shaders van de nieuw geinstalleerde 8600GT 8)7

Jouw waarde zou 96 Shaders moeten zijn...
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/9277/specs2xn4.th.jpg

hier zie je de rest, ik verbaasde me over de fan-speed in gpu-z aangegeven, dit is maar 30%? en ik dacht dat de 8800 altijd op 100% draaide? zo klinkt hij in ieder geval wel.

maar dat van die shaders, hij geeft er toch 96 aan.

Edit:
heb net Bioshock geprobeert, medium settings(1024*800) en nog steeds maar een fps(fraps) van ongeveer 15, met heel af een toe een echte uitschieter naar 60-70, maar dus weer bijna alleen maar haperend beeld. daarna even gekeken naar temp. van kaart, 70 graden na echt maar 2/3 minuten bioschock.
Ook net S.talker geprobeerd (shadow of Chernobyl), hierbij een veel hogere fps (zo rond de 65 gemiddeld) alleen toch nog af en toe haperingen, heb het daarna met open case geprobeerd+ ventilator daarvoor gezet(klein dingetje wat nog in me kamer stond maar blaast heel die kast al omver). Alle temp. waren veel lager en ook waren er minder haperingen, maar het verdween niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 18:14 ]

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
je kan nog even de nieuwste drivers instaleren, veel 175.xx drivers waren niet de best presterende ;)

177.98 voor XP 32-bit

Vergeet niet de oude volledig te verwijderen met Driver Cleaner Pro.

De nieuwe installeren en reboot.

Kijk hierna of alles nog goed staat via GPU-Z (Linkwidth x16, Shaders 96 enz)

Tijdens het testen even Taskmanager op de voorgrond toveren om bij de tab Prestaties de cpu-load te monitoren.

Succes...

Ultra 5 250KF / B860M AORUS ELITE / Intel B580 12GB OC

Verwijderd

Topicstarter
fvdn77 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:52:
je kan nog even de nieuwste drivers instaleren, veel 175.xx drivers waren niet de best presterende ;)

177.98 voor XP 32-bit

Vergeet niet de oude volledig te verwijderen met Driver Cleaner Pro.

De nieuwe installeren en reboot.

Kijk hierna of alles nog goed staat via GPU-Z (Linkwidth x16, Shaders 96 enz)

Tijdens het testen even Taskmanager op de voorgrond toveren om bij de tab Prestaties de cpu-load te monitoren.

Succes...
Huh via de nvidia site waren dit de nieuwste drivers hoor? Dan zal ik het is met deze proberen. Cpu load is niet echt geweldig maar dat is het nooit echt geweest bij deze pc, ik weet dat het allemaal niet zo veel geweldigs is maar dacht dat ik er wel wat meer uit kon halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:36:
kijk ik denk dat ik toch iets heb gevonden wat niet klopt.
Inderdaad je hebt gevonden dat Speedfan weer eens niet klopt. :p
Ik kon de multimeter niet vinden maar zal toch nog is gaan zoeken om het te controleren.
Zou toch nog maar eens goed naar de multimeter zoeken. In de tijd als Speedfan de voltages goed uitleest zijn we al weer heel wat jaartjes verder. :+

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:59:
Huh via de nvidia site waren dit de nieuwste drivers hoor?
De nieuwste WHQL, door windows/microsoft goedgekeurde drivers. De beta's heten niet voor niets beta en geen WHQL :+ De nieuwste nvidia officiële beta is 177.92, 177.98 is nog en slagje nieuwer, maar niet op de nvidia site te vinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:08:
Zou toch nog maar eens goed naar de multimeter zoeken. In de tijd als Speedfan de voltages goed uitleest zijn we al weer heel wat jaartjes verder. :+
Je kan ook nog HWMonitor proberen, maar voltages in windows uitlezen zal nooit betrouwbaarder zijn dan zelf je multimeter in je voeding proppen :P

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:20:
[...]

De nieuwste WHQL, door windows/microsoft goedgekeurde drivers. De beta's heten niet voor niets beta en geen WHQL :+ De nieuwste nvidia officiële beta is 177.92, 177.98 is nog en slagje nieuwer, maar niet op de nvidia site te vinden.

[...]

Je kan ook nog HWMonitor proberen, maar voltages in windows uitlezen zal nooit betrouwbaarder zijn dan zelf je multimeter in je voeding proppen :P
oke bedankt, Ik zal de driver vanmiddag is proberen.
Pagina: 1