Linksys WRT54G opeens geen wireless meer

Pagina: 1
Acties:

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Ik heb sinds gisteren plotseling een probleempje met mijn draadloos internet. Opeens kon de laptop van mijn vriendin geen verbinding maken met mijn router (linksys WRT54G v2.2)

De xbox en pc die via draad met de router zijn verbonden werken prima (daar tik ik dit nu mee). De iPhone, wii en de laptop kunnen opeens geen verbinding meer maken.

Wat heb ik gedaan:
Terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld ZONDER beveiliging (SSID wordt uitgezonden, laptop maakt geen verbinding)

Firmware meerdere malen opnieuw geflasht en alles opnieuw ingestelt, ik heb DDWRT v24 sp1 geprobeerd, en de nieuwste officiële linksys die voorhanden was. Helaas hetzelfde resultaat.

Ik ben behoorlijk thuis in die dingen, en vermoed dat deze plotseling kapot is gegaan (wat ik op zich apart vind), maar misschien hebben jullie nog tips om dit te controleren. Het SSID wordt tenslotte wel uitgezonden, dus er lijkt iets draadloos te functioneren :S

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 07-09-2008 12:49 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zegt dat hij geen verbinding kan maken maar is het netwerk nog wel zichtbaar met de laptop?

Maar gezien alles wat je geprobeert hebt denk ik dat de router gewoon kapot is eigenlijk...

• cypher21
Ja, daar ben ik ook bang voor, maar ik vind het nogal apart dat het SSID wel uitgezonden wordt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

cypher21 schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:55:
Ja, daar ben ik ook bang voor, maar ik vind het nogal apart dat het SSID wel uitgezonden wordt.
Onderstaande is het natuurlijk niet, maar je zal het beleven, dus vraag ik het toch maar:
Is het zeker weten jouw SSID? Kies eens een andere SSID.

Alles kan stuk.

• cypher21
haha :)

Ik heb de SSID aangepast, dus de router verstuurd netjes "Dennis Wireless" als SSID, en voordat ik het aanpaste was het Linksys of DD-WRT, dus ik weet zeker dat het de mijne is (tevens worden veranderingen in de beveiliging ook prima op de laptop weergegeven :S) :)

edit:
Nogmaals geflasht van dd-wrt naar de nieuwste officiele linksys firmware, en alles lijkt nu weer prima te werken :S

Heel apart, maar goed, zolang dit werkt, ga ik nog maar geen andere router aanschaffen :D

edit2:
Te vroeg gejuicht :(

Ik ga zo maar eens naar Arnhem om een nieuwe te halen, gelukkig is het koopzondag :(

edit3:
Kom net terug met een nieuwe WRT160N die inmiddels prima werkt

Ga komende week de wrt54g nog wel eens testen, heb toch het idee dat deze niet kapot is, maar goed :)

Hier kan een slotje op

[ Voor 52% gewijzigd door cypher21 op 07-09-2008 16:46 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

cypher21 schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:09:
Ga komende week de wrt54g nog wel eens testen, heb toch het idee dat deze niet kapot is, maar goed :)

Hier kan een slotje op
Nee juist niet, want als jij nog wat extra's weet te melden over die gare WRT54G, dan meld ja dat natuurlijk even hier.
Ik denk dat ie gewoon defect is.

Alles kan stuk.

Pagina: 1