Toon posts:

Daemon installeren op netwerk harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen terug kocht ik me een lacie network disk. Nu had ik graag via het internet mijn bestanden daarop geraadpleegd.
Echter hiervoor heb ik een vast ip adres nodig, of iets wat er op lijkt. Ik kan mijn een account aanmaken bij dns maar dan moet ik voor het updaten van mijn ip adres een klein daemon installeren, kan dit op die netwerk harde schijf? Zo kan ik gebruik maken van mijn bestanden zonder dat er een computer moet opstaan?

Groeten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Je kan deze daemon altijd installeren op die netwerk HD, maar dat heeft geen zin.
De daemon wordt alleen uitgevoerd als de pc die de daemon gebruikt/aanstuurt aanstaat.

Als ik jou was zou ik kijken of jouw router geen ondersteuning aanbiedt voor die dns service van jou.
Bepaalde routers ondersteunen dit al jaren. De router zal dan de dns updaten als je een nieuw ip adres krijgt en dan is er geen daemon meer nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 07-09-2008 12:50 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

lier

MikroTik nerd

Draait op die LaCie (bijvoorbeeld) een Linux distro ? Post in ieder geval even het type LaCie, anders is het vrij lastig om uit te zoeken.

@job: mooie(re) oplossing en eenvoudig in te stellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je gaat op je HDD een FTP-servertje draaien. Ik meen dat die LaCie dat wel ondersteunt - moet je even nakijken :) Is iig stukken beter te beveiligen als gewoon al je bestanden aan een publiek IP hangen.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het gaat meer om het van buitenaf bereikbaar zijn.dan moet je of een vast ip adres hebben, of een vaste hostname

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik heb mijn instellingen voor mijn router eens doorgenomen en heb volgende gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/my.php?image=dnsvu7.jpg
Wat moet ik nu juist instellen? als ik zo een dns account aanmaak moet ik dan ook onmiddellijk een url naam hebben? Kan ik die ook ergens (gratis) aanmaken? Groeten.

edit http://img247.imageshack.us/my.php?image=dnsvu7.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 13:30 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06

lier

MikroTik nerd

Als domeinnaam zou je bijvoorbeeld bertf.dyndns.org op kunnen geven, je maakt eigenlijk alleen een subdomein van dyndns (of enig andere service) aan.

Welk merk/type router gebruik je ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je maakt dus dat account eerst aan in dyndns, welke to zover nog steeds gratis is.
en dan laat je dat dns geval op router inloggen met dat account wat je hebt gemaakt.

waar jij naar refereerd is je plaatje heeft niks met een dyndns hostname te maken

zoiets zoek je

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fishbowl/got/ddns.png

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 07-09-2008 14:10 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ondersteunt die modem dat niet. Ik heb een Philips adsl router wireless home gateway voice pstn. cia6720 OHIO philips
De handleiding (als je dat zo kan noemen) laat uitschijnen dat indien je een extra abonnement neemt je instaat zijt je eigen website en dergelijke online te zetten
Volgens mij is er dus niks dns aan in te instellen. Gebruikt iemand die ook, of kent iemand die toevallig klopt dit?

Maar er is wel een uitgebreide mogelijkheid om telefoon via ip in te stellen bestaat er geen mogelijkheid om dit in te stellen en daarmee op één of ander manier je ip adres blijvend kenbaar te maken bij een vaste server?
Groeten.
Pagina: 1