Toon posts:

KPN Basis snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort KPN basis draadloos aangesloten.
Op de wesite staat aangegeven dat voor dit abbonnement een snelheid van ongeveer 3 Mbps beschikbaar is. in mijn ogen is dat 3000 / 8 = ~375 kb/s

Als ik nu wat van een nieuwsgroep download met Grabit dan springt de snelheid in het begin naar rond de 300 kb/s. Dit is opzich de snelheid die ik ongeveer verwacht van een 3Mbps abbonnement.

Echter na een minuutje of 5 zakt de snelheid naar 80 kb/s.

Als ik grabit afsluit en aanzet blijf ik op deze 80 kb/s hangen. Sluit ik echter mijn pc even uit en start daarna weer grabit kan ik weer 5 minuutjes met 300 kb/s downloaden ?

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen is het KPN, Grabit, windows Vista of allemaal ?

Alvast bedankt,
pMzQ,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou kunnen kijken naar poorten in de router, firewalls etc. etc. Geeft Vista ook nog enige foutmeldigen? Kan het zo zijn dat iemand anders op je netwerk werkt? Iets meer informatie helpt wat beter.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Als het met een PC reboot opgelost is ligt het iig niet aan KPN voor m'n gevoel. Dan zou een modem reboot eerder oplossing bieden. Omdat je PC moet worden gereboot denk ik dus dat je het daar moet zoeken.

Hoe is je wireless ontvangst? Zakt die misschien tegelijk in als je snelheid inzakt?
Kun je op het moment dat grabit naar 80k/sec inzakt de overige 220k nog gebruiken om bijvoorbeeld van gamershell ofzo te downloaden?

Oeh, mijn volgende post is nr'tje 9000 *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 12:22 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:02
375 kb/s zul je nooit halen. Bij ADSL is er ook nog een stukje overhead, aantal kbit/s delen door 9.5 komt meer in de buurt. Voor een 3Mbit ADSL abbo van KPN is ~318kB/s normaal/goed.

En als je een 100mb.bin / 1000mb.bin (even in google intikken) bestand download, blijft de snelheid dan wel constant?

[ Voor 24% gewijzigd door Westereen op 07-09-2008 12:59 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Doe je test eens via de draad in plaats van draadloos, daarmee kan je eventueel een (draadloze) factor uit sluiten.

Komt op mij meer over als een WiFi adapteer die in snelheid terug schakelt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties Ik paste een instelling aan in mijn Panda software,
Stond een instelling in over internet toegang, had deze uitgevinkt.

Toen leek alles weer ok rond de 300 kb/s download speed met grabit.

Echter na een tijdje kakte hij weer in naar 80 kb/s :(

Ik heb panda helemaal uit gegooid en de firewall van windows stond al uit maar nog steeds 80 kb/s.

dus het was toch niet Panda anti virus. ik heb een speed test gedaan resultaat:
75.4 KByte/sec

Dus er is echt iets met de verbinding. Bij mijn draadloos netwerk staat dat de bereikbaarheid uitstekend is...

Nog meer ideen ?

thnx!

pMzQ,

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 18:10 ]

Verwijderd

Probeert 't eens bekabeld, checken of je dan de probs nog houdt.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 22:40 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:39:
[...]

Probeert 't eens bekabeld, checken of je dan de probs nog houdt.
En gebruik eens een paar testfiles zoals al eerder genoemd, om zo grabit/newsserver ook uit te sluiten
Pagina: 1