Batterijduur Mighty Mouse

Pagina: 1
Acties:

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:29
de eerste keer dat de Mighty Mouse aangaf dat de batterijen vervangen moest worden heb ik dat netjes gedaan, en ben vrolijk verder gaan muizen,
maar een tijdje geleden begon die weer te knipperen om verse batterijen en dacht, is het al weer zolang geleden ?, dus ik denk eens kijken hoelang het nu echt duurt voordat de muis het op geeft !

nu ben ik al twee weken verder en de muis doet nog steeds zijn werk, maar de waarschuwing blijft vrolijk door knipperen, en af een toe een schermpje dat ik nu echt de batterij moet verwisselen ?!

volgens mij zit er echt een foutje in de batterij indicator van Leopard.
wat zijn jullie ervaringen ?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Het hangt af van de batterijen, goede batterijen kunnen beter dan andere nog de laatste loodjes aan, terwijl goedkope er dan al mee stoppen. Mijn ervaring is ook dat je nog gerust een aantal weken kan doormuizen. Ik stop er pas nieuwe in als hij niet meer goed gaat reageren.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Ik heb tot nu toe slechts 2x mijn batterijen gewisseld in mijn MM. Ik muis er vooral tijdens kantooruren mee en dan nog niet eens zo veel. Al lijkt het me wel dat de MM altijd wel contact behoudt met mijn MBP en dus stroomgebruikt.

De originele batterijen hebben het ongeveer 4 maanden gedaan. Ik heb lege batterijen voor een kleine week gebruikt en gevolgd door de nieuwere batterijen die ik nu al weer een dikke maand in de muis heb zitten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Op de originele batterijen staat Lithium, die zijn bij mij ca 6 maanden meeegegaan bij redelijk veel gebruik. De goedkopere vervaningsbatterijen waren geen Lithium en inderdaad zo op ( een paar weken ). De huidige set batterijen is weer Lithium en gaat alweer een tijdje mee ( vanaf begin augustus ).

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Tip: Koop bij de Ikea zo'n batterijen pak met 10 batterijen voor 2 euro. Als ik er dan 2 in zet, gaat hij 3 maanden mee.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
IKEA batterijen zijn gewoon Varta batterijen dus die kun je ook kopen. Bij mij gaat hij trouwens ook altijd nog een paar weken mee nadat hij gaat knipperen. Verbinding valt vanzelf een keer weg, dan moet je wisselen.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik zou gewoon een setje oplaadbare batterijen kopen. Zeker die 'foto-accu's' met een capaciteit van 2000+ mAh gaan erg lang mee. En als je een setje van vier koopt heb je twee reserve, in de oplader zodra die waarschuwing komt en je kunt continu doormuizen zonder iedere keer nieuwe batterijen te hoeven kopen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Accu's zijn wel zo'n beetje de zwaarste stroombron. Alkalines zijn stuk lichter, en Lithium is nog lichter (lichtste metaal op aarde). Het is denk ik wel de goedkoopste optie, al weet ik niet of de Apple muis gemaakt is op het lagere voltage van accu's (1,2 ipv 1,5) hierdoor kan hij meer stroom gaan trekken waardoor de accu's relatief sneller leeg zijn.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Ik deed echt een dik halfjaar met de meegeleverde batterijen, ik weet alleen niet hoeveel mAh die zijn?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Digistorm schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:51:
Accu's zijn wel zo'n beetje de zwaarste stroombron. Alkalines zijn stuk lichter, en Lithium is nog lichter (lichtste metaal op aarde). Het is denk ik wel de goedkoopste optie, al weet ik niet of de Apple muis gemaakt is op het lagere voltage van accu's (1,2 ipv 1,5) hierdoor kan hij meer stroom gaan trekken waardoor de accu's relatief sneller leeg zijn.
Het gaat hier prima, en snel leeg zijn ze niet. Als je de accu's te zwaar vindt werkt de muis overigens ook op één accu, al heb ik er zelf niet echt last van.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook ik werk (welliswaar met een "oude" Wireless mouse) met NiMH batterijen, 2500mAh. Werkt prima, meestal een maand zonder opnieuw opladen. Heb altijd een reserve-setje bij me, in totaal dus vier stuks. Scheelt op termijn een hoop geld (heb de muis nu bijna vijf jaar, maar ik gebruik sowieso alleen maar oplaadbare batterijen).

Wel een tip: zorg dat je een lader koopt met ontlaadfunctie, de muizen trekken nl. de NiMH batterijen niet volledig leeg, wat tot gevolg kan hebben dat het "nulpunt" hoger komt te liggen en de capaciteit in praktijk afneemt. Een lader met ontlaadfunctie ontlaadt de batterijen tot een bepaalde minimale spanning en begint dan pas met laden. Dit verlengt de praktische gebruiksduur van NiMH batterijen enorm in mijn ervaring.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Met lithium batterijen gaan ze echt lang mee, maar die zijn niet zo milieuvriendelijk. Je moet natuurlijk zelf weten welke batterijen je koopt maar als het mileu je niet zoveel boeit :+ dan kun je met een gerust hart voor lithium gaan. Ik heb ze nu in mijn wireless tobo en nog lang niet leeg terwijl ze er nu 3 a 4 maand inzitten.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

sergev schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:59:
Met lithium batterijen gaan ze echt lang mee, maar die zijn niet zo milieuvriendelijk.
Nou... dat valt wel mee :)

Lithium batterijen zijn misschien niet zo milieuvriendelijk als goed gebruikte oplaadbare maar ze zijn een stuk beter dan andere wegwerpbatterijen. Minder rotzooi en ze gaan langer mee.

Duur, dat wel 8)

Zoef

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21
Als je oplaadbare batterijen koopt.... koop dan GP Recyko+ of iets in die richting. Die lopen tenminste niet leeg als je ze niet gebruikt.

9 euro op ebay incl verzenden. 20 hier in NL ;)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
tonyisgaaf schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:27:
Wel een tip: zorg dat je een lader koopt met ontlaadfunctie, de muizen trekken nl. de NiMH batterijen niet volledig leeg, wat tot gevolg kan hebben dat het "nulpunt" hoger komt te liggen en de capaciteit in praktijk afneemt. Een lader met ontlaadfunctie ontlaadt de batterijen tot een bepaalde minimale spanning en begint dan pas met laden. Dit verlengt de praktische gebruiksduur van NiMH batterijen enorm in mijn ervaring.
Was dat niet alleen zo met NiCd batterijen? Bron: Wikipedia: Oplaadbare batterij zie tabel

Verwijderd

Ik heb inderdaad ook een melding gehad dat de batterijen verwisseld moeten worden, ik heb ze direct verwisseld voor Duracell batterijen. Nu zie ik in iStat dat ik nog maar 82% over heb, en dit met een stel nieuwe batterijen.

Met 1 set batterijen doe ik nu precies 3,5 maand.
Pagina: 1