Ik heb een pc met een Sitecom mimo WL-151 PCI kaart en de bijbehorende Sitecom WL-153 mimo router. Als het werk is er een snelle 100% verbinding, als...
Het probleem is dat de verbinding erg vaak wordt verbroken en vaak niet meer vanzelf wordt opgepikt.
Het systeem/omgeving:
-windows XP pro SP3 (probbleem was er ook bij SP2)
-beveiligd via WPA
-de afstand tussen pc en router is 3 meter met 2 muren ertussen.
-de router wordt gedeeld met 8-10 pc's die allemaal draadloos werken (studentenhuis)
Wat ik heb gedaan:
-gewisseld tussen Windows Zero Configuration & Sitecom Wireless Utility =>geen effect
-naar kanaal 1 gewisseld, was kanaal 10 (er is 1 ander wifi netwerk in de buurt op kanaal 12) =>geen effect
-beetje met de antennes lopen draaien =>geen effect
-IEEE802.1x staat uit =>geen effect
-alles draait op laatste firmware&drivers
Na opnieuw opstarten of de netwerkverbinding te herstellen werkt het altijd weer prima (voor een paar minuten). Al zoekend kom ik tegen dat dit een bekend probleem is zonder echt doorslaggevende oplossing. Maar is er nog iets dat ik kan doen?
Het probleem is dat de verbinding erg vaak wordt verbroken en vaak niet meer vanzelf wordt opgepikt.
Het systeem/omgeving:
-windows XP pro SP3 (probbleem was er ook bij SP2)
-beveiligd via WPA
-de afstand tussen pc en router is 3 meter met 2 muren ertussen.
-de router wordt gedeeld met 8-10 pc's die allemaal draadloos werken (studentenhuis)
Wat ik heb gedaan:
-gewisseld tussen Windows Zero Configuration & Sitecom Wireless Utility =>geen effect
-naar kanaal 1 gewisseld, was kanaal 10 (er is 1 ander wifi netwerk in de buurt op kanaal 12) =>geen effect
-beetje met de antennes lopen draaien =>geen effect
-IEEE802.1x staat uit =>geen effect
-alles draait op laatste firmware&drivers
Na opnieuw opstarten of de netwerkverbinding te herstellen werkt het altijd weer prima (voor een paar minuten). Al zoekend kom ik tegen dat dit een bekend probleem is zonder echt doorslaggevende oplossing. Maar is er nog iets dat ik kan doen?