[wifi] verbinding verbreekt om de haverklap

Pagina: 1
Acties:

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-03 16:45
Ik heb een pc met een Sitecom mimo WL-151 PCI kaart en de bijbehorende Sitecom WL-153 mimo router. Als het werk is er een snelle 100% verbinding, als...

Het probleem is dat de verbinding erg vaak wordt verbroken en vaak niet meer vanzelf wordt opgepikt.

Het systeem/omgeving:
-windows XP pro SP3 (probbleem was er ook bij SP2)
-beveiligd via WPA
-de afstand tussen pc en router is 3 meter met 2 muren ertussen.
-de router wordt gedeeld met 8-10 pc's die allemaal draadloos werken (studentenhuis)

Wat ik heb gedaan:
-gewisseld tussen Windows Zero Configuration & Sitecom Wireless Utility =>geen effect
-naar kanaal 1 gewisseld, was kanaal 10 (er is 1 ander wifi netwerk in de buurt op kanaal 12) =>geen effect
-beetje met de antennes lopen draaien =>geen effect
-IEEE802.1x staat uit =>geen effect
-alles draait op laatste firmware&drivers

Na opnieuw opstarten of de netwerkverbinding te herstellen werkt het altijd weer prima (voor een paar minuten). Al zoekend kom ik tegen dat dit een bekend probleem is zonder echt doorslaggevende oplossing. Maar is er nog iets dat ik kan doen?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Het kan gezien 'het studentenhuis' zijn dat er mensen driftig aan het BT-en zijn waardoor overschrijding van het maximale aantal connecties zorgt voor een reboot van de router (kun je nakijken in het log). Ik ken de Sitecom niet maar wellicht kun je router (QoS, Wish) zo instellen dat er een betere verdeling van bandbreedte/prioriteiten plaatsvindt.

Het is dus zaak dat je gaat elimineren samen met je medebewoners of hier de oorzaak in kan liggen. Probeer ook andere kanalen uit, dat heeft soms wonderbaarlijke effecten.

• kjiratsiekoedel
Ik ben de enige die op zijn tijd flink BT. De rest doet dat niet. Als er verbinding is, dan is er ook voldoende bandbreedte over.

Ik ben al 1x van kanaal veranderd. Zou weer een ander kanaal zin hebben?

De pc heeft trouwens een fixed IP.

[ Voor 8% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 07-09-2008 12:10 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

kjiratsiekoedel schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:09:
Ik ben de enige die op zijn tijd flink BT. De rest doet dat niet. Als er verbinding is, dan is er ook voldoende bandbreedte over.

Ik ben al 1x van kanaal veranderd. Zou weer een ander kanaal zin hebben?

De pc heeft trouwens een fixed IP.
Controleer eens met network stumbler welke kanalen in je omgeving in gebruik zijn. Probeer altijd een marge van 2 kanalen aan te houden met andere WiFi netwerk kanalen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kjiratsiekoedel
Ik heb al eens gecontroleerd welke kanalen er nog in de buurt zijn. Dat was één netwerk op kanaal 12 en heel soms nog eentje op kanaal 9.

Hierop heb ik hem naar kanaal 1 veranderd.

Volgens deze site moet je 5 kanalen tussen de netwerken houden.

Ik ben nu overigens naar kanaal 3 gegaan en het de router veranderd naar alleen wifi.g standaard in plaats van b/g (er is hier niemand die op .b werkt ivm de beveiliging.

Er zijn nu overigens ook maar 2 andere pc's in 't netwerk die verbinding hebben met de router. Dus 't is niet druk.

[ Voor 10% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 07-09-2008 12:41 ]

• kjiratsiekoedel
Na mijn laatste verandering loopt hij (nu dus al wel 2 uur) als een zonnetje...

• kjiratsiekoedel
UPDATE: 't gaat tot nu toe veel beter sinds de vorige keer. Soms verbreekt de verbinding nog, maar 't is niet meer elke 3 minuten. Misschien nog eens in 't uur. Nog steeds niet helemaal tof, maar al wel stukken beter.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Met behulp van Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kan je tekst bewerken. Op die manier hoef je niet elke keer je topic omhoog te gooien.

Verder, tof dat het resultaat goed is !

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 09-09-2008 10:45 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1