IS-RA punt verleggen

Pagina: 1
Acties:

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 21:24
In mijn jaren 60 woning zit mijn IS-RA punt in de wand in de woonkamer op ca. 1 meter hoogte.

Dit wil ik nu verplaatsen naar de andere wand in de woonkamer op 30 cm hoogte. De kabel is lang genoeg, dus ik hoef niet in te korten of te verlengen.

Wat voor aansluiting kan ik het beste toepassen?

Ik denk zelf aan een enkelvoudige inbouwdoos in de muur en daarin een dubbelle UTP aansluiting te monteren.

Dan kan ik 1 UTP aansluiting gebruiken voor de binnenkomende telefoon lijn en de andere UTP aansluiting gebruiken voor mijn computer netwerk dat van boven af komt.

Johan

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je weet dat je het IS-RA punt zelf niet mag verplaatsen. Mocht je dan ooit problemen hebben dan kan KPN je een boete geven.
Overigens de telefoon is rj-11 en je netwerk is rj-45

[ Voor 18% gewijzigd door TrailBlazer op 07-09-2008 09:26 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:17

SeatRider

Hips don't lie

Misschien bedoelt TS niet het ISRA punt, maar het eerste stopcontact? En je kunt in RJ45 prima Rj11 stekkertjes steken, dus op zich kan een dubbele RJ45 wcd wel werken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

IS-RA punt komt toch in de meterkast binnen als ik mijn niet vergis? Daar zit dan een kabel opfabriceerd die je zelf door je huis mag leiden en aansluiten zoals jij wilt. IS-RA punt mag je zelf niet omleggen maar wat je erop aansluit wel.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:37:
IS-RA punt komt toch in de meterkast binnen als ik mijn niet vergis? Daar zit dan een kabel opfabriceerd die je zelf door je huis mag leiden en aansluiten zoals jij wilt. IS-RA punt mag je zelf niet omleggen maar wat je erop aansluit wel.
Vroegah, (lees: jaren 60) was dit niet het geval. Heb er zelf namelijk ook last van met mijn ADSL aansluiting. Storende stekker exact op ooghoogte wanneer ik op de bank zit.

Je kan deze idd wel verleggen, op de manier zoals de TS beschrijft. Het boete verhaal ken ik dan weer niet.

..::System Specs::..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

persoonlijk zou ik hen gewoon verleggen en of verlengen (naar de meterkast). Wel fatsoenlijke kabel gebruiken dan.
En vandaar uit verder werken

het enige risico is dat wanner je iets verneuqt, de kpn kan zeuren. sja, die kans is erg laag zelfs met weinig kennis.

Iperf

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 21:24
Dit is wel degelijk het ISRA punt. De blauwe kabel met 5x2 aders. Men had de kabel overigens gewoon in de muur gesmeerd. De blauwe kabel heb ik nu netjes uit de muur gehakt. De vloer is er nu ook uit, dus kan ik zonder probleem de blauwe kabel omleggen naar de andere wand en netjes in een pijpje in de muur op 30 cm hoogte afwerken.

Ik knip de kabel niet af en verleng de kabel niet.

Om nu de kpn nog te bellen om het te verleggen terwijl de vloer open en alles is voorbereid vind ik wat overdreven. Oppakken van blauwe kabel en in een pijpje in de andere wand invoeren en aansluiten, klaar

OK. Dan gebruik ik een rj-11aansluiting voor de telefoon en uiteraard rj-45 voor mijn netwerkaansluiting.

Johan

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

tozzke

aka tozzert

maar dan wil je dus nog een extra utp in diezelfde doos krijgen die naar de meterkast oid loopt om daar een switch/router te hangen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je een Utp doos koopt let er dan wel goed op dat beide connectoren echt een aparte aansluiting hebben. Die dingen van de Gamma hebben dat dus niet met als gevolg dat je dan het telefoonsignaal op je ethernet set en andersom.
Pagina: 1