Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[MYSQL] If statement

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hey,

Ik probeer zoiets maar het lukt niet echt; krijg een syntax error. Ik heb naar een tutorial gezocht maar kon barweinig vinden.

code:
1
UPDATE wereld IF metaal <0 THEN SET metaal = '500, IF goud <0 THEN SET goud = '500' LIMIT 1

Hoe moet die wel?
Dimby

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Dimby schreef op zondag 07 september 2008 @ 08:52:
Hey,

Ik probeer zoiets maar het lukt niet echt; krijg een syntax error. Ik heb naar een tutorial gezocht maar kon barweinig vinden.

code:
1
UPDATE wereld IF metaal <0 THEN SET metaal = '500, IF goud <0 THEN SET goud = '500' LIMIT 1

Hoe moet die wel?
Dimby
http://dev.mysql.com/doc/...unctions.html#function_if

dit is zelf toch ook nog wel te vinden????

[ Voor 4% gewijzigd door mr_derk op 07-09-2008 08:57 ]

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Ja maar snap er niet zoveel van :D, kan je niet die query die ik gaf aanpassen ?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Kun je er geen 2 queries van maken? Één om goud aan te passen en één om metaal aan te passen. Dan kun je gewoon gebruik maken van UPDATE ... SET ... WHERE ... wat de normale syntax is voor UPDATE. :)

En kant en klare code vragen is gewoon een scriptrequest, wat niet de bedoeling is hier. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-09-2008 09:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
Dimby schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:15:
Ja maar snap er niet zoveel van :D, kan je niet die query die ik gaf aanpassen ?
Neen, dat is echt niet de bedoeling van dit forum.
Hier gaat het over zelf programmeren, en we verwachten toch wel dat je de moeite wil doen om zelf iets bij te leren. Het is hier geen script-request forum.
Je kan hier al je programmeer-problemen posten, maar, het is wel de bedoeling dat je zelf al iets geprobeerd hebt om je probleem op te lossen, en dat je, navl de tips of aangeboden hulp die je hier krijgt, je zelf het probleem min of meer kan oplossen.
Iemand anders je probleem laten oplossen, zodanig dat je gewoon de aangepaste code kan plakken in je project, daar is niemand mee gebaat , en dus doen we daar niet aan mee.

Zowiezo verwachten we hier in PRG ook wel een Topicstart waaruit blijkt dat je al één en ander gedaan hebt om je probleem op te lossen. Het kan niet de bedoeling zijn dat je hier een query post , met de melding 'ik krijg een syntax error - ik heb niets kunnen vinden op internet - wie lost het voor mij op'.
Lees even de PRG Quickstart zodat je weet wat we hier wel van een topicstart verwachten.
Als je al niet zegt welke syntax - error je krijgt, kunnen we je zowiezo al niet helpen. Trouwens, syntax errors moet je in 99% van de gevallen makkelijk zelf kunnen oplossen. De foutmelding begrijpend lezen, eens googlen op de foutboodschap die je krijgt, een reference guide / manual raadplegen helpt je meestal al heel wat verder.

[ Voor 33% gewijzigd door whoami op 07-09-2008 10:46 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.