Toon posts:

dringend hulp nodig voordat ie weer kapt, plz help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat is steeds vastloper krijg in windows... dit gebeurt al meteen nadat ik windows er, na formatteren, opnieuw heb opgezet.

Wanneer ik reset krijg ik of course de scandisk.. maar het probleem is dat scandisk ALTIJD files in de system directory van windows renamed naar bijvoorbeeld: FILE0000CHK1 of zoiets.

Ik dacht eerst dat het mijn harde schijf was en er zit nu een nieuwe in.

Daar lag het niet aan... toen dacht ik het is mijn geheugen. DUs een nieuw geheugen erin... nog steeds niks

Toen dacht ik.. misschien is het mijn brander wel... (beteje raar maar ja), ik die brander eruit.. weer rare taferelen.

Vaak heb ik ook dat gewoon de computer zelf het bestandje: win.com eraf flikkerd.. Windows vernietigd zeg maar zichzelf...

PLZ HELP... WAT IS HET GVD PROBLEEM HIERO

alvast bedankt....

Verwijderd

virusje misschien

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou dat virus dan moeten zitten??? niet in de boot sector van mijn harde schijf ofzo.. want er zit al een nieuwe harde schijf in

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
mischien zit het virus op je bootdisk

of als je van een gecopieerde cd installeerd dan daarop

of op driver disks ??

maar idd virus lijkt mij het meest logische

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
bootdisk is het niet
windows cd-rom niet
en drivers denk ik ook niet... VOORdat ik mijn brander kreeg deed alles het nog perfect.....
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
nu heb ik die brander eraf en nu loopt het wel. maar de vraag is voor hoelang

Verwijderd

Topicstarter
Jullie moeten me echt helpen.. het moet gewoon... kan het te maken hebben met de cd-rom speler en de brander die op 1 IDE poort zitten?

• Barracuda
wat hangt er allemaal aan welk IDE kanaal
en hoe staat het gejumperd

cable select wil nog wel eens voor hele vreemde problemen zorgen als je geen cable select kabels hebt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op 1 IDE kanaal dus de brander op master en de cd-rom op slave..

van cable select heb ik nog nooit gehoord..

ik heb gewoon die jumpertjes (naar mijn mening) goed gezet achter op die spelers..

• Barracuda
heel vreemd,

mischien gewoon brander naar de kl$%te

Verwijderd

Topicstarter
Het is indeed vreemd

Verwijderd

Win.com weg? Klinkt idd als een virus. Als je geen goeie virusscanner hebt zou ik eerst maar eend ff format c: /u doen. Dan is je schijf echt leeg. Boel opnieuw installen en met n beetje mazzel werkt het gewoon weer.

Windows gooit niet uit zichzelf een van de belangrijkste bestanden weg moet je maar denken. En je hardware ook niet:)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je zou es kunnen proberen om je bios te updaten. Of de flatcables zooi master/slave
dat je systeem instabiel word, als CD-rom en HD gelijk willen draaien. Of er is een geheugenbank op je mainbord, of het geheugen zelf is kapoet.

Ik zou gewoon de hele zooi weer dumpen bij Norrod, je zit nog in de garantieperiode

/dev/null

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mogelijke oorzaken:
- geheugen kapoet
- geheugenbank kapoet
- Virus in je MBR
- Virus nog op je HD
- IDE controller kapot/conflict
(omdat je pas problemen krijgt bij de installatie van zooi, en omdat je brander niet werkt

/dev/null

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Probeer dit eens:
boot vanaf een diskette waarvan je zeker weet dat er geen virus op zit.
fdisk mbr (wist je MBR)
fdisk
verwijder alle partities
optie 3 daarna optie 1 dacht ik.
zet je bak ff uit.
start opnieuw en clear je CMOS setup (dit doe je in de bios waarschijnlijk door de optie load default setup) of met een jumper op je MOBO.
boot weer met je diskette.
fdisk
maak een nieuwe partitie (optie 1, optie 1)
reboot weer
format c: /u
zet het sys weer uit.

knappe virus die dit overleeft >:)

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 11:04
Hebbie Win98SE?
Ik heb namelijk het probleem gehad dat windoos te snel afsloot en win.com zoek raakte. Dit is alleen in combinatie met IDE-hd's. Bij windoosupdate kan je een fix ophalen die de afsluittijd met 2 sec. verlengt.

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

Pagina: 1