een quicksearch op akyga leverde hier niets op, maar toch een vraag of er eventueel toch iemand zou zijn die weet of dit een goed, middelmatig slecht of ronduit slecht powersupply is. De vraag stel ik omdat de hersteldienst mijn herstelde pc met zulk een voeding heeft uitgerust (model plk12-30 420W)
Om deze vraag te beantwoorden hebben we alle specs van jouw systeem nodig.
Ook is hiervoor een special topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20
Ook is hiervoor een special topic:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20
Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras
Gezien het aantal hits dat google me teruggeeft heb ik er niet erg veel vertrouwen in. Wat had je in je pc zitten voordat de sleutelmannen er mee aan de slag gingen?
Een vuistregel die je kunt gebruiken om de voeding te beoordelen is het gewicht. Een lichte voeding is doorgaans prut, een zware voeding vaak een stuk beter. Het is niet altijd zo, maar geeft je doorgaans een goede indicatie.
Verder kun je gewoon de voltages doormeten, dan weet je vanzelf of de voeding een beetje stabiel werkt of niet.
Verder kun je gewoon de voltages doormeten, dan weet je vanzelf of de voeding een beetje stabiel werkt of niet.
Gewicht is inderdaad een goede manier om dat te weten te komen. Niet zaligmakend, maar afdoende. Verder kun je hem ook 's flink op zn staart trappen door het ding urenlang te belasten op het liefst alle punten tegelijk (HDD, CPU/VGA).
mwah, alleen als je een scope gebruikt heeft dit zin. De spanningen zijn zelden kapotmakend afwijkend, en een DMM kan het niet echt goed meten. Je zou hem eigenlijk open moeten maken en pics posten, de 'internals' zeggen redelijk veel over de kwaliteit (topologie, kwaliteit caps, etc.)Terw_Dan schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:01:
Een vuistregel die je kunt gebruiken om de voeding te beoordelen is het gewicht. Een lichte voeding is doorgaans prut, een zware voeding vaak een stuk beter. Het is niet altijd zo, maar geeft je doorgaans een goede indicatie.
Je merkt 't vanzelf als 't systeem instabiel is.
't Heeft m.i. weinig zin dit nu uitgebreid te gaan uitzoeken, misschien is 't wel gewoon een branded A-merk..
(tenzij 't een server oid is, maar dat is volgens mij niet 't geval).
Stel dat 't een matige voeding is en hij 75% van 't geclaimde vermogen kan leveren, dan komen we uit op 315W, dat is zelfs meestal nog wel voldoende voor een gemiddeld systeem. Voor de zekerheid zou je kunnen kijken in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20.
't Heeft m.i. weinig zin dit nu uitgebreid te gaan uitzoeken, misschien is 't wel gewoon een branded A-merk..
(tenzij 't een server oid is, maar dat is volgens mij niet 't geval).
Stel dat 't een matige voeding is en hij 75% van 't geclaimde vermogen kan leveren, dan komen we uit op 315W, dat is zelfs meestal nog wel voldoende voor een gemiddeld systeem. Voor de zekerheid zou je kunnen kijken in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20.
Pagina: 1