Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer (gebruiksvriendelijk) in netwerk overnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan iemand mij met het volgende helpen:

Ter info:
Ik heb hier een netwerkje van twee 2 pc's, een laptop die verbonden is met een wireless router en op de deze router zit de andere pc bekabeld aan verbonden, beide pc's draaien op win xp.

Met behulp van hulp op afstand (standaard in win xp) is het me gelukt om vanaf mijn laptop de andere pc over te nemen. Alleen vindt ik het erg irritant dat ik elke keer als ik vanaf mijn laptop de andere pc wil overnemen 2 keer naar de andere pc moet gaan om te accepteren dat de computer wordt overgenomen, kan ik deze controle niet omzeilen?

Ik zal even uitleggen wat ik precies wil; omdat mijn laptop een oud geval is kan ik hier geen zware applicaties op draaien, de andere pc in het netwerk kan dit wel. Ik wil mijn laptop dus alleen gebruiken om te internetten en alle overige zaken moeten draaien op de andere pc terwijl deze van mijn laptop bediend wordt. Omdat ik meerdere keren per dag de andere pc wil overnemen vanaf mijn laptop is het erg irritant als ik 2 keer naar mijn pc moet lopen om de verbinding te accepteren.

Het liefst heb ik op mijn bureaublad een snelkoppeling waarmee ik in 1 keer de andere pc kan overnemen, is dit mogelijk met hulp op afstand in windows? Misschien dat iemand software weet dit wel mogelijk maakt?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Remote Desktop
VNC

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:24
welke versie van XP? Pro kan je nog RDP gebruiken en anders heb je natuurlijk nog VNC en andere tools.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! dat zijn de tips waar ik op zat te wachten. Ik heb VNC gedownload en deze werkt (bijna) geheel zoals ik wil. Ik had al meerder programma's geprobeerd maar deze is toch wel het meest gebruiksvriendelijke.

Bij het aanmelden moet ik nog wel een wachtwoord in vullen, niet dat dit een probleem is maar het zou toch mooi zijn als ik deze beveiliging kan uitschakelen. Ik heb al wel de volgende optie uitgeschakeld: Sla verbindings wachtwoorden tijdelijk op.

Is er ook een optie om het verbindings wachtwoord over te slaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 00:52 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vast wel ,amar weet je zeker dat je het wil?

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:15:
Vast wel ,amar weet je zeker dat je het wil?
Zie ik iets over het hoofd? De verbinding tussen mijn pc's verloopt toch gewoon via mijn netwerkje en niet via het internet. Alleen mensen hier in huis zouden daar dan misbruik van kunnen maken?, dat zou ik niet zo'n probleem vinden.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Bij realvnc valt het naar ik meen uit te schakelen dat er om een wachtwoord gevraagd word, maar dat lijkt me onverstandig.

Verwijderd

Topicstarter
BarthezZ schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:34:
Bij realvnc valt het naar ik meen uit te schakelen dat er om een wachtwoord gevraagd word, maar dat lijkt me onverstandig.
Kun je me vertellen waarom dat onverstandig zou kunnen zijn?

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
mocht er onverhoopt iemand door je beveiliging knallen, door een of andere lek in ... (vul maar wat in), dan is het vrij eenvoudig om er achter te komen dat er een onbeveiligde vnc draait op het lan.

Met andere woorden, stel eens voor:
Er zit een lek in iexplorer ;-)
Een kwaadwillende gebruiker kan doormiddel van de lek een port of een zooi poorten openen middels Upnp... (ik noem maar even wat) waardoor je router open komt te staan. Even een portscan op je ip en poort 5900 staat open, connecten en klaar.

Dan installeerd diegene even een ftptje op je pc, nog even een mail-spam proxy van je computer maken en klaar.

En oke, het is ver gezocht, maar ik heb al twee keer een inbraak gehad (door slordigheid en het kan wel even...)

update:
Het vinden van nuttige info is op google goed te doen,
ik heb deze link voor je gevonden: http://www.tekstenuitleg....uter_beheren_op_afstand/1
Of kies er zelf een uit: http://www.google.nl/sear...ureaublad+gebruiken&meta=

[ Voor 16% gewijzigd door TimothyW op 07-09-2008 02:00 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

mRemote gebruik ik zelf heel veel. Deze slaat als je wil je wachtwoorden op. Zit RDP, SSH, VNC etc in.
Misschien is er niet is als gotoassist of LogMein die ook zoiets kan?

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de tips.

Ik gebruik nu met volle tevredenheid Team Viewer 3, het wachtwoord wat ik moet gebruiken is niet zo probleem. Ik ben al lang blij dat ik de andere pc kan overnemen zonder dat ik vanaf die pc toestemming moet geven.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik ben al een tijdje (niet heel druk) op zoek naar zo'n soort programma, dus heb ik dit topic even in de gaten gehouden.
Ik heb nu ook Team Viewer 3, maar ik moet dus wel een id+password op de andere computer invoeren, kan het ook zonder dat te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door pythagorasABC op 07-09-2008 13:43 ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Topicstarter
pythagorasABC schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:39:
Ik ben al een tijdje (niet heel druk) op zoek naar zo'n soort programma, dus heb ik dit topic even in de gaten gehouden.
Ik heb nu ook Team Viewer 3, maar ik moet dus wel een id+password op de andere computer invoeren, kan het ook zonder dat te doen?
Je moet inderdaad 1malig een id+password invoeren.

Bij mij hoef ik alleen een password in te voeren als ik het andere systeem wil overnemen, bij de over te nemen pc hoef ik niks te doen, team viewer moet uiteraard wel automatisch opgestart worden.

De volgende instellingen heb ik gewijzigd:
Extra, Opties, Geavanceerd, Geavanceerde opties tonen, vinkje weghalen bij: sla verbindingswachtwoorden tijdelijk op.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

ok, bedankt!

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
Remote Administrator

is gemakkelijk en snel (de snelste zeggen ze)
net alsof je op eigen PC werkt.

Als je met standaard windows XP program zelf wilt werken:
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 00:01:

Met behulp van hulp op afstand (standaard in win xp) is het me gelukt om vanaf mijn laptop de andere pc over te nemen. Alleen vindt ik het erg irritant dat ik elke keer als ik vanaf mijn laptop de andere pc wil overnemen 2 keer naar de andere pc moet gaan om te accepteren dat de computer wordt overgenomen, kan ik deze controle niet omzeilen?
moet je dan niet met "extern bureaublad" werken ipv met "hulp op afstand"

ik kon met mijn pda vanuit het buitenland mijn computer bedienen , en ik moest echt niet eerst effe overvliegen :+

maar die externe programma's vind ik nog veel gemakkelijker.

[ Voor 79% gewijzigd door ajouin op 07-09-2008 15:38 ]

Pagina: 1