Toon posts:

E8400 Fans draaien maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een E8400 besteld samen met nog wat onderdelen, na wat proberen kreeg ik hem nog steeds niet aan de praat dus teruggestuurd naar de winkel en een (als het goed is) nieuwe gekregen.
Nu wil deze weer niet en denk ik zelf dat het misschien ergens anders aan ligt.
Zodra ik de pc aan zet gaan alle fans draaien maar verder gebeurt er helemaal niets.
Hopelijk heeft iemand hier een idee hoe dit kan, mijn configuratie is als volgt:
- Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
- Asus P5K/EPU,Retail
- Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit
- Cooler Master eXtreme Power Plus,460Watt, Retail
- Western Digital 500GB HDD
- Artic Freezer 7 Pro CPU Koeler
- Asus EN8600GT SILENT/HTDP (Retail, TV-Out, 2x DVI-I)
- Cooler Master Centurion 5 Behuizing

Hierbij heb ik een oude CRT monitor met een VGA>DVI connector eraan zitten.

Ik heb het hele setje nu tijdelijk draaien met een oude Pentium D processor maar wil ook graag van mijn aankoop gaan genieten.
Hopelijk is er hier iemand die misschien het probleem wel ziet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als alles wel werkt met een oude cpu dan kun je proberen de bios eens te flashen die mogelijk ervoor zorgt dat je wel gebruik kunt maken van 45nm cpu's. Mocht dat niet werken, dan kan je cpu wel eens stuk zijn.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer wat Terw_Dan zegt, een BIOS update, waarschijnlijk ondersteund je mobo nog geen 45nm processoren, of nog niet de revisie E8400 die jij in je bezit hebt.

Mocht het zelfs daarna niet werken dan zou ik ook nog even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en doorwerken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Volgens Asus vanaf versie 0604, datum 28-07-2008, zou dus een schot in de roos kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste gedachte, heb daarom ook meteen de bios naar 604 geholpen wat geen effect had.
@Terw_dan: het kan zijn dat hij kapot is maar 2 achter elkaar die defect zijn vindt ik wat raar vandaar ook mijn post.
@Wiethoofd: Ik zal even die troubleshooter doorlezen.

Als iemand nog ideeën heeft graag.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
Ter info:
De P5K doet het prima met CPU's die nog niet (volledig) worden ondersteunt.
Als dat het geval is zal het BIOS dat melden maar verder wel gewoon werken.. Na een BIOS update is die melding dus weg en heb je de juiste CPU herkenning..

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij komt er dus helemaal geen beeld, en doen alleen de fans het.
wat wel opvalt is dat bij het aanzetten hij na 5 seconden reboot (slechts eenmaal) wat hij bij een vriend van mij ook doet als die zijn cpu opnieuw plaatst.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Welke voeding heb je? Is de 4pins cpu-stekker wel aangesloten, hetzelfde probleem met 1 balkje geheugen? (staat ook allemaal wel in de troubleshooter, maar of je het hier ook kan melden)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bij een vriend was dat net hetzelfde, alles draait, maar geen beeld.
Dan hebben we ALLE draadjes eruit genomen, dan terug ingestoken en het werkte weer. Dus er is misschien ergens een kabeltje met slecht contact.

Kijk inderdaad of je wel de juiste 4-pin aansluit, dus de P4 en niet de 20+(4). Maakt heel veel uit!

En er is inderdaad een mogelijkheid dat je moederbord E8400 niet ondersteund.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
@Wiethoofd: Voeding staat erbij, Coolermaster eXtreme Power Plus,460Watt, Retail en heb het met 1 balkje geprobeerd, zelfde resultaat.
@Dima_2005 hoe bedoel je dit: "Kijk inderdaad of je wel de juiste 4-pin aansluit, dus de P4 en niet de 20+(4). Maakt heel veel uit!"

Ik heb momenteel de 20+4 aangesloten en de 4-pin ook nog eens.

• niekdejong
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 09:47
je hebt toch 8 pins nodig om de E8XXX serie te ondersteunen? bij mijn mobo in ieder geval wel.
had hem eerst met die 4-pins aangesloten, zelfde probleem; fans draaien, pompje pompte gewoon, maar de pc sloot zichzelf af na 5 seconden ongeveer. toen zag ik dat dat zwarte kapje er nog op zat, dus ik dacht naja kan het proberen. en toen deed ie het. weet niet of dit bij jou van toepassing is, maar je kan het proberen :>

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

de tweede 4pins (dus er 8pins van maken) is niet verplicht, het zorgt voor extra stabiliteit tijdens het overklokken, maar je kan hem er iig bijdrukken, niet geschotenprikt....

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 19:22
Ik heb ee E8500 draaien op een P5Q pro met een 4-pins en 20+4 pins. Dus 8-pins is niet verplicht. Ik denk inderdaad iets voeding gerelateerd.....

Vette shit!

Verwijderd

R.E. schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:49:
Ik heb ee E8500 draaien op een P5Q pro met een 4-pins en 20+4 pins. Dus 8-pins is niet verplicht. Ik denk inderdaad iets voeding gerelateerd.....
Idem hier met een P5E (E8400)
Het vreemde is dat de TS aangeeft dat de set wel draait met een Pentium D die volgens mij toch aardig wat meer energie verbruikt dan de E8xxx serie

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 06:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en op de P5k /epu zit er maar 1 4-pins aansluiting op.
dus dus die 2e aansluiten zal heel erg lastig worden.
is er een mogelijkheid om de voeding door te meten?
en zo ja hoe?

Zal even kijken of ik ergens een 20+4-pins voeding kan krijgen want mijn oudere voedingen zijn nog 20-pins

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 08:07
Je hebt trouwens ook verloop stukjes van 20 naar 24 pins.. toen bij mij alles ging draaien maar het niet opstarte bleek trouwens mijn moederboard stuk te zijn..
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:34:
Ik heb even gekeken en op de P5k /epu zit er maar 1 4-pins aansluiting op.
dus dus die 2e aansluiten zal heel erg lastig worden.
is er een mogelijkheid om de voeding door te meten?
en zo ja hoe?

Zal even kijken of ik ergens een 20+4-pins voeding kan krijgen want mijn oudere voedingen zijn nog 20-pins

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

R.E. schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:49:
Je kunt die 20 pins stekker op de 24 pins aansluiting drukken.
De 4 pins moet in de 8-pins...

Uit ervaring, dit werkt. :P

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BertV schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:11:
[...]

Je kunt die 20 pins stekker op de 24 pins aansluiting drukken.
De 4 pins moet in de 8-pins...

Uit ervaring, dit werkt. :P
Dit werkt vaak, maar het mobo/CPU heeft niet voor niets wat extra sap nodig.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

Exorcist schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:18:
[...]

Dit werkt vaak, maar het mobo/CPU heeft niet voor niets wat extra sap nodig.
TS heeft bijna dezelfde hardware als ik + een A-merk voeding... sap genoeg.
Het eerder genoemde BIOS + proc probleem klinkt ook logisch.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 10:00
Als ik de TS goed begrijp switch je elke keer tussen Pentium D en de 8400 om weer eens een idee te proberen?

Als ik dat goed begrijp dan zal ik als ik jou was eens de D switchen voor de 8400, en voor je de pc aanzet ff de bios te resetten.

Verwijderd

Topicstarter
@arjanvr,BertV en Exorcist: dat werkt niet altijd, vorige setje werkte toen mijn videokaart niet omdat die geen extra 6-pins stroomaansluiting heeft.
@astie: probeer de 8400 steeds eerst zonder reset en daarna een keer met reset dus dat zal het dan niet zijn.
maar ik weet niet of er verschil is tussen batterij er voor 5-10 mins uit of een jumper reset, ik heb gewoon de stroom eraf en dan bios er voor 5-10 minuten uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, denk dat hij gewoon terug gaat naar azerty, ik zoek wel een andere cpu want ik heb hier nu niets dan ellende mee gehad.
Pagina: 1