Cached credentials - PEAP Authenticatie

Pagina: 1
Acties:

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03 13:51
Hallo tweakers,

Bij ons op school gebruiken we voor de draadloze netwerken PEAP zonder certificaat.
Hierop kan ik op m'n laptop inloggen (via username + pw) en internetten. Maar hoe kan ik deze gecachte informatie verwijderen uit het register? Via Google vind ik meerdere resultaten die het volgende melden:

To remove your cached user credentials that are used for PEAP authentication, delete the HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Eapol\UserEapInfo registry key:

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. Locate, and then click the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Eapol\UserEapInfo
4. On the Edit menu, click Delete.
5. Click Yes when you are prompted to confirm the deletion.
6. Quit Registry Editor.

Maar deze key bestaat bij mij niet en sterker nog, de map Eapol is niet te vinden in het register (ook niet via de search). En om het na te kijken heb ik ook nog even in het register van een schoollaptop gekeken waar deze info ook niet staat. Kan iemand zeggen waar deze info dan wel opgeslagen wordt? Want ik hoef het maar eenmalig in te voeren.

BVD,

Tim Leferink

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

Duinkonijn

Huh?

als je eigenschappen van je netwerkconnectie opent, dan staat er bij het 2e tabblad draadloze netwerken. de netwerken waar je ooit verbinding mee gemaakt heb..

als je het daar uit verwijderd is het inprenciepe voldoende

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/networking/setup/68588-click-wireless-networks-tab.gifAfbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/network/P94583/du/Wdialog.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Duinkonijn op 06-09-2008 22:39 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• timleferink
Allereerst bedankt voor je info.
Dat dit werkt snap ik wel (en gebruik ik op het moment), maar ik zou het het makkelijkst vinden om een eenvoudig .bat te maken hiervoor (zo wis ik de standaard instellingen zoals de instellingen voor PEAP hopelijk niet). Want ik gebruik wel eens laptop's van een ander (op mijn naam) en niet iedereen snapt deze instellingen. En via de commandline zou dit heel eenvoudig moeten kunnen, maar ik snap niet waarom ik die EAPUserInfo ofzo nergens kan vinden.

Tim

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

Duinkonijn

Huh?

okee... uitdaging... ff kijken :P

denk dat je bij netsh daarvoor moet zijn
http://technet.microsoft....px#bkmk_wlanDeleteProfile

dit lijkt me ook wel wat voor je:
http://www.windowsnetwork...fordifferentnetworks.html

Welk OS gebruik je ?

[ Voor 113% gewijzigd door Duinkonijn op 06-09-2008 23:35 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• timleferink
Windows XP Proffesional. SP2

ik zal morgen eens even gaan klooien met netsh, want dat lijkt wel in de goede richting te gaan :) . Bedank alvast.

Tim

Edit: laat nou net mijn laptopje een EEEpc 4G zijn met een n-lited versie van windows xp prof waar die service niet meer draait. Op mijn pc kan ik echter wel een export maken, maar het lijkt dat hier geen passwords ofzo worden opgeslagen, maar alleen de IP info ed. Of zie jij deze info wel in jou dump, mocht je die hebben? Mocht je zeggen dat het bij jou opgeslagen wordt in de txt, dan installeer ik deze week windows wel even opnieuw met deze service, maar anders moet ik het maar opgeven, want ik had het volste vertrouwen in die registry key, die volgens fora ed ook gewoon zou moeten werken, maar zij gebruiken certificaten en wij niet, maar die logon info moet toch ergens gestored worden zou ik denken.

[ Voor 138% gewijzigd door timleferink op 08-09-2008 00:15 ]