Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Batch bestand

Pagina: 1
Acties:

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Voor een batch om een progje te updaten ben ik namens een vriend op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Wil de betreffende installatiemap uit het register opvragen en daarmee dan verder werken in het uninstall en reinstall proces. Dit is wat hij tot nu toe heeft.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
ECHO OFF
CLS

FOR /F "tokens=3* delims=    " %%B IN ('REG QUERY "HKLM\Software\Programma" /v "EXE Path"') DO SET PROG=%%C

ECHO FS PATH: "%PROG%"
ECHO.

ECHO.
COLOR 04
rd/s/q %PROG%\A\B\
rd/s/q %PROG%\C
del %PROG%\X.dll
ECHO.
ECHO Done
ECHO.
ECHO.
ECHO.

Helaas werkt dit niet. Zijn er mensen met verstand van batch die mij hiermee kunnen helpen?
Ter informatie, we zijn beiden geen expert, dit hebben we met behulp van google in elkaar gezet, maar we komen er niet uit.

[ Voor 17% gewijzigd door SamPatterson op 06-09-2008 21:51 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 21:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Klein puntje:
Alles wat in de FOR loop gedaan moet worden, moet achter DO op dezelfde regel staan. Gegeven dat je meerdere dingen uit wilt laten voeren, heb je een probleempje. Dat is het makkelijkste op te vangen door het aanroepen van een tweede batch-file (met parameter) via de CALL instructie.

Eventueel (als je zeker bent van een voldoende modern OS bij de gebruiker), kun je een label binnen de batch-file callen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Kun je daar een voorbeeld van geven? Zoals gezegd ik ben geen expert.
Zou je het zo willlen opschrijven zodat ik het werkend kan overnemen? Het is puur voor eigen gebruik, omdat het nogal vaak moet en wat tijd in beslag neemt. (Dat moderne OS zit wel goed)
Alvast bedankt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 21:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SamPatterson schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:33:
Kun je daar een voorbeeld van geven? Zoals gezegd ik ben geen expert.
Zou je het zo willlen opschrijven zodat ik het werkend kan overnemen? Het is puur voor eigen gebruik, omdat het nogal vaak moet en wat tijd in beslag neemt. (Dat moderne OS zit wel goed)
Alvast bedankt.
Ik zal mijn best doen.

Batch 1:
code:
1
2
3
4
ECHO OFF
CLS

FOR /F "tokens=3* delims=    " %%B IN ('REG QUERY "HKLM\Software\Programma" /v "EXE Path"') DO CALL B2 %%C

Batch 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SET PROG= %1
ECHO FS PATH: "%PROG%"
ECHO.

ECHO.
COLOR 04
rd/s/q %PROG%\A\B\
rd/s/q %PROG%\C
del %PROG%\X.dll
ECHO.
ECHO Done
ECHO.
ECHO.
ECHO.

Dit is nog niet helemaal volledig, maar zou jullie al een heel eind in de richting van de oplossing moeten helpen. Het zou ook in één batch-file moeten kunnen, maar die techniek beheers ik onvoldoende om dat zomaar uit mijn mouw te schudden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT