Hmz. Clean install Vista Ultimate x64 met SP1 (legaal overigens), zelfde setup als daarvoor. Gewoon even geherinstalleerd om de boel op te frissen. Machine draait perfect, alles werkt zoals het hoort. Behalve IRC! Geen enkele client die ik probeer werkt. Ook niet als ik het onder VMware draai (nogal wiedes, die verbindt via Vista x64 - voor de volledigheid: via Win95, Win98SE en XP geprobeerd. Als iemand een IRC client voor Win 1.1 weet wil ik dat ook wel nog proberen
). Nochtans werkte het hiervoor wel. Router is nog steeds hetzelfde geconfigureerd, SP1 stond er vroeger ook al op. Virusscanner en firewall zijn uitgeschakeld, dus daar ligt het ook niet aan.
Wat is niet werken overigens: ik kan me connecten met een server maar geen enkel commando komt er door eens ik er op ben. Zelfs een eenvoudige ping naar mezelf komt nooit aan. Bij Tweakers krijg ik, als enige server, een error: [10053] Software caused connection abort. Op de andere servers niet. Deze foutmelding blijkt nogal generisch: 1000 redenen en evenveel oplossingen. Geen enkele blijkt evenwel van toepassing op mij.
Geprobeerd: een tcpip.sys hack die komaf zou moeten maken met het maximum aantal gelijktijdige half-open outbound TCP verbindingen - een mogelijke reden van het probleem. Resultaat: Windows wou niet opstarten
Goed, dat was niet zo erg, gemakkelijk te herstellen natuurlijk. Maar ik kan dus wel niet meer IRCen
Via Ubuntu werkt het wel. Het is dus een Windows gerelateerd probleem maar geen Vista x64 specifiek probleem. Iemand suggesties?
Wat is niet werken overigens: ik kan me connecten met een server maar geen enkel commando komt er door eens ik er op ben. Zelfs een eenvoudige ping naar mezelf komt nooit aan. Bij Tweakers krijg ik, als enige server, een error: [10053] Software caused connection abort. Op de andere servers niet. Deze foutmelding blijkt nogal generisch: 1000 redenen en evenveel oplossingen. Geen enkele blijkt evenwel van toepassing op mij.
Geprobeerd: een tcpip.sys hack die komaf zou moeten maken met het maximum aantal gelijktijdige half-open outbound TCP verbindingen - een mogelijke reden van het probleem. Resultaat: Windows wou niet opstarten
Via Ubuntu werkt het wel. Het is dus een Windows gerelateerd probleem maar geen Vista x64 specifiek probleem. Iemand suggesties?