• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 20:27

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Hey,

ik heb net uit een Compaq een Riser Boardje gesloopt :P Nu is het probleem, zodra ik hem in mijn systeem zet, nekt hij alles. Al haal ik de kaart eruit, krijg ik de pc niet meer aan. Pas nadat ik de stroom eraf doet hij het weer. Iemand die weet of deze *** beveiliging eraf kan?

MVG, Thijs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ten eerste, onderdelen plaatsen of verwijderen doe je met de stekker uit je PC of het knopje van je voeding op 0. Als er stroom op je voeding staat, krijgt je moederbord een standby spanning en staat er op de PCI slots ook gewoon spanning.
Ten tweede, zo'n compaq riserboard is over het algemeen een aangepast slot. Je zegt dat je PC niet meer aan wil totdat je de stroom erafhaalt, wat zou kunnen wijzen op een voeding die in kortsluitingsbeveiliging slaat.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Thandor

SilverStreak

Je bent niet helemaal duidelijk met alles. Het is een stuk makkelijker als je aangeeft hoe de situatie exact inelkaar steekt. Op die manier kunnen wij veel beter helpen met het probleem. Vragen die bij mij op komen zodra ik jouw topic start lees zijn:

• Wat bedoel je met 'nekt hij alles'? Steeds crashen? Geen P.O.S.T.? Niet voorbij de P.O.S.T.? etc.
• Wat voor PC is het en welke hardware steekt er in?
• Zitten er jumpers op het moederbord en zo ja, heb je gecontroleerd wat deze allemaal doen?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.