Toon posts:

Vista PC vind ineens draadloos huisnetwerk niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 716 aangesloten met UTP op hoofdpc in woonkamer inc interactieve tv van kpn. In de slaapkamer heb ik ook nog een PC staan die draait op vista en altijd keurig op het netwerk kon draaien via WLAN kaart. Vanmorgen werd ik ineens eraf gegooid en sindsdien kan mn pc de speedtouch niet meer zien terwijl de signaalsterkte altijd uitstekend of zeer goed is geweest en nooit minder :S.

Heeft iemand enig idee of ik dit kreng aan de hand van de SSID terug in mn pc kan brengen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Duinkonijn

Huh?

Heb je je speedtouch al even van de stroom gehad?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Je pc opnieuw opstarten kan ook een idee zijn.

En wat heb je die dag geïnstalleerd of aan instellingen gewijzigd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 01:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt blijkbaar niet aan mn pc. Ik heb even contact gehad voor een uur of 24 maar de hoofdpc heeft nu ook een probleem. Beide PC's zien wel het netwerk en kunnen beperkte verbindning maken maar kunnen niet op internet of iets dergelijks.

TV via interactieve TV (aangesloten op deze zelfde experia box) doet het wel en het lampje van de WLAN op de experia box knippert rood.

Heb al reset en power off/on etc al geprobeerd. Iemand een idee?!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Was je wireless gedeelte beveiligd met bijvoorbeeld Wep of Wpa?

Het rode lampje wil zeggen dat er wel wireless verkeer is maar GEEN beveiliging.
Wellicht dat iemand in de buurt de instellingen naar zijn zin heeft veranderd?

De Kpn zegt het volgende;
Het kan zijn dat je KPN Experia opnieuw is gereset, waarna de configuratie niet goed is bijgewerkt. Reset de KPN Experia Box opnieuw. Druk hiervoor met een puntig voorwerp het Reset knopje achter op de KPN Experia Box gedurende +/- 15 seconden in totdat het Power-lampje rood brandt. Nadat de reset voltooid is zal de KPN Experia Box als deze aangesloten is op het ADSL netwerk automatisch de actuele configuratie ophalen via www.kpn.com.. Indien Wi-Fi is ingeschakeld dan zal het WLAN lampje nu ook moeten branden. Is dit niet het geval bel dan de helpdesk. (0900-0244)

[ Voor 92% gewijzigd door allure op 14-09-2008 18:02 ]