Nieuwe PC, Vista install stopt na "windows loading files"

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:47
Ik begin een beetje hopeloos te worken. Systeem:

Asus M3N-HT Deluxe
Phenom 9950
WD Caviar SE16 1 TB HDD
WD Caviar SE116 750 GB HDD
Geforce GTX260
4 x 2 GB Corsair DDR 1066 geheugen (uit Asus QVL)
Asus DVD ROM drive, SATA
Asus DVD RW drive, SATA
Creative XiFi card (PCI)

Ik heb zo'n beetje alles er uit getrokken wat kan. Wat ik ook probeer, Vista install
start op van DVD ROM, zegt "loading files", de bekende groene progress bar verschijnt
en vervolgens zie ik een lichtblauw scherm (dus niet een BSOD) met een mouse pointer.

Daarna is er geen activiteit op de CDROM meer, muis (via USB) werkt gewoon.

Dit is zelfs met 2 GB (dus een stick), zonder de GTX260, zonder m'n DVD brander, zonder
m'n XiFI kaart.

Iemand een idee ?

Ook de harddisk van m'n oude PC er aan gehanden. Vista boot en start gewoon op (natuurlijk
begint ie of probeert ie allerlei drivers te installeren), maar lijkt niets mis met het moederboard.

Ook Asus ExpressGate werkt gewoon prima. Ik type dit via ExpressGate.

Loek.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Als het wel werkt met een harde schijf dan lijkt het me dat er iets mis is met de harde shijf. Probeer het eerst eens zonder je nieuwe harde schijven. dan met eentje, dan met de ander en dan met allebei. Als het goed is kom je er dan wel achter aan welke het ligt als het aan je harde schijf ligt.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 23:11
Kan het niet zijn dat de DVD van Vista beschadigd is?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:47
acale schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:32:
Kan het niet zijn dat de DVD van Vista beschadigd is?
Ik geef het nog niet op. Installatie gaat blijkbaar wel door. Misschien te ongeduldig. Kwam
terug van Appie en zag ineens meer iets wat er op lijkt.

Nu probleem dat 4 x 2 GB niet werkt in BIOS, 2 x 2 GB wel. Ik heb het zien werken vandaag.

Enfin, ga nu nog een poging doen met meer componenten in m'n PC.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer gewoon met 1x2GB geheugen, dan sluit je dat uit.
Een harde schijf, de andere partitioneer je als je windows install klaar is.
In Express Gate een nieuwe biosfile downloaden, op een usbstick kwakken en met EZ Flash op je moederbord zetten.

Probeer ook evt een XP te installeren, mocht vista echt niet lukken te installeren. Ook kan je evt vanuit XP met AsusUpdate een biosupdate doen, mocht EZ Flash niet werken.

Ook heb je niet vermeld welke voeding je gebruikt, en trek je GTX 260 er nogmaals eens uit en gebruik de onboard video om te installeren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Bij mij duurde het ook heel lang voordat het geinstalleerd was.
Ik kreeg een blauw scherm met volgens mij een zandloper, maar er gebeurde verder niets. (dacht ik)
Ben toen weggegaan en een uur later zag ik dat vista klaar was met installeren.
Werkt prima nu.

Verwijderd

Hallo,

Dit probleem heb ik ook gehad, ben jij er later nog achtergekomen waar het nou aan lag..? Kan je me een mailtje sturen naar knip

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 15-01-2009 20:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet de bedoeling om een oud topic hiervoor te kicken, zeker niet met een melding 'dit heb ik ook'.
Daarnaast is het forum geen e-mailuitwisselplek, en daarnaast onverstandig om je e-mailadres zo plain te posten, want daar zijn spamharvesters dol op. Ik heb hem dan ook voor je weggehaald.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.