2 Sata controllers

Pagina: 1
Acties:

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Gegroet

Ik bezit over een Asus A8V-E SE moederbord met 2 sata poorten, omdat dit toch wat krap begon te worden heb ik zonet een nieuwe Sata schijf en een 2e hands sata controller gekocht: Silicon Image SiI3112 - PCI to 2 Port SATA150

Nu merk ik bij de opstart dat mijn moederbord deze SATA controller opmerkt en zijn onboard links laat liggen, ondanks dat deze is aan staat in de BIOS. Eenmaal aangekomen in Windows Vista herkent hij de HD die op Silicon Image en de aangesloten HD, maar negeert hij trots de disk's op de onboard controller. Toch zie ik deze in de Device Manager met het bericht: 'This device is working properly.'

Nu ben ik geen expert in sata en heb ik ook niet meteen een antwoord gevonden bij de FAQ.
Maar is dit op te lossen of ben ik nu een domme vraag aan het stellen en is dit eerder 'normaal'?
Het is trouwens niet de bedoeling om een RAID setup te maken en op dit moment is er ook geen.

Alvast bedankt voor de hulp.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Probeer snel een ander PCI-slot.. Dat kan helpen (IRQ's enzo)

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Al eens een andere pci poort geprobeerd ?

http://blog.bjornhouben.com

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Dit heb ik zopas geprobeerd, helaas zonder succes.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
*Bump*

Ik heb wel gemerkt dat ik de IRQ's kan aanpassen voor mijn PCI kaarten in de bios.
Enig idee wat ik dan juist moet doen? (verlagen/verhogen)