Toon posts:

HD4870X2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello,

Ik heb vd week wat hardware aangeschaft ( mainly gebaseerd op de BB guide van september) waaronder de HD4870X2 van club3d.
Na de hele installatie van de onderdelen bleef de GFX constant op full power runnen ( de fan) de 2 ledjes bleven branden en gaf gewoon totaal geen video signaal. ( ook 3 pipesjes op mobord)

nu heb ik een andere pci-e kaart erin gedaan van een vriend, en mn pc werkte als een zonnetje

enig idee wat de cause kan zijn? want mijns inziens lijkt me gewoon dat de kaart defect = RMA terug sturen

Alvast bedankt.

Mike

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volledige specs zijn wel welkom bij een topic zoals deze, dus alle andere onderdelen van je PC vermelden.

Heb je wel de juiste voedingskabels in de videokaart gedaan ? Als je trouwens de mogelijlheid hebt om em in een andere PC te doen zou ik dat zeker proberen.

Kaart zou DOA kunnen zijn maar ik zou nog ff wat dingen proberen. Welke voeding je hebt is hierbij ook wel erg belangrijk. Als de kaart niet kapot is gaat je dat geld kosten bij een RMA. Meestal onderzoek kosten + verzendkosten, daarom moet je zeker weten dat ie echt kapot is.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 06-09-2008 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Intel Core 2 Duo E8500 (S775, 2x3,16 GHz, 6MB, 1333MHz FSB, Boxed)
Scythe Processor Koeler Mugen AMD & Intel
Club 3D HD4870x2 (2GB, GDDR5, 2x Dual DVI, HDCP) CGAX-48748X2
Samsung 1TB HD103UJ (SATA II 7200RPM 32MB)
Asus P5Q Pro iP45, SATA2 RAID, GLAN, 8CH
Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Tw.X D.
Corsair Powersupply CMPSU-750TXEU 750W

heb mijn HD4870X2 geprobeerd bij iemand anders en gaf t zelfde probleem...

kabels pci-E vanuit mn voeding op beide ( 8 pins + 6 pins) aangesloten

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:56
aanvulling op post pilatus: je moet dus 2 voedingskabels hebben aangesloten; ofwel 2 x 6-pins of 1x6 pins en 1x8 pins.

                           

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De voeding is in ieder geval meer dan voldoende. Let wel even op de post van jeehaa of het zit zoals hij zegt. Mocht dat echt goed zitten lijkt het er idd op dat de kaart DOA is.

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
2 ledjes bleven branden
Als je doelt op de ledjes op je videokaart kan dit duiden op een probleem met je voeding.

Overigens heb ik een gelijkwaardig probleem gehad met een 2900. Al hoewel de leds aangaven dat er een voeding probleem was, lag het toch aan de videokaart. Uitkomst was uiteindelijk toch RMA.
Gezien het feit dat je hem al in een ander systeem hebt gehad, zijn de overige mogelijkheden beperkt.

[ Voor 54% gewijzigd door rm_a_rayman op 06-09-2008 19:21 ]

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 23:54
Ik zou zeggen RMA'en dat ding want als ie DOA is dan moeten ze em gelijk omruilen en heb je als ie op voorraad is deze week wel weer een nieuwe. :)

[ Voor 141% gewijzigd door Bull op 06-09-2008 20:04 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Topicstarter
hoelang duurt een rma gemiddeld? ( mijn gfx card komt bij cool-prices vandaan)

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

cool prices is daar redelijk vlot mee, maar duurt tog wel een weekeje of anderhalf week

www_un4given_nl

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer eens met 1 latje geheugen, in allebei de slots proberen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Pagina: 1