Hallo allemaal,
voor mijn portfolio Informatica ben ik bezig met een soort van CMS om de uitwerkingen van opdrachten in te zetten. Nu heb ik het volgende script in mekaar geknutseld om een nieuwe module toe te kunnen voegen, gebaseerd op een soortgelijk script wat wél werkt. Nu is het probleem: onderstaande werkt niet.
Wanneer je de velden invult en klikt op "Toevoegen" komt het bericht dat ie toegevoegd is, wat in werkelijkheid niet zo is. Ikzelf kan de fout niet vinden en Google hielp ook niet veel.
Wie ziet de fout?
//EDIT: ik zie net dat ik een TT ben vergeten .. moet zijn Query komt niet aan in database
voor mijn portfolio Informatica ben ik bezig met een soort van CMS om de uitwerkingen van opdrachten in te zetten. Nu heb ik het volgende script in mekaar geknutseld om een nieuwe module toe te kunnen voegen, gebaseerd op een soortgelijk script wat wél werkt. Nu is het probleem: onderstaande werkt niet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php include('./instellingen/mysql_verbinding.inc.php'); echo "<h2>Nieuwe module toevoegen</h2>"; if (isset($_POST['submit'])){ $check = mysql_query("SELECT * FROM `modules` WHERE `mod_nr` = '".$_POST['mod_nr']."' AND `naam` = '".$_POST['naam']."'"); $check2 = mysql_num_rows($check); if ($check2 != 0) {die ('Je hebt deze module al!'); } else{ $insert = "INSERT INTO `modules` (`mod_nr` ,`naam`)VALUES ('".$_POST['mod_nr']."', '".$_POST['naam']."')"; $insert2 = mysql_query($insert); echo "Module is toegevoegd! <a href=\"menu.php\">Terug</a>"; } } else { echo "<form method=\"post\">"; echo "Module nummer: <input name=\"mod_nr\" type=\"text\" maxlength=\"1\" size=\"1\" /><br />"; echo "Module naam: <input name=\"naam\" type=\"text\" maxlength=\"60\" /><br />"; echo "<input name=\"submit\" type=\"submit\" value=\"Toevoegen\" /></form>"; } ?> |
Wanneer je de velden invult en klikt op "Toevoegen" komt het bericht dat ie toegevoegd is, wat in werkelijkheid niet zo is. Ikzelf kan de fout niet vinden en Google hielp ook niet veel.
Wie ziet de fout?
//EDIT: ik zie net dat ik een TT ben vergeten .. moet zijn Query komt niet aan in database
[ Voor 3% gewijzigd door ShitHappens op 06-09-2008 17:23 ]