Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Hey,

Ik heb een probleem met het installeren van mijn Windows Vista op mijn Acer Aspire 5920. Ik wou een nieuwe installatie van Vista omdat ik van de Home Premium naar de Professional kon. Dus waaorm niet!

Tijdens het begin van de installatie ging het al niet goed, ik kreeg de foutmelding dat de zogeheten controllers voor de drives afwezig waren. Deze had ik op mijn USB stick staan en zo geprobeerd deze te installeren, alleen deze werkten niet?! :s

Vervolgens opnieuw gereboot, toen liep vervolgens mijn installatie al vast bij het 'inlaad-scherm-van-Vista' en daar krijg ik hem ook niet meer uit...
Oftewel.. mijn laptop is nu niet meer te gebruiken omdat ik er geen vista meer op krijg?!

Iemand enig idee hoe ik er nu toch Vista op kan krijgen?

Mvg,

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat bedoel je met 'deze werkten niet' ?
Wat was de error code, of waardoor heb je dat vastgesteld.

Verder slipstream ik altijd met vLite (Vista Lite) of nLite (XP) de SATA drivers in de Vista DVD.

Trouwens, er bestaat geen 'Professional' editie van Vista.
Vista Home Basic, Home Premium, Bussiness, Enterprise, en Ultimate bestaan wel.

Welke bedoel je ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Welke versie van Vista het is, is niet heel erg relevant. Het lijkt er op dat de drivers die je hebt geinstalleerd tijdens de Vista installatie niet echt de juiste waren. Weet je zeker dat je over de juiste drivers beschikt?

Toevallig niet een recovery partitie op de schijf staan zodat je je oude installatie weer kunt repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Met 'deze werkten niet' bedoel ik: na het gebruiken van deze drivers.. waren mijn hard-drives nog steeds niet zichtbaar en kon ik nog steeds geen partities maken/installatie voortzetten..

En de drivers heb ik van de originele acer.nl site af.. dus ga er vanuit dat het de juiste zijn.

De X: partitie bestaat nog wel op de laptop zelf, maar weet niet hoe ik deze kan benaderen om eventueel terug te zetten... omdat ik niet verder kom dan het 'laadscherm' van vista

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

NeoFoX schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:56:
Met 'deze werkten niet' bedoel ik: na het gebruiken van deze drivers.. waren mijn hard-drives nog steeds niet zichtbaar en kon ik nog steeds geen partities maken/installatie voortzetten..

En de drivers heb ik van de originele acer.nl site af.. dus ga er vanuit dat het de juiste zijn.

De X: partitie bestaat nog wel op de laptop zelf, maar weet niet hoe ik deze kan benaderen om eventueel terug te zetten... omdat ik niet verder kom dan het 'laadscherm' van vista
Acer kan je vast wel vertellen hoe je die recovery partitie kunt gebruiken om het te fixen. Daar is het tenslotte voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Oke, die kan ik natuurlijk vragen.

Maar het is toch absurt dat met de Vista installatie DVD erin.. hij gewoon domweg vastloopt bij het laadscherm??

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De vraag is of de installatie wel echt vastloopt. Ik kan je vertellen dat je soms zeer lang moet wachten voordat je enige verandering ziet. Het lijkt dan net alsof de installatie is vastgelopen, maar dat is hij in feite niet. Weet je zeker dat het een vastloper betreft? Je zou eens kunnen proberen dat ding voor langere tijd aan te laten staan en er zelf niet op wachten, want wachten duurt altijd te lang :) Ga even iets anders doen en kijk eens een tijd later naar je laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Als dat leuke laadschermpje met dat balkje al 1,5 uur loopt... vind ik het eigenlijk wel redelijk een vastloper?

(Ohja.. en XP erop zetten lukt me ook niet, omdat ik de juiste bestanden niet heb voor de SATA controller die hij nodig heeft..)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Zit nu eindelijk weer in het menu om partities aan te maken.. alleen hij zit geen enkele station..

Ik moet hier een stuurprogramma inladen, maar welke?? Heb al verscheidene geprobeert.. maar steeds zonder resultaat..

Wat/welke moet ik hier gebruiken om weer stations te kunnen zien voor een Acer Aspire 5920??!

Mvg,

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

NeoFoX schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:15:
Zit nu eindelijk weer in het menu om partities aan te maken.. alleen hij zit geen enkele station..

Ik moet hier een stuurprogramma inladen, maar welke?? Heb al verscheidene geprobeert.. maar steeds zonder resultaat..

Wat/welke moet ik hier gebruiken om weer stations te kunnen zien voor een Acer Aspire 5920??!

Mvg,

Neo
De sata drivers die worden aanbevolen door acer :) Oftewel, zoek naar de drivers die geladen dienen te worden bij het installeren van windows. (Soms wordt er iets genoemd over F6, omdat bij het installeren van XP op F6 gedrukt moet worden.)

Je moet een stuurprogramma inladen die Vista zelf weergeeft (over het algemeen.) Als Vista de USB stick heeft gelezen, dan moet de driver, als de hardware wordt herkend met de drivers, in het lijstje staan die je moet kunnen zien. Als je die niet ziet, denkt Vista dat je de verkeerde drivers hebt. Probeer zelf eens op internet te zoeken naar problemen van deze aard.

Overigens is het de bedoeling dat je je topic niet binnen 24 uur omhoog schopt door zelf weer te reageren. Eigenlijk dien je in dat geval je bericht te editten. Probeer daar de volgende keer even aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een andere mogelijkheid:
zoek uit wat voor SATA controller er in je laptop zit (merk, type) en kijk eens of die fabrikant zelf Vista drivers uitgeeft.

Probeer je toevallig van een 32 bits naar een 64 bits versie te gaan? Heb je daar wel de juiste versie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, de TS heeft blijkbaar niet echt veel gezocht op 't net...
Bv. dit topic.

Ik heb allereerst nog een paar vragen:

1) Heb je een upgrade installatie uitgevoerd ?
2) Welke Windows versie wil je nu gebruiken (maakt wél uit)
3) Is het een 32-bit of 64-bit versie (de nieuwe versie)

Laten we ervan uitgaan dat je géén upgrade installatie wilde, je Windows Vista Ultimate wilde installeren, en het hier over een 32-bit versie gaat. Volg dan deze stappen:

- De SATA controller in je laptop is een Intel Mobile PM965 ICH8M-E/M controller.
- Download dan deze SATA driver van de Intel site.
- Unzip deze, je krijgt dan een aantal (ik denk zeven) '.inf' en '.sys' bestanden.
- Kopieer deze bestanden naar de USB stick.
- Start de laptop op, met de nieuwe Vista DVD, en met de USB stick er al in.
- Vista zou de USB stick en de bestanden moeten vinden, en dan kan je normaal de partities zien...

Als er iets niet goed loopt, zeg dan in exact welke stap er iets fout loopt, en wat er fout loopt.

Succes !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Bedankt iedereen voor zijn hulp en medeleven! :-P

Petervanakelyen, bedankt! Maar helaas hielpen je stappen niet.
Ik heb het zo opgelost (voor diegene die ook ooit iets last krijgen van dit probleem):

- Met vista-DVD erin booten, vervolgens CMD opstarten.
- Door middel van DiskPart volume aanmaken, de harde schijf dynamic maken, partities maken, formateren.

Vervolgens reboten. En dan ziet de Vista-installatie PLOTSELING de partities!

Mvg,

Neo
*Kan geclosed worden*

- The Neo and Only -

Pagina: 1