Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een invulform waarbij er controle gedaan wordt op verplichte velden. Ik zou dit gewoon kunnen doen met JS die een melding geeft maar dan zie je een vieze witte achtergrond.
Ik wil graag dat bij het niet invullen van alle verplichte velden teruggegaan wordt naar het invul form.
Op deze manier:
Dit werkt allemaal goed maar als wel alle velden goed ingevuld zijn dan wil ik graag dat het form een andere action heeft.
Is het mogelijk om dat te doen met een if else ?
Ik zat te denken aan:
Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen!
Ik ben bezig met het maken van een invulform waarbij er controle gedaan wordt op verplichte velden. Ik zou dit gewoon kunnen doen met JS die een melding geeft maar dan zie je een vieze witte achtergrond.
Ik wil graag dat bij het niet invullen van alle verplichte velden teruggegaan wordt naar het invul form.
Op deze manier:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <form action="nieuwe_klant_i.asp" method="post" name="form1"> <%IF voornaam = "" OR achternaam = "" THEN%> <input name="akkoord" type="hidden" value="nee"> <script language = "Javascript"> form1.submit() </script> <%else%> |
Dit werkt allemaal goed maar als wel alle velden goed ingevuld zijn dan wil ik graag dat het form een andere action heeft.
Is het mogelijk om dat te doen met een if else ?
Ik zat te denken aan:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <form action="<%formaction%>" method="post" name="form1"> <%if voornaam = "" or achternaam = "" then formaction = terug.asp%> <script language = "Javascript"> form1.submit() </script> <%else formaction = verder.asp%> <script language = "Javascript"> form1.submit() </script> <%end if%> |
Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen!