Draadloos apple toetsenbord & BootCamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Hallo!

Ik heb net windows op een iMac geinstalleerd, met behulp van een usb toetsenbord, maar nu blijkt na de installatie dat ik met het bluetooth toetsenbord ook niet kan kiezen tussen de harde schijven.

Normaal toets je op de ALT toets om te switchen in de bootloader tussen windows/OSX maar dat gaat dus niet werken met dat bluetooth toetsenbord. Is dat een bekend probleem of doe ik iets fout?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Bij mij is het bekend. Heeft volgens mij te maken met het feit dat na de switch bij het opstarten naar Windows de connectie met het BT toetsenbord weg is. Als vervolgens Windows is opgestart zijn muis en toetsenbord wel weer beschikbaar, via de bluetooth drivers van Bootcamp.

Vreemd genoeg werkt het toetsenbord wel weer als je de iMac opstart onder OS X, en vervolgens herstart. Nu zou Alt wel weer moeten werken.

Als je iMac blijft opstarten onder Windows kan je wel via een omweg weer in OS X komen. Je laat Windows opstarten, vervolgens kijk je bij je Bootcamp icoontje in de taakbalk (een zwart ruitje) -> Rechtermuisklik daarop, kies een optie in de trant van 'opstartpartitie kiezen' en kies OS X. Bij de volgende herstart start OS X op.

Geen echte oplossing op je probleem, maar AFAIK is dit de enige manier om partities te wisselen met een BT toetsenbord vanuit Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Fl4pp13 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:23:
Bij mij is het bekend. Heeft volgens mij te maken met het feit dat na de switch bij het opstarten naar Windows de connectie met het BT toetsenbord weg is. Als vervolgens Windows is opgestart zijn muis en toetsenbord wel weer beschikbaar, via de bluetooth drivers van Bootcamp.

Vreemd genoeg werkt het toetsenbord wel weer als je de iMac opstart onder OS X, en vervolgens herstart. Nu zou Alt wel weer moeten werken.

Als je iMac blijft opstarten onder Windows kan je wel via een omweg weer in OS X komen. Je laat Windows opstarten, vervolgens kijk je bij je Bootcamp icoontje in de taakbalk (een zwart ruitje) -> Rechtermuisklik daarop, kies een optie in de trant van 'opstartpartitie kiezen' en kies OS X. Bij de volgende herstart start OS X op.

Geen echte oplossing op je probleem, maar AFAIK is dit de enige manier om partities te wisselen met een BT toetsenbord vanuit Windows.
Damn, lijkt erop alsof je gelijk hebt, vanuit OSX werkt de 'alt' knop voor switchen wel, vanuit windows niet. Sterker nog, als ik vanuit windows reboot, en dan alt inhoud en vervolgens voor OSX kies knalt ineens de wlan eruit :? Das wel heel wazig...

Nouja, de persoon die de iMac gebruikt zal hoofdzakelijk OSX gebruiken, maar wanneer een spelletje gespeeld zal worden ben je al snel van windows afhankelijk.

Tnx voor de info!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output