Toon posts:

HD ready even goed als FULL HD tijdens gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.026 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil een nieuwe HD televisie kopen om op te gamen met mijn PS3. Maar maakt het uit of ik nu een HD ready of FULL HD televisie koop? Het scheelt veel in prijs maar scheelt het ook zoveel in kwaliteit?

Het enige minpuntje dat ik weet aan HD ready is dat je als alle tv uitzendingen digitaal worden je nog een component nodig hebt om een evenwaardig beeld te hebben(kost dit veel).

Dank.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 15:09
Ik weet 't niet uit mijn hoofd, maar wat is de resolutie van HD ready, wat van Full HD en wat van de PS3? Daar zou je aan kunnen zien of Full HD nodig is voor je PS3 games.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
PlayStation 3 - HD resolutie
Technisch staat Full HD bekend als “1080p”. De drie HD-resoluties die kunnen worden weergegeven, zijn 720p, 1080i en 1080p. Het cijfer verwijst naar het aantal lijnen die op het scherm worden gegenereerd, terwijl de “i” en de “p” staan voor “interliniëring” en “progressief”. Bij het lijnwisselsysteem (interliniëring) worden de lijnen alternerend gegenereerd zodat telkens slechts de helft van het scherm wordt weergegeven. Het tv-toestel wisselt de weergegeven lijnen voor elk frame (of voor elke “refresh”) zo snel dat de kijker het volledige beeld ziet.

Dat is voor PS3

wat hd ready aankan weet ik niet

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HD Ready is dacht ik 720p en 1080i... :)
Zie ook WikiPedia

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10 19:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Over het algemeen staat HD ready voor 720p. Dat is de n44b benaming van een resolutie die 720 beeldlijnen kent op de vertikaal. De P of I staan bij mijn weten voor Progressive of Interlaced en hebben te maken met de wijze waarop het beeld wordt opgebouwd. Als je PS3 een hogere resolutie aan kan dan 720(p of i), dan zou het beter zijn een 1080 toestel te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan zie ik geen enkele reden om een duurdere full hd tv te kopen

hierboven; volgens mijn zijn de meeste games gelimiteerd op 720p of i

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2008 16:14 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:13:
Nou dan zie ik geen enkele reden om een duurdere full hd tv te kopen

hierboven; volgens mijn zijn de meeste games gelimiteerd op 720p of i
1080p geeft over het algemeen een vrij rustiger beeld bij sommige mensen, wellicht is dat ook bij jou. Het beste kan je daarom even naar een winkel lopen en daar verschillende HD TVs bekijken.

Verwijderd

Er zijn genoeg artikelen te lezen op internet over het wel en niet aanschaffen van een full hd tv of een hd ready.
Ikzelf heb een 37"hd ready gekocht omdat het in wetenschappelijke bladen is aangetoond dat het afhankelijk is van de grootte van de tv en de afstand van waaruit je kijkt.
Hoe groter de afstand, hoe groter de tv moet zijn om verschil te kunnen zien tussen full hd en hd ready.
Ikzelf zit op 3 meter en zie geen verschil op die afstand.
Had ik een 50" willen kopen op 3 meter had het weer wel verschil uitgemaakt.
Er zijn op dit moment ook zeer weinig full hd uitzendingen, dus je hebt er zowiezo maar wat aan bij gameconsoles die dit ondersteunen en full hd films, PS3 ondersteunt full hd.
Full hs wordt wel steeds goedkoper, en altijd geldt dat je eigen smaak het belangrijkste is.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:52:
Beste Tweakers,

Het enige minpuntje dat ik weet aan HD ready is dat je als alle tv uitzendingen digitaal worden je nog een component nodig hebt om een evenwaardig beeld te hebben(kost dit veel).

Dank.
En das dan een minpunt waar ik nog nooit van gehoord heb.
Bij mijn weten heb je altijd een een extra convertor nodig zolang de kabelaars aan hun encryptie blijven hangen. En daarnaast moet je een DB ontvanger in je tv hebben, maar dat heeft niets met HD ready te maken.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is inderdaad genoeg informatie te vinden over HD-ready vs Full-HD schermen, genoeg topics, en genoeg info op andere websites. En het allerbelangrijkste is nog om gewoon naar de winkel te gaan om het verschil eens zelf te bekijken op twee kwalitatief vergelijkbare TV's.

Onze Welke TV moet ik kopen? bevat veel tips die je kunt gebruiken om eerst eens zelf op zoek te gaan naar een mogelijke oplossing.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.