• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:46
Onlangs was het weer tijd om me laptop weer eens schoon te maken. Me studie is net begonnen en de laptop is weer na 5 weken tijd voor het eerst weer aan gegaan.

Alleen wat mij toen opviel was dit: http://www.pics.brainsz.com/Tweakers/beeldvlek.jpg. De vlekken zitten overal op het scherm en er zijn er erg veel van. Het lijkt alsof iemand er op heeft geniest maar dat kan niet het geval zijn.

Ik gebruik speciale LCD/TFT doekjes en de Beeldscherm reiniger vloeistof van HG, maar na vele malen is het me niet gelukt de vlekken eruit te krijgen. Zelfs met normaal en gedistileerd water, spuug(niet te veel) en natte doekjes. Voorzichtig met me nagel erover heen wou ook niet helpen.

Nu ben ik bang dat misschien de beschermende coating van me beeldscherm aan het afbrokkelen is.

Hoe de vlekken zijn gekomen is voor mij een raadsel en dat de vlekken echt overal over het beeldscherm zijn verspreid maakt het raadseltje alleen nog maar groter.

Iemand enige ervaring hoe je zulke "hardnekkige" vlekken eraf krijgt? of gaat me lcd schermpje langzaam eraan?

Computers are useless. They can only give you answers.

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 15:05
Weet je zeker dat het op de buitenkant zit? (maw; voel je met je nagel vlekjes zitten?) Of zou het ook op de laag eronder kunnen zitten

[ Tesla MIG MYP ]

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:46
Als ik er met me nagels erover ga merk ik niets, het is gewoon heel glad. Ik zou het erg gek vinden als die vlekken aan de binnenkant zit.

Computers are useless. They can only give you answers.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Brainsz schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:03:
Als ik er met me nagels erover ga merk ik niets, het is gewoon heel glad. Ik zou het erg gek vinden als die vlekken aan de binnenkant zit.
Het kan wel. Ik heb het wel eens op notebooks gezien, dat er onzuiverheden aan de binnenkant zaten. Wat we dan deden (helpdesk) was gewoon het scherm van de notebook vervangen, want het was niet te repareren.