[2003] Printers blijven offline op printserver i.c.m. ts*

Pagina: 1
Acties:

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09-2025
hallo allemaal

we hebben op ons hoofdkantoor 2 servers 2003, ene met xp unlimited als terminal server, de andere als AD server.

op ons bijkantoor staan een 3 tal xp machines welke via vpn verbonden zijn met hoofdkantoor.

op het bijkantoor kunnen via extern buroblad lokaal verbinding maken met de TS server.
op de TS server kan ik inloggen op de printservers van het bijkantoor
echter printen kan ik niet, de printers blijven offline staan. pingen naar deze adressen kan wel, inloggen ook.

op het bijkantoor draait outlook welke gekoppelt moet worden aan de mailserver welke op het hoofdkantoor op de AD server draait, op een of andere manier kan ie die server niet vinden.
de TS server heeft een eigen dsl verbinding, welke via een eigen router gekoppelt is aan de vpn router aan het bijkantoor. voorheen hadden we op het hoofdkantoor 2 w2k servers staan waarop op de ene TS licenties onder w2k server geinstalleerd waren. nu hebben we de boel dus vervangen en werkt het net niet helemaal. als ik op de TS server pcanyware installeer kan ik wel op de xp machines in het bijkantoor komen via lokaal ip, alles zou moeten werken zou je zeggen. de ts server instellingen van de oude server heb ik 1:1 overgenomen maar ik zie vast iets over het hoofd

enkele cijfers/ip:
hoofdkantoor
server 10.0.0.1
ts server 10.0.0.28, dns 1: wan ip vpn verbinding, dns2: 10.0.0.1
vpn router 10.0.0.8

bijkantoor

alles in de 10.0.1.xx reeks(zo was het geinstalleerd en altijd goed werkende)

wie kan mij het verlossende antwoord geven??

bedankt alvast !!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

maak eens een nieuwe printer aan (zelfde als een reeds bestaande gedeelte printer) en zet in de eigenschappen snmp uit. (port configuration). Sommige printers hebben moeitte met iets van SP2 voor windows 2003 server. Wat weet ik nog niet precies maar dan communiceert de printer ineens wel. Mocht het niet werken zul je verder moeten troubleshooten.

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09-2025
probleem lag elders, printserver deed het wel niet wel niet. een nieuwe ertussen en klaar was het. bedankt !