Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Hosting] Gratis hosting: Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 19:22

Gratis hosting: Ervaringen

Introductie

Welkom in Gratis hosting: Ervaringen. Het doel van dit topic is om te discussiëren over gratis hosting, waarbij gratis betekent dat je er zonder tijdslimiet mee mag werken, zonder er voor te hoeven betalen.

Het gaat hier om alle soorten gratis hosting: zowel die met een (verplichte) WYSIWYG-editor, als die met uitgebreide scriptmogelijkheden zijn in dit topic welkom.
Waar op te letten?

Gratis hosting is er in alle vormen en maten. De meest bekende zijn de aanbieders van gratis hosting met ads, die je verplicht moet plaatsen op je website, of die door de hostende partij worden ingevoegd. Daarnaast zijn er ook de ad-loze hosters, waar dan vaak tegenover staat dat je op bepaalde wensen moet inleveren.

De top 5 waar je op moet letten
  • Snelheid: een host waarbij je 10 seconde moet wachten voor een pagina is echt niet prettig werken. Omdat veel aanbieders op maar één eigen server zitten, komt dat de snelheid niet ten goede.
  • Uptime: het wil nog wel eens gebeuren dat een gratis host offline gaat en dan vooral voor een langere tijd. Het is dan handig om een upchecker te gebruiken die controleert of je website nog online is. (bijvoorbeeld: www.uptrends.com, dat om de 30 minuten checkt of je website nog reageert)
  • Safe mode en upload: deze zijn meestal (om wille van misbruik) uitgeschakeld. Veel scripts vereisen helaas toch dat een gedeelte is ingeschakeld.
  • Stabiele basis: weet je zeker dat als je nu host, het er over een half jaar nog steeds staat? Veel hostingbedrijfjes beginnen klein en bij een enorme toeloop kan worden besloten de host van het net te verwijderen.
  • Bereikbaarheid/helpdesk: bij gratis host heb je vaak weinig in te brengen, vanwege het credo: je betaalt niet, dus je bepaalt niet. Helpdeskvragen vallen hier in het bijzonder onder, omdat juist in zulke gevallen er veel tijd nodig is, waar geen beloning tegenover staat.
Houdt met deze punten rekening als je jouw eigen gratis hosting uitkiest.
Overzicht

Handig om speciaal die host eruit te plukken die aan jouw eisen voldoet: www.free-webhosts.com.
Naast een compleet overzicht is er ook de Power Search, waarmee je je eisen kunt aangeven (noot: niet alle eigenschappen zijn per host aangegeven. Daardoor kan het voorkomen dat een host die heeft wat jij wilt wel bestaat, maar eenvoudig weg niet te vinden is. Probeer het dan met minder zoektermen.)

Goede hosts zijn:
  • 000webhost.com: een buitenlandse host, in LA (USA), die van veel gemakken voorzien is. De snelheid is niet je van het, maar toch zeer werkbaar. Ook de uptime is aardig. Helaas is de helpdesk wat simpel en reageren ze traag, of door naar de FAQ van hun website te wijzen. Dat terwijl je een ander soort probleem hebt dan wordt aangeven.
Regels

Let op!
Uiteraard gelden hier de algemene regels op GoT.

Daar komt bij dat dit een discussietopic is en geen opsomtopic. Ook is het *NIET* de bedoeling het te hebben over betaalde hosting en 'de vele voordelen daarvan' (al dan niet met een flame-achtige lading).

Dergelijke acties worden derhalve niet gewaardeerd.
Bij een zware overtreding wordt melding bij een modje gemaakt.

Veel plezier in dit topic gewenst.
En verder

Topicstart door mij. In de loop van de tijd wordt de boel uitgebreid. DM voor aanvullingen, wijzigingen etc.

[ Voor 13% gewijzigd door RetroTycoon op 21-03-2011 16:18 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Hosting is tegenwoordig zo goedkoop, waarom zou je niet een paar centen neerleggen voor wat betrouwbaarheid. Zeuren over de bereikbaarheid van de helpdesk van een gratis host, ik bedoel, :Z

Er zijn genoeg leuke goedkope hosters te vinden met een helpdesk die binnen een werkdag antwoord, een domeintje erbij geven, onder 3 tientjes per jaar. Heb je gelijk een normaal domein erbij en loop je niet het risico dat je site opeens weg is (en dus je users, want hoe willen die jouw weer vinden als je dan een andere host hebt geregeld).

[ Voor 18% gewijzigd door Muthas op 06-09-2008 12:06 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En jahoor. Binnen f*ucking 5 minuten loopt er weer iemand te spammen voor z'n betaalde hoster.

Waarom kan een topic over gratis hosting niet gewoon verschoond blijven van 'ja maar Spamhosting kost maar een euro per eeuw en is veel beter'? Heb je zelf niet door dat je daar mensen die gratis hosting zoeken niet mee helpt en dat je de hoster er ook niet mee helpt? Genoeg spammy reacties over je hostingbedrijf en je gaat er vanzelf uitzien als een spammer, of je dat nou wil of niet.

[ Voor 68% gewijzigd door burne op 06-09-2008 13:41 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het ging me meer om het voorbeeld, als 'bewijs' dat je genoeg kan vinden voor een paar centen. Dus waarom dan moeilijk doen met van die gratis onzin.

Overigens ken ik toevallig 1 goede gratis host, een Nederlander die het nou al 3 jaar vanuit zijn huis doet. Heb bij hem ook een pakketje gehad, maar uiteindelijk dus naar een betaalde gegaan onder andere vanwege de downtime soms, maar ook de url van mijn domein. Die Nederlander pakt het in ieder geval wel leuk aan :)

www.swprozee1.com

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

mendel129

Radioactivator

Ik ben momenteel erg tevreden van XtreemHost. Ik geloof dat het een Belg is die de boel draaiende houdt :)

Snelheid valt goed mee, service is ideaal en heb nog geen downtime gehad :)

Bringer of heat, food and silence!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45

Onbekend

...

Ik gebruik de gratis dienst van www.awardspace.com
Vrijwel altijd bereikbaar en voor de test-websites van mij werkt het prima.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Er was ook een tijdje HJ Hosting, die bood gratis hosting aan alleen hun internetsite verwijst nu naar Your Hosting. Weet iemand wat er met dit bedrijf gebeurd is?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 01:13:
Er was ook een tijdje HJ Hosting, die bood gratis hosting aan alleen hun internetsite verwijst nu naar Your Hosting. Weet iemand wat er met dit bedrijf gebeurd is?
Ken je google? Dat komt soms met leuke antwoorden, zoals deze.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Ik gebruik voor de voetbalvereniging (jaarlijkse elftal van mijn zoontje met foto's en verslagen) een site op gratis-host.eu razendsnel, php mysql plesk veel opties en het mooiste.... geen reclame! Safe mode staat aan, maar daar heb ik geen last van. Supporttickets en forum. Naar mijn beste weten nog niet down geweest.

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-11 18:32

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Jammer genoeg is dit topic dood. Gezien de reactietijd.

Ben al jaren bij www.freehostia.com ergens in de USA volgens mij, en het bevalt me wel (ook al is het max 250Mb). Ach en zoveel heb ik niet te showen aan de wereld. Misschien later wat foto's voor bekenden en familie.
Ik zie hier ook dat er 1 bij is met 1.5 GB ruimte. Zal het goed doorlezen die site en misschien stap ik wel over.
Wie zien zuunig he.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• RetroTycoon
Slashx schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 20:49:
Jammer genoeg is dit topic dood. Gezien de reactietijd.

Ben al jaren bij www.freehostia.com ergens in de USA volgens mij, en het bevalt me wel (ook al is het max 250Mb). Ach en zoveel heb ik niet te showen aan de wereld. Misschien later wat foto's voor bekenden en familie.
Ik zie hier ook dat er 1 bij is met 1.5 GB ruimte. Zal het goed doorlezen die site en misschien stap ik wel over.
Wie zien zuunig he.
Laat ik even het topic wat leven geven dan :P Freehostia heb ik ook weleens gebruikt: waar ik tegenaan liep was de filelimiet van 1mb... Ik had wat .xpi'tjes die met gemak de 4mb haalden. Dus ik ben voor 000webhost gevallen (zie ook TS)

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:53
http://www.webmasterstart...sting-provider-lijst.html
Kwam dat laatst tegen. Mooi lijstje :)

Ooit gebruik gemaakt van een gratis host maar weet de naam al niet meer. In het begin toen ze begonnen zeer goed maar laterna werden steeds meer scripts en functies uitgeschakeld en was er opeens reclame.
Ik zie ook veel gratis webhosters die het goed doen hoor :) Geen reclame en zooi maar vraag mij dan toch af waar ze hun opbrengsten vandaan hebben. Ben ik de enigste?

• RetroTycoon
superbig91 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:39:
http://www.webmasterstart...sting-provider-lijst.html
Kwam dat laatst tegen. Mooi lijstje :)

Ooit gebruik gemaakt van een gratis host maar weet de naam al niet meer. In het begin toen ze begonnen zeer goed maar laterna werden steeds meer scripts en functies uitgeschakeld en was er opeens reclame.
Ik zie ook veel gratis webhosters die het goed doen hoor :) Geen reclame en zooi maar vraag mij dan toch af waar ze hun opbrengsten vandaan hebben. Ben ik de enigste?
Wordt vaak icm met een betaalde productlijn gedaan, en ook weleens met reclame op de backend... Volgens mij zijn dat de meest voorkomende manieren ;)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Inmiddels zit ik op een co-located server van een vriend, maar ik heb wel eens Quotaless gebruikt. Hoe het nu is weet ik niet, maar toen was het best snel, en de community eromheen was super. Ik denk alleen dat dat (zoals met alles) wel minder is geworden.

• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo allemaal,

Ik wil osCommerce gaan installeren om een webshopje te testen.

Ik zoek daar een gratis hoster voor. Het liefst uit Nederland (zie onderstaande)

Momenteel heb ik Agilityhoster (staat niet in bovenstaande lijstje, maar geen pop ups en tot nu toe altijd online +mysql +phpMyAdmin +database). Probleem echter is dat ik mijn webshop niet naar Nederlands kan vertalen met de osCommerce taalpakketten, omdat Agilityhoster alleen maar Engels toestaat of zoiets zegt men.

Op Woelmuis ook al geprobeerd, maar daar kan je het bestandje .htacces niet uploaden.

Funpic.org heeft geen mysql meer!

DeDS heeft geen php. Je moet dan lid worden.

Gethost is overigens niet (meer) gratis. Grappige vergelijking overigens in de pakketten! https://www.gethost.nl/pakketten.php Laten we dan maar een hoger pakket nemen, of niet?? :P

Iemand een goede tip? Misschien ook met SLL beveiliging?

Thnx!

[ Voor 11% gewijzigd door Roffeltweakers op 22-11-2010 15:48 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Misschien niet de tip waar je naar op zoek bent maar als je wil testen, dan host je toch zelf? Op je eigen internetverbinding en desnoods in een VM. Als ik zo naar je wensen kijken kom je denk ik niet onder een betaalde host uit. En terecht. Als je wil testen dan kan dat prima zonder elders te hosten en als het live moet dan mag er wel een bedrag tegenover MySQL, PHPmyAdmin, SSL hosting et cetera staan?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49
Is er ook nog een goede gratis host waarbij je meteen een domeinnaam erbij krijgt?
Ik zit nu zelf bij monkeyserve maar die is wel vaak enorm traag.

• glennl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10-2020
Bij xtreemhost (gratis) krijg je een gratis cu.cc domeinnaam.
http://www.xtreemhost.com
Pagina: 1