Monitor wat onscherp

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Hoe kan ik dat verhelpen?
Met de knopjes kan ik wel aardig bijregelen, maar het is niet helemaal naar wens.

Lagere refreshrate helpt ook niet. Ik denk dus dat er iets aan de monitor wat verouderd is.

Het videokaartje is een matrox en die geeft op andere schermen een perfect beeld.

Is zoiets eenvoudig te repareren?

ieeeepppppp :P

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Ik had een ouwe monitor die niet meer dan 800x600 draaide en daar had ik na enig pielen een potmeter in gevonden waarmee ik hem iets scherper in kon stellen. (Nou ja scherp, zo scherp als je theoretisch kan halen met een dot pitch van .35 ofzo ;))
Alleen naar op zoek gaan als je weet wat je doet, _JE_SPEELT_MET_JE_LEVEN_. In een monitor vind je open en bloot 220V en 25KV.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Dus je trekt de stekker er eerst uit

Verwijderd

Door slijtage wordt elke beeldbuis langzaam onscherper. Daar kun je weinig aan doen. Iets anders is als de onscherpte wordt veroorzaakt door een slechte convergentie. dan komen de drie electronenbundels (R,G en B) niet meer precies op het zelfde plekje terecht. je ziet dan gekleurde randjes langs contrastrijke overgangen. Dat is wel bij te regelen.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Maar als ie uitstaat kan je niet zien wat je aan het bijregelen bent... en zelfs als je weet wat het focus-knopje is kan je nog niet zien hoe je hem moet instellen :)
ALS je dit soort spannende dingen gaat ondernemen is het handig om je monitor voor een spiegel te zetten trouwens.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Dus je trekt de stekker er eerst uit
Bijdehand:D

Ooit er van gehoord dat er altijd zo'n 25Kv spanning op de monitor blijft staan? Als je dat over je heen krijgt ben je mooi :+
Pagina: 1