Vandaag viel me opeens op dat mijn Mighty Mouse (met draad) nogal kraakt/knerpt als je erop drukt. Eigenlijk alleen aan de linkerkant, logisch want die wordt het meest gebruikt. Slijtage? Vuil? Iemand ervaring met het openen van dit ding? Toch een beetje teleurstellend want ik heb dat ding een jaar of twee. Hij was behoorlijk duur en de scrollbal hield er al kort na aankoop mee op.
Je garantie is toch verlopen dus ik zou hem gewoon open maken (hé, je zit hier wel op Tweakers.net
), er zijn daarover echt wel guides te vinden op het internet. Verder is er over die scrollbal genoeg te vinden, dat gaatje loopt vol met vuil, door de muis op z'n kop (op het balletje dus) over een stuk papier (of keukenrol) te rollen haal je het meeste vuil er makkelijk uit.
Klopt, ik heb al het een en ander gevonden. Hier een gedetailleerde video hoe de muis open te maken en te cleanen, en hier nog een plakband-methode om alleen het balletje schoon te maken. Over het geknerp kan ik nog niks vinden.
Die plakband methode werkt goed, hier ook gedaan en scroll al 3 maanden met een MM die voorheen helemaal niet scrollde.