Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start 2x opnieuw op, post niet, 3e keer wel

Pagina: 1
Acties:

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem: Vaak als ik mijn pc aan zet gaan alle fans draaien, maar gaat hij na 5 seconden uit (nog vóór de post), daarna gaat hij na enkele seconden vanzelf weer aan. Dit doet hij 2x en de 3e keer start hij gewoon goed op alsof er niks aan de hand is.

Ik heb om te testen alle onderdelen apart eruit gehaalt om te kijken waar het aan ligt, zonder videokaart (op onboard graphics) doet het probleem zich niet voor. Mijn eerste idee was dat de voeding kapot of niet groot genoeg was, het was een standaard dell voeding dus met extra videokaart was dat wat krap. Daarom heb ik er vandaag een nieuwe voeding in gezet, echter het probleem is er nog steeds.

Nu kunnen het een aantal dingen zijn:
Moederbord
Videokaart
of geheugen? (wat me raar lijkt, immers heb ik nooit blauwe schermen oid, en zonder videokaart werkt het wel)

De videokaart heb ik er zelf bij gezet, maar het lijkt me niet dat de videokaart ervoor kan zorgen dat de computer echt uit gaat en weer aan (lampjes gaan ook uit, alles gaat echt uit) ? Als er iets met de videokaart zou zijn zou dat eerder na de post problemen geven denk ik? (want nu post hij helemaal niet, terwijl normaal gesproken na die paar seconden al lang is gepost.) Overigens heb ik de stock cooler vervangen door een accelero s1.

Ik kan de videokaart in geen andere computer testen, in huis zijn verder laptops en oudere agp moederborden. De buurman laat me niet zomaar zijn pc open schroeven ;)

Ik heb geen zin om weer voor niks geld uit te geven om een onderdeel te vervangen, dus misschien kan iemand dit probleem verklaren zodat ik iets zeker weet waaraan het ligt?

Specs:
Foxconn (dell) g33m02 moederbord
2x samsung 1GB ddr2 667
XFX Geforce 9600gt pci-e
WD 500GB sata2 schijf
Sata dvd brander

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 07:48
Van welk merk is je nieuwe voeding en wat is het vermogen ervan?

Hoeveel vermogen kon de oorspronkelijke Dell voeding leveren?

Dit lijkt op het cold-boot-probleem (zie Google voor uitleg).

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb nu een recom power engine 550watt, ik weet het, geen super spul maar méér dan genoeg.
Mijn oorspronkelijke dell voeding kon 300watt leveren, en dit was volgens het "welke voeding moet ik nemen topic" al genoeg :) Mijn systeem gebruikt niet veel.

Cold boot? ik vind alleen dingen over koeling onder de 0 graden.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

blijft je startknop of reset button niet hangen ? is mss stomme vraag maar kan soms tot onverklaarbare problemen leiden.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Jazzle
  • Niet online
pm1 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:13:
blijft je startknop of reset button niet hangen ? is mss stomme vraag maar kan soms tot onverklaarbare problemen leiden.
Heb gecontroleerd, maar nee hij blijft niet hangen :)
Heb nu in de bios de onboard video helemaal uitgezet (stond op auto oid), lijkt nu voorlopig te werken, maar soms heb ik het een tijd niet, dus het zou alsnog kunnen komen.

• Jazzle
  • Niet online
En het is weer zo ver, na 3x start hij weer op, maar weer niet op de videokaart die ik erin heb gezet. Lijken mij nog 2 opties mogelijk: 1. moederbord is kapot, 2. videokaart is kapot. Wie herkent deze symptomen? ik wordt er zo langzamerhand wel gek van..

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb wel eens soortgelijke problemen gehad met een oude bak van mij: het bleken de condensatoren rondom de CPU socket te zijn. Die stonden bol, en zijn later gaan lekken. Kijk daar eens naar.

Hier staat tekst

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb daar naar gekeken, maar kan niks vreemds ontdekken. Wel zou het misschien zo kunnen zijn dat de condensatoren gewoon van slechte kwaliteit zijn en ze gewoon niet zijn berekent op een extra videokaart? alhoewel dat ook wel vreemd is, want er zit een vast patroon in (Zoals hierboven meerdere malen beschreven).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zou kunnen inderdaad, dat elco's niet direct zichtbaar stuk zijn, maar ze wel problemen kunnen geven. In dat geval zou je het probleem niet moeten hebben als je alle hardware op een ander mobo prikt.

• Jazzle
  • Niet online
Nieuw moederbord bestelt, ben benieuwd. Typ dit overigens vanaf deze pc, na een nachtje de stekker eruit werkt hij weer... Waarschijnlijk ook dit keer alleen maar tijdelijk.
Pagina: 1