Toon posts:

tik tussen cd nummers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het afspelen van de meeste audio cd's op een philips dvd speler hoor ik een tik uit
de speakers, tijdens het afspelen van muziek dvd's hoor ik dit niet.
Ligt dit aan de dvd speler of de versterker (Harman AVR 255) ???
Weet iemand dit?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zijn dat gekopieerde cd's?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Beide, zowel originele als gekopieerde.
Bij originele cd's komt het veel minder vaak voor, bij gekopieerde bijna allemaal.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

ik ga er van uit dat je het digitaal (optical) aangesloten hebt ? zoja dan is het meestal even een lock probleem van de dac vd HK.

heb je echter gewoon analoog aangesloten moeten we ergens anders zoeken

even duidelijk aangeven hoe de verbindingen zijn en welke apparaten je precies gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 07-09-2008 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb inderdaad de philips dvd speler middels optical verbonden met de reciever,
is dit probleem zelf op te lossen dan?

• Ray

Ray

hoor je die tik tijdens de nummers of tussen de nummers ?

zoals al gezegd > uitgebreide omschrijving van het probleem en van de gebruikte dvd speler en gebruikte bekabeling

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 07-09-2008 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor de tik alléén tussen de nummers door, de dvd speler is een philips dvp630, reciever HK AVR 255, en de bekabeling optical Toslink (vierkante connectors).

Bij het schakelen van zenders middels de UPC mediabox, optical verbonden (met ronde connectors) hoor je ook een tik uit de speakers?

• Ray

Ray

als het tussen de nummers is zal het dus een dac lock probleem zijn. Hier is behoorlijk veel over te lezen en een bekend probleem. Schijnbaar stuurt je dvd speler even geen klok signaal dan naar de reciever die dan op zijn beurt niet weet wat hij moet doen. Als het volgende nummer begint krijgt hij weer een signaal en herkent dit als pcm 44.1 Die herkenning / dsp inlading veroorzaakt de tik.

De oplossing is wat minder simpel. Een andere dvd speler zou de oplossing kunnen zijn. Ook is het soms mogelijk de HK of DVD te forcen. Alleen is dat onhandig omdat je waarschijnlijk ook dd / dts automatisch wilt laten herkennen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, binnenkort schaf ik een PS3 aan en ik hoop (denk) dat deze de problemen niet geeft aangezien dit toch een beter apparaat is.

Ik wilde toch wel de dvd speler ernaast aanhouden ivm het afspelen van cd's en omdat ik de ps3 qua bediening voor cd's niet echt handig vindt.

Met het forcen van de HK bedoel je daarmee dat ik het ingangskanaal als alléén pcm 44.1 opgeef, waardoor hij niet meer de herkenning / dsp inlading 'uitvoert'? Dit is op zich geen probleem omdat ik voor cd of dvd of upc box andere 'bronnen' selecteer. Ik probeer het en laat het weten.

• Ray

Ray

of kijk eens in de dvd speler hoe daar de optisch uitgang ingesteld staat. wellicht dat je hem daar vast kan zetten op pcm. Het blijft toch proberen en soms heb je gewoon een combinatie die niet lekker met elkaar overweg kan.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, het locken van de versterker werkt niet, in het on-screen menu zie je wel het inkomende audiospoor per bron maar deze is puur indicatief en kun je dus niet 'locken'. :(

Ook de optische uitgang van de dvd op alleen pcm instellen heeft niet het gewenste effect.
Dan toch maar hopen dat de ps3 welke er binnenkort komt dit niet veroorzaakt... :?

Dan blijf ik alleen nog een tik/plof uit de speakers horen bij het zappen middels de UPC mediabox, hier lijkt me niets aan te doen want dit ding is wel zo primitief... :Y
Pagina: 1