PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php while ($rij = mysql_fetch_array($result)) { echo ("<tr class='users_detail'><td width='20%'>".$rij['ID']."</td><td width='20%'>".$rij['username']."</td><td width='20%'>".$rij['level']."</td>". "<td width='20%'><a href='#' onClick=\"showdetail('".$rij['ID']."')\">edit</a></td><td width='20%'><a href='?key=verwijderen&id=".$rij['ID']."'>remove</a></td></tr>". "<tr class='users_detail' id='".$rij['ID']."'><td width='20%'> </td><form id='".$rij['ID']."' method=\"post\" action='".$_SERVER['PHP_SELF']."'><td width='20%'><input type='text' id='nieuwusername' value='".$rij['username']."' size='10' maxlength='6'></td><td width='20%'><input type='text' id='nieuwlevel' value='".$rij['level']."' maxlength='1' size='10'></td><td width='20%'><a href='#' onclick=\"javascript:document.getElementById('".$rij['ID']."').submit()\">wijzigen</a></td></form><td width='20%'><a href='#' onClick=\"showdetail('".$rij['ID']."')\">cancel</a></td></tr>" ); } ?> |
Bij klikken op 'wijzigen' gebeurt er niks...
Kan het dat dit is doordat ik javascript binnen een php-echo statement gebruik ??
(php op server <--> javascript client side)
Ik wil bekomen dat er bij klikken op 'wijzigen' databasegegevens worden geupdate.
Dus ik check nu of er een POST is om binnen een if-statement de databasegegevens te updaten.
Echter de stap die ervoor moet gebeuren nl. klikken, gaat niet.
Ik heb ook al geprobeerd via een GET-url alle variabelen mee te geven, maar ik weet niet hoe de ingevulde waarde van mijn input-kaderkes aan de argumenten in mijn GET-url toe te kennen...
Ook heb ik al geprobeerd met document.forms['".$rij['ID']."'].submit() maar met evenveel succes...
Kan iemand mij zeggen wat er fout gaat en/of een alternatief helpen bedenken ?
EDIT : bij voorkeur wil ik geen 'button' gebruiken als submit... Moet toch mogelijk zijn via <a></a> ook ?
[ Voor 3% gewijzigd door jonaskellens op 05-09-2008 21:06 ]