Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik het al met 3 verschillende pc's mee gemaakt. Explorer.exe verdwenen, dus windows srart op zonder buroblad-icoontjes, startmenu etc.

De 3 pc hebben gemeen dat er windows xp (home of pro) op staat en trendmicro antivirus 2008 geinstalleerd.

Zijn er meer mensen met dit probleem? en heb je dan ook nog enig idee waar het aan ligt? een update van windows (SP3) of aan trendmicro?

Ik heb al wel de oplossing voor dit probleem, dat is een reparatie installatie van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wat bedoel je met Internet Explorer verdwenen ?
Dat de executable uit de system32 map is verdwenen, en je dus een error krijgt dat het bestand niet gevonden kan worden, of dat de PC bij het starten van Windows, explorer.exe, niet wordt mee opgestart ?

Probeer eens zonder TrendMicro AV, dat kan misschien explorer.exe in de weg zitten, Kaspersky AV heeft dat vroeger ook eens gedaan.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

komen er in de veilige modus wel weer iconen op het bureaublad?

Wat je ook kan proberen is een originele SP2 CD in je cd-drive te doen, op je bureaublad zonder iconen op Ctrl+Alt+Del te drukken, naar Bestand > Uitvoeren te gaan en daar sfc /scannow te typen. Dan scant de cd of alle originele windows bestanden nog aanwezig zijn, en zet deze, mochten ze missen, terug waar ze horen.

Verder kan je op bovenstaande manier zelf ook explorer.exe starten door dat zo in te typen en op oke te drukken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Zou trendmicro explorer.exe aanzien voor een virus (false positive)?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben inmiddels al meer dan 6 mensen gehad met dit probleem.
Explorer.exe is gewoon helemaal van de computer af. Dus ook in veilige modus werkt het niet.

Nieuwe manier: explorer.exe terugzetten van de windows CD en alles draait weer probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegamanNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 16:02
Op het werk ook verschillende klanten met dit probleem. Windows XP + TIS 2008. Mijn oplossing was een explorer.exe van een werkende XP machine met zelfde SP kopiëren naar de probleem PC middels een USB stick. En via taakbeheer explorer starten.

In de logs van TIS staat niets over explorer.exe en hij staat ook niet in quarantaine. In eerste instantie dacht ik dat het te maken had met dit probleem:
http://esupport.trendmicr...l.do?ContentID=EN-1038089
Maar daar staat ook explorer.exe niet in de lijst. Ik weet dus nog niet waarom hij exact verdwenen was. Als iemand het waarom heeft ontdekt ben ik wel erg benieuwd.

Vroooommmm

Pagina: 1