titel zegt alles. internet al afgeschuimd, google leeg gezogen maar niks werkt bij mij. onder xp64 kreeg ik die niet aan de praat maar met ubuntu 8.04 lukt het evenmin. ervaringen? of beter nog, oplossingen :-)?
Ik vrees van geen enkele. Dit staat in de handleiding: Compatible with Microsoft Windows 98SE, Me, 2000, and XP
is er überhaupt een wireless usb controller die gegarandeerd onder een bepaalde 64-bit windows/linux (windows, as in non-vista)?
Vista heeft naar mijn ervaring de meeste 64bit drivers voor wireless adapters. Zelfs als fabrikanten ze op hun eigen site niet aanbieden hebben ze blijkbaar wel een deal met microsoft. Zo is Vista/2008 de enige mogelijkheid om mijn linksys 300 WMP (v2 europa) werkend te krijgen onder een 64bit OS.
ik vind het geheugenbeleid van vista niet echt tof, daar wil ik van afblijven :-). de linksys verkoop ik wel, maar ik heb echt een draadloze usb oplossing nodig + 64 bit os.
lijkt mij niet al te lastig.
Ik heb zowel op mijn laptop alsook op mijn computer vista 64 bit draaien en draadloos internet
Kwestie van een bijpassende driver installeren.
Ik heb zowel op mijn laptop alsook op mijn computer vista 64 bit draaien en draadloos internet
Kwestie van een bijpassende driver installeren.
Als ik dat soort teksten in handleidingen zou geloven zou het grootste gedeelte van mijn hardware niet onder Linux werken...Noork schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:10:
Ik vrees van geen enkele. Dit staat in de handleiding: Compatible with Microsoft Windows 98SE, Me, 2000, and XP
Heb je OpenBSD al gecheckd? OpenBSD wil wel eens een interessant platform zijn voor hardwaresupport.
[ Voor 80% gewijzigd door begintmeta op 06-09-2008 12:35 ]
nog niet bekeken, maar wanneer ik dat doe, dan lees je het hier
. voorlopig staat er een 32-bit os op, de kans dat het daarbij blijft is helaas redelijk groot...
Heeft dat ding niet gewoon een ralink-chipset, die dus ondersteund zou moeten worden door de in-kernel rt2x00 driver? Die zit sinds 2.6.24 standaard in de kernel.
Er zijn linuxdrivers die niet goed 64bit te compileren zijn, maar volgens een snelle google moet dat met de rt2x00 goed gaan.
Overigens: als je het over hardware onder linux hebt is het altijd handig om de usb/pci-id te geven, en op te zoeken om welke chip het eigenlijk gaat. Welke "fabrikant" uiteindelijk zn sticker erop heeft geplakt maakt namelijk helemaal niets uit voor welke driver je kunt gebruiken.
Er zijn linuxdrivers die niet goed 64bit te compileren zijn, maar volgens een snelle google moet dat met de rt2x00 goed gaan.
Overigens: als je het over hardware onder linux hebt is het altijd handig om de usb/pci-id te geven, en op te zoeken om welke chip het eigenlijk gaat. Welke "fabrikant" uiteindelijk zn sticker erop heeft geplakt maakt namelijk helemaal niets uit voor welke driver je kunt gebruiken.
It sounds like it could be either bad hardware or software
Is het uitendelijk nog gelukt een goede (64-bits) oplossing te vinden? Is de adapter verkocht? Trouwens ben ik wel nieuwschiering waarom je per se een 64-bits OS nodig hebt.
[ Voor 51% gewijzigd door begintmeta op 30-09-2008 13:11 ]
Verwijderd
Wat heb je zelf al geprobeerd? Er zijn in iedergeval zat hits op Google te vinden.
O.a:
http://www.mandrivaclub.n...9126&mode=threaded&start=
Als de Linux kernel de hardware niet ondersteund en er zijn geen 64 bits Windows drivers te vinden dan gaat ndiswrapper ook niet werken.
O.a:
http://www.mandrivaclub.n...9126&mode=threaded&start=
Als de Linux kernel de hardware niet ondersteund en er zijn geen 64 bits Windows drivers te vinden dan gaat ndiswrapper ook niet werken.
De Linux kernel heeft OpenBSD jaren geleden al ingehaald als het aan komt op hardware support.begintmeta schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:32:
Heb je OpenBSD al gecheckd? OpenBSD wil wel eens een interessant platform zijn voor hardwaresupport.
Over het algemeen (/bijna altijd) wel, maar op enkele punten niet. Maar Linux trekt over het algemeen snel gelijk als er een 'achterstand' is. In ieder geval lijkt het me voor de TS het proberen waard.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:31:
...
De Linux kernel heeft OpenBSD jaren geleden al ingehaald als het aan komt op hardware support.
[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 30-09-2008 21:45 ]
Pagina: 1