• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2025

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik ben al vrij lang member, maar niet op het actieve gebied, hoewel ik vaak mee lees. Nu wil ik toch graag van jullie kennis gebruik maken.

Ik kan niet vinden wat ik zoek ...... of ..... ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik zoek ?

Vrij simpel (zou je zeggen), een mediaplayer die ik met LAN (of liever wifi) op mijn netwerk (windows based) kan aansluiten voor streamen van geluid en beeld. Tevens moet deze 'speler' uiteraard een remote control hebben, maar belangrijker ... een tv-tuner voor het opnemen. Dat laatste kan ik nergens vinden ....

Of je hebt een media player in alle soorten en maten, zonder tuner
Of je hebt een HDD recorder met wat media mogelijkheden, zonder netwerk ondersteuning.

Ik hoef geen high tech digitale tv met HDMI enzo, gewoon een vervanging van mn VHS recorder met netwerk mogelijkheden.

Extra's die mooi meegenomen zijn, zijn o.a.
- display met info voor mp3 / streaming radio, zodat je tv niet aan hoeft
- ftp toegang (liefst met meerdere users)
- internet streaming tv, zoals uitzendinggemist en youtube
- rss reader

Wie kan me helpen met merken/modellen ? Tnx in advange !!

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Topicstarter
Verdomd ja, bedankt !

Alleen dan nog betaalbaar en zonder wazig service contract. Maar goed, het bestaat dus wel (kon me ook al bijna niet voorstellen van niet). Iemand nog meer tips ?

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:50
Kijk maar eens naar de producten van conceptronic, er zijn er eigenlijk wel meer, archos ook geloof ik. Het probleem met de meeste is dat er geen tv gids bij zit, en dat maakt opnemen zo aantrekkelijk. Dan kom je al snel op een htpc uit.

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Topicstarter
Met Archos producten ben ik prive en zakelijk bekend (en enthousiast over) en toen ik hun nieuwe tv-unit zag, had ik 'm al bijna besteld voor ik door had dat er geen tv-tuner in zat (zit overigens wel epg in [elec prog gids]). er zit e.o.a. externe IR-zender bij, waarmee je digi-ontvanger en/of je video kan aansturen voor het imput signaal.

Naar conceptronic ga ik nu ff googlen. Bedankt !

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Topicstarter
conceptronic is wel een goede kanshebber. Zelfs nog ingang voor digi-tv.
Geen EPG, maar de keren dat ik van tv op neem kan ik per kwartaal toch op 1 hand tellen.
Geen internet ondersteuning (you tube etc), maar ja, verder wel heel goed naar wens en betaalbaar.

Ik ga me er nog eens verder in verdiepen !

Eigenlijk had ik niet verwacht zo snel antwoord te krijgen, want ik ben behoorlijk aan het zoeken geweest op google en tweakers. Maar goed, zo zie je maar weer.

Als iemand nog input heeft, dan graag !

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dit is erg lastig. Het lijkt wel of er ergens een deal gesloten is tussen fabrikanten en anderen. Want het zou niet meer als logisch zijn om ondertussen een HD recorder te hebben met lan mogelijk. Maar ze zijn er gewoon niet of erg duur. Ja, je hebt nog de oude Kiss spelers, maar die zijn ondertussen wel erg oud.

Ik wacht er al een hele tijd op, maar niet gevonden. Waarschijnlijk om te voorkomen dat bepaalde dingen erg snel op internet komen lijkt me. Hoewel dat onzin is, omdat er ook genoeg mediacenters rondzwerven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1